jetta16v skrev:
Rquired skrev:
OpelP1 skrev:
Han har ju skrivit det hela tiden.....
Som OpelP1 mycket riktigt konstaterar har jag aldrig påstått något annat, detsamma gäller prestanda om du menar acceleration på halt underlag även här ger 4WD en fördel vilket jag bland annat förklarat fysiken bakom. Jag har endast påstått att 2WD är tillräckligt.
Högre eller om du så vill "bättre" säkerhet anser jag däremot inte att 4WD för med sig, det är bland annat där vi tycker och upplever olika.
Men snälla du, här säger du att du erkänner att 4wd har bättre framkomlighet än 2wd.
Vad har det med saken att göra att en 2wd är tillräcklig?
Det har inte med trådens syfte att göra, det kan du glömma.
I den andra tråden så kom denna diskussion upp och då hänvisade du och flera till att det som diskuterades var huruvida 2wd var tillräckligt eller om man behövde ha 4wd för att kunna färdas på de svenska vägarna vintertid.
Det är för det första ingen som sagt att 2wd inte klarar av att ta sig fram på vintern.
4wd är bättre på löst underlag då det är 4a drivande kontaktytor MEN i Sverige behövs det inte på samma sätt som i Borneos djungler eller Afrikas öknar. Det ända vi har här är lite snö varje vinter och folk med förstort självförtroende att dom är världsmästare i trafiken.
För svenska förhållanden räcker det med 2wd och ett par färska vinterdäck + en människa bakom ratten med en hjärna som vet sina begränsningar.
För det andra, så handlar DEN HÄR tråden om ifall 4wd är bättre än 2wd eller inte.
Den handlar INTE om 2wd är tillräckligt bra eller inte.
Om trådstartaren SE, hävdar att jag har fel, då tar jag tillbaka det jag sade om vad tråden handlar om..
Men om jag förstod det hela rätt, så menar jag fortfarande att 4wd är bättre än 2wd i löst/vått underlag och det lustiga är att du både erkänner det samtidigt som du inte vill erkänna dig besegrad...