Bennybira skrev:
need
more
updates
NOW
Yes sir!
Niippee skrev:
Satan vilken schysst ratt! vad heter den?
Nardi Deep Corn. Utan tvekan världens bästa ratt. Akta dig bara för kopiorna, dom är värdelösa

jenstornqvist skrev:
"Börjar med 27:e augusti, även av frugan kallad dagen "DU ÅKER INTE IVÄG OCH KÖR RÄÄJSING FRANS, FÖR IMORGON HAR VI 40 GÄSTER!"
Vi kan kalla det dagen då jag åkte iväg och körde räjsing..."
Resten av huset frågade varför jag satt och gapskrattade som en idiot i cirkus 30 sekunder.
Underbara updates som vanligt, kul att det gått så bra för dig!
Blir det vinterförvaring av bilen eller är det "bilar ska brukas"-mentaliteten?
Haha, önskar att frugan också hade skrattat när jag åkte iväg där på morgonen...

Bilen kommer som vanligt att rivas för ombyggnation nu under vintern.
Önskar jag hade tid att köra, men det är svårt att både bygga och köra samtidigt

swingminx skrev:
Var köpte du växelspaksdamasken ifrån?
Oj, inte en aning. Hittar inget kvitto på den, men tror det var någonstans i staterna.
Beställer så mycket, och från så många olika ställen att det är svårt att hålla reda på allt

Sådärja.
Dags att komma ikapp lite mera, för nu börjar det ramla in paket inför vinterns ombyggnationer.
Börjar där vi slutade.
Min servo. Den som jag kämpade som ett sär för att fixa.
Var så att den läckte lite. Har gjort det väldigt länge. Sen började den läcka mer.
Sen "lagade" jag den som ni sett här... Och fyllde upp med olja.
Det resulterade i en enormt stor pöl på parkeringen här utanför. Och på jobbet. Och överallt där jag parkerade. Inte riktigt optimalt, speciellt inte när det var en ny körning på gång.
Planen var att åka upp med bröderna toasted och godspeaker och köra Kinnekulle den 11:e september, men ville ogärna åka dit med denna lösning:
![http://i.imgur.com/NkzcIA6.jpg]()
Ja.. Det är en blöja.
Problemet hade lokaliserats, något vid servotanken läckte.
Bytte man bara blöjan varannan dag så fungerade det bra, men att fastna med en oljig blöja i besiktningen på Kinnekulle.. Visst, jag har en förmåga att kunna snacka en del strunt, men att försöka snacka sig förbi blöjan. Njea.
Och tid att undersöka problemet och åtgärda det innan avfärd fanns inte..
Så, en plan började gro.
Åkte och köpte 2l servoolja på lokala F&F-butiken.
Tog 10 blöjor från nyaste lillbajsen.
Sen, lördagen den 10:e September åkte jag ner i garaget, mötte upp bröderna och började packa bilen:
![http://i.imgur.com/UgrSIRa.jpg]()
Fick in det mesta, men stort tack till toasted som lastade allt övrigt i sin egen bil, då han var smart nog att traila upp.
Och planen?
Planen var här att åka en timme före bröderna, svänga inom Kungälv och riva kamrat Frankenbergs bil och stjäla hans servosystem lite kvickt, sen hoppas att allt var tätt och sen köra ikapp bröderna lagom till Kinnekulle Camping.
Kändes lite risky, men sadlade tampongen och körde norrut.
Jag har nämnt att jag hade lite styva motorkuddar?
Tog mig till hallandsåsen, där fick jag stanna första gången. Det vibrerar...lite.
Så "lite" att högerfoten domnar bort. Stannade och gick runt lite för att få tillbaka känseln, och passade på att fylla på med lite servoolja.
So far, so good.
För att korta ner historian lite så rullade det vidare efter det, med ett par stopp till för att skaka liv i fötterna och äta snickers:
![http://i.imgur.com/nUSEtif.jpg]()
Bilen fungerade i övrigt bra, med hörselkåpor och ljummen snus glömmer man snabbt att man sitter i en bil utan AC, fastbultade rutor, mätare i friskluftsutblåsen och komfort som går att jämföra med att sitta i en torktumlare fylld med sten, rullandes nerför en backe..
2-3 timmars resa, och äntligen nådde jag Kungälv.
Körde in bilen i Frankenbergs (ralf här på g.org) garage och började slita i bitarna:
![http://i.imgur.com/s4zjOIs.jpg]()
![http://i.imgur.com/fkGMutc.jpg]()
Efter att ha bränt sönder armarna på kylare, bränt fungrarna på kompressorn och fått olja på kläderna hittades banditen:
![http://i.imgur.com/SN2uvBB.jpg]()
Lite svårt att se, men ena anslutningen där hade böjt sig och spruckit, och därifrån pissade det olja.
Här började man få upp hoppet, kanske skulle man inte köra 46 mil i onödan!
Monterade dit Frankenbergs servoprylar, snackade skit, ljög lite om hur fräsiga våra bilar är, bytte lite kakor mot matolja och sås (ja... fråga inte. Vi gör sånt när vi träffas.) så backades tampongen ut, och jag var åter tillbaka på vägen. (Nej, vi kollade aldrig om det fortfarande läckte. Det är ju fegt.)
Dundrade vidare norrut, nu med riktigt värkande rygg och helt döda fötter, men vid gott mod.
Enligt beräkningarna skulle jag, även fast stoppet i Kungälv tagit mycket längre tid än beräknat, kunna hinna ikapp bröderna som körde 80 km/h med släp.
Tog några knasiga småvägar (jag vill inte kalla dom frifarts-vägar då jag verkligen inte uppmuntrar folk till att köra över rådande hastighetsbegränsning, men vissa vägar har en förmåga att gå snabbare än andra.) och se på fan, efter 1-2 timmar så nådde jag Kinnekulle Camping, och där vid incheckningen hade bröderna precis ankommit!
Och bilen? Den fungerade. Den lite halvdanna idén att åka 30 mil för att eventuellt kunna laga ett fel, och sen köra 16 till med ett oprövat system hade gått i lås. En satans seger. Då mådde man bra!
Dagen avslutades vid stugan:
![http://i.imgur.com/erybILT.jpg]()
![http://i.imgur.com/mrZ9Jms.jpg]()
Ett par öl, grillat kött och allmänt ljug med ustikt över Vänern.
Kunde inte bli så mycket bättre. En perfekt dag i bilvärlden, och då hade man inte ens tagit sig till banan än.
(Gossen på bilden är btw broder Godspeaker. Jag är mycket yngre och sötare, jag lovar.)
Det var del 1. Får som sagt dela upp detta för att inte trötta ut er helt med ett gigantisk inlägg.
Fortsättning följer brothermandudes, och snart är vi ikapp och kan börja köra paketöppning och ombyggnation.
Fridens liljor!