Curse skrev:
Älskar dina uppdateringar!

Haha, kul att höra!

saabludde skrev:
haha bonzai-blöjan!!!

Kämpa på!! Snart lyser solen stålar även på tampongen och då känns det lättare och värt det!
Ha det gott //Ludde
Visst är det så, när man äntligen får köra bilen kommer motivationen tillbaka

wasprocker skrev:
Blir eventuellt en flytt till malmö för mig i sommar pga har fått jobb därnere, hoppas du kan lova mig en åktur i tampongen isåfall!?

Givetvis! Jag bor dock inte i Malmö längre, men bara ett stenkast därifrån

Så. Ska försöka sammanfatta allt nu.
Det här var väl egentligen tänkt som tre separata uppdateringar, men ska försöka baka ihop det till en.
Risken är väl att den blir ganska stor, med många bilder, men så får det bli!
Börjar med förra helgen:
Åkte ner igen på söndagen för att skruva ihop allt.
Någon timme senare:
![http://i.imgur.com/kXth2AC.jpg]()
... så var motorn ihop igen.
Sen gick jag direkt på resten, och ganska snart stod den klar:
![http://i.imgur.com/eOJuk1X.jpg]()
Och med tak:
![http://i.imgur.com/opau3Ct.jpg]()
Jag var ganska uppspelt, men klockan hade blivit över 23.00, och skulle upp 05.20 för att jobba, så lämnade den och åkte hem.
Tisdag (eller vilken dag det kan ha varit, kan lika gärna ha varit någon annan):
Åkte tillbaka ner till garaget och gick över allt lite halvhjärtat.
![http://i.imgur.com/oI8h3QP.jpg]()
I vanliga fall ska man ju gå över och se så allt sitter fast... Jag tittade lite snabbt på bilen och bestämde mig för att allt var skitbra. Sen la jag in kompressormappen, och skiten startade som den skulle.
Inga läckor, inget konstigt. Fylle upp lite vatten, och tog sen en kort provtur.
... och kort blev den. Inte för att bilen inte funkade. Nejdå, den funkade finfint.
Men, det var blött och kallt ute, och det sviktande omdömet sa åt mig att åka och parkera igen, efter att man halvt frivilligt, halvt ofrivilligt "råkat" lägga upp den på ställ på trean, på varvstopp, det första man gjorde.
Så, backade ner den i garaget igen och bytte kalsonger innan jag åkte hem.
Tisdag (igår?):
Beslöt mig för att åka och tvätta av den värsta skiten, och även testa bilen lite ytterligare:
![http://i.imgur.com/VVcNK8e.jpg]()
Och jag ska erkänna, när smutsen rann av den blev jag kär på nytt. Jag älskar hur den ser ut nu!
Vad man däremot inte ser är att det snöar i bakgrunden, så även igår blev riktiga provkörningen inställd.
Smög tillbaka till garaget...
Onsdag (... idag?)
Hjulinställning!
Åkte iväg till Ringtjänst i Arlöv, riktigt trevliga och duktiga killar, och kastade upp den på lyften:
![http://i.imgur.com/NPT9oWu.jpg]()
![http://i.imgur.com/4dCGMJg.jpg]()
Blev ganska läckert med vit subframe.
Och värdena?
Fram:2mm toe out.
8 grader caster
3.5 grader camber.
Bak:0 toe
3.5 grader camber.
OCH SEN DÅ!? Nu var ju bilen klar! NU SKULLE JAG ÄNTLIGEN FÅ TESTA BILEN!
Hade packat med GoPro och allt för att filma, och vad gör man?
Jag snubblar/trillar ner från lyften... Så satans klantigt.
Borstar av mig och säger lite kaxigt att det gick bra, tar mig in i bilen och börjar köra hem.
Det gör mer och mer ont, och lite blod börjar synas genom byxorna:
![http://i.imgur.com/6azbwkg.jpg]()
Penis... Har så pass ont i knäet att det var svårt att köra, så blev det en rejäl provkörning?
Nej... Åkte till garaget, och ser detta:
![http://i.imgur.com/xdimZHZ.jpg]()
Fail.
Så.. Hur sammanfattar man detta?
Bilen är klar. Det lilla jag kört den har imponerat stort på mig, men fortfarande inte fått pressa den rejält.
Nu är det bara att vänta på att man kan böja benet igen (som jag egenhändigt plåstrat ihop här hemma), och sen! Sen ska det förhoppningsvis provköras!
Fridens liljor brothermandudes, kamikaze-tampongen är tiillbaka!