4738
Sök

Söker tips på att laga ett rosthål, Volvo 850 (Bild)

52 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Nu har det blivit dags att ta i tu med rosten på bakluckan men jag har stött på ett rosthål på bakluckan som jag inte riktigt vet hur jag ska laga..

Någon som har en ide på hur man kan laga detta rosthålet?

http://ladda-upp.se/data/ullwjozqodkgoo/

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 augusti 2012
Släng luckan åt h-vete och skaffa en annan ??  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

52 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Släng luckan åt h-vete och skaffa en annan ??  tongue

haha njaaa hmm

6 740 Inlägg
16 augusti 2012
jag hade börjat med att blästra rent, sen lagt en ny plåt på insidan o svetsat dit, sen rostskyddat med 2K epoxy o sen spacklat lite tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Forummoderator
26 465 Inlägg
16 augusti 2012
Native skrev:
Nu har det blivit dags att ta i tu med rosten på bakluckan men jag har stött på ett rosthål på bakluckan som jag inte riktigt vet hur jag ska laga..

Någon som har en ide på hur man kan laga detta rosthålet?

http://ladda-upp.se/data/ullwjozqodkgoo/

Måtte ju finnas bakluckor på skroten som är i rätt färg och fräschare än den där för en billig peng..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

52 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
jag hade börjat med att blästra rent, sen lagt en ny plåt på insidan o svetsat dit, sen rostskyddat med 2K epoxy o sen spacklat lite tongue

Blir väll ändå lite svårt att lägga en plåt på insidan? Första tanken var att laga det med glasfiberspackel men det går ju inte utan motstånd ifrån insidan.. :p

6 740 Inlägg
16 augusti 2012
Native skrev:
Henkix skrev:

Blir väll ändå lite svårt att lägga en plåt på insidan? Första tanken var att laga det med glasfiberspackel men det går ju inte utan motstånd ifrån insidan.. :p

kan man inte komma in på insidan då om man tar bort inne-klädseln? smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

875 Inlägg
16 augusti 2012
budjetförslaget = silvertape och spackel!

517 Inlägg
16 augusti 2012
Native skrev:
Henkix skrev:

Hålet är ju varken runt eller fyrkantigt?
Skär ut en plåt som är precis lika bred som det bredaste stället i hålet, på andra hållet ska den vara lite längre. Skicka in den i hålet, håll i den med magnet. Väl inne i hålet vänder du den så du får kontakt runt om. Lägg en loppa och vips, den sitter där. Och den täcker. Bara att sömma på!
Sen slipa lite, spackla, grunda & måla!

Tack så mkt, du kan titta förbi med en rulltårta imorn big_smile

52 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
Jo de skulle ju kunna gå men har tyvärr inte tillgång till svets tongue

Mack: Det var en bra ide, kan vara något att tänka på smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 augusti 2012
I värsta fall så finns ju alltid returbilen i jönköping, ett par mil iväg men där finns ju fan inget annat än sånna där fula volvos tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

52 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
I värsta fall så finns ju alltid returbilen i jönköping, ett par mil iväg men där finns ju fan inget annat än sånna där fula volvos tongue

Haha blir till och kolla på bildelsbasen i varje fall smile

Kabeltattare
48 Inlägg
20 augusti 2012
Släng och köp ny. Det är nog det bästa du kan göra med den...

52 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Bjorrkeen skrev:
Släng och köp ny. Det är nog det bästa du kan göra med den...

Håller med men finns ingen baklucka i rätt färg som jag kan köpa på närliggande skrot så det får bli en tillfällig lagning med spackel o rostskydd innan den äter upp hela luckan smile

3 421 Inlägg
21 augusti 2012
Som sagt köp en lucka direkt, ingen ide att hålla på spackla, ser bara förjävligt ut efter ett år eller två. Spricker och har sig, Samt blir inte mycket dyrare att fixa en ny lucka? Dom borde växa på träd tongue

Sök