Dr_struts skrev:
Tänkte lite på tampong racern när man såg den följande bilen på bilen ända tills man insåg att han hade v8

Men den såg trevlig ut sidlängs hoppas att jag får chans att se och fota din bil också på sniskan någon gång!

Hoppas jag har chansen att ge dig chansen!

Pikky skrev:
Rolig tråd

Kommer att följas

Tack, och kul!

Fiesta_Racing skrev:
dom stor är ju roligast att smälla:D kom att tänka på detta klippet med från tuben när du har samma bil
Nja, ska det vara så ska det vara dom små

Och ja, klippet är helt klart skoj, även fast jag egentligen avskyr miator, i smyg...

Daugaard skrev:
Kommer nog ner i slutet av sommaren eller början av hösten. Blev tidig semester i år och den är redan slut.
Känns det som att tampongen kommer hålla sommaren ut? Ska du plocka ner motorn och titta efter slitage eller gasa tills det rasar?
Kommer du ner så bjuder jag på kaffe, bor bara ett stenkast från din far nu!
Och angående om den kommer hålla.. Vill inte jinxa det, men den har hållit 310 mil hittills...
Håller den sommaren ut blir det smidd motor i vinter, med nya stakar, kolvar etc så man kan sluta oroa sig

Dåså, dags för en liten update igen. Inga paket denna gång, inte ens några tråkiga...
Igår ägnade jag någon/ett par timmar åt att ställa rideheight, nu efter att fjädrarna satt sig.
Kan sammanfattas med:
- Varmt
- Varmt
- Pungsvett
- Svett i ansiktet
- Svett i ögonen.
- Pungsvett i ögonen... eller, vänta nu. Näe.
Men det var varmt, och tråkigt. Men efter att ha gått över bilen några varv hamnade jag på en höjd jag trodde jag ville ha, och körde hem, svettig och jävlig.
Så, idag klockan relativt tidigt åkte jag till Ringtjänst i Arlöv för hjulinställning.
Tanken var att göra det själv med hjälp av min bror i garaget, men tiden finns helt enkelt inte, på lördag måste det vara gjort. Så, dit och upp på lyften: (varning, bajsiga mobilbilder. Bajsigare än vanligt också, då jag spräckt kameralinsen på telefonen...)
Uppkopplad:
![http://i.imgur.com/CwaP43u.jpg]()
... och röven:
![http://i.imgur.com/LOs2iJI.jpg]()
Måste säga att jag älskar hur den ser ut bakifrån nu. Vissa hatar avgaset, men jag verkligen älskar det, både hur det låter och hur det ser ut. Tiden för blänkande stylingsaker är över!
Helt suveräna killar där ute på Ringtjänst, rekommenderas varmt! Proffsigt bemötande, och proffsig service.
Mina hjulvinklar innan var total katastrof efter att ha höjt, sänkt, bytt delar etc. etc.
Här en en demonstrativ bild som visar ungefär hur hjulen pekade innan:
![http://i.imgur.com/dtPXBER.jpg]()
Kanske svår att tyda, men ja. Åt alla håll och kanter.
Nu är det:
- Fram
- Caster: +5° h/v
- Camber: -2.2° h/v.
- Toe: 1mm h/v
Bak:
- Camber: 4° h/v
- Toe: 0.0mm h/v
Detta är då vad jag börjar med, sen börjar det roliga med att labba hjulvinklar och hitta vad som är optimalt för mig och bilen, och mycket av det lär jag känna nu på lördag då det ska köras test&tune i konbana.
Nu till det tråkiga. Igår när jag ställde rideheighten så var jag dum.
Bilen är "rätt" i alla hörn, men råkade skruva den lite för lågt, vilket jag märkte först när jag kom hem igår kväll, så får leva med det tills det ska ändras hjulvinklar nästa gång. Inte låg, men lägre än optimalt.
Bjuder på en dagsfärsk bild på hur den ser ut nu:
![http://i.imgur.com/cfkF3QV.jpg]()
Inte tvättad på snart två månader, och börjar bli riktigt göttigt skitig.
Där ser man även den nyinförskaffade reservdunken så man kan ta med sig lite sprit från macken där bilen är tankad inför mapp, så man slipper riskera att tanka bajsig etanol när man är iväg och kör på lördag.
Nu jobb i dagarna tre, återkommer förhoppningsvis med lite film på söndag.
Laters brothermandudes!