Att låna ut bilen till farsan.

Robbs_
31 augusti 2012 · 158 Inlägg

Beror helt på vilken bil och vilken person.. Peppar peppar så har ingen under mina 3-4 år frågat heller. Men de lär väl dyka upp många kandidater till framtida supraköpet dock. Däremot har jag nästan kört alla andras bilar i olika sammanhang så man har ju rattat en hel del olika bilar utan att behövt äga dem iaf smile och lekbilar man lånat har man lekt lite med ägarens tillåtelse, en polare jag brukade låna 740 av brukade säga till mig på helgerna att rasta den ordentligt så han slipper skämmas, sällan kurvor inte gick på ställ wink
Sen finns de ju den skaran med finare bilar, och då smyger man på alla ojämna väglag och parkerar en halvmeter ifrån
trottoarkanterna, precis som jag velat att de skulle gjort med mina smile

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
kannebanne
31 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

Den enda personen jag kan tänka mig att låna ut till är min morfar inte en olycka i hela sitt liv och han är nu 77 men kör grymt så han lånar jag ut till! smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
felek
11 oktober 2012 · 175 Inlägg

min pappa behöver inte fråga, han vet att han får låna när han vill tongue han tycker de bara är roligt att köra gti:n så varför skulle jag inte göra min pappa glad när han har visat kärlek och hjälpt mig med mina bilar? händer de något så är de bara att gilla läget tongue gjort är gjort.

Peugeot 205 Gti "Röda FARAN" (1989)
Peugeot 205 Gti Classique Sport "Baguette Räser" (1990)
Peugeot 205 1.9 TurboDiesel "Överaskningen" (1991)
Timmyboy hellaflush!
11 oktober 2012 · 1 266 Inlägg

Absolut,  utan att tveka skulle båda föräldrarna få låna bilen. Dom kan köra bil båda två.

Timmyboy hellaflush!
11 oktober 2012 · 1 266 Inlägg

Absolut,  utan att tveka skulle båda föräldrarna få låna bilen. Dom kan köra bil båda två.

Philip88
2 januari 2014 · 99 Inlägg

_vilse_ skrev:
Lånar ut till dom jag litar på, men fan ta dom om dom ändrar stolen smile

hahaha nä guuuud förbjude Victor wink

Nobrando
2 januari 2014 · 214 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/112/111523/222943/222943-2526237.jpg

Lånade ut bilen till min syster för att hon skulle övningsköra, men hade inte tid att sätta på fälgarna med mycket gummi, tji fick jag. wink Tur i oturen så var dem inte så vackra fälgarna men trist ändock. + tur att bilen inte var någon pärla heller.


Mina 19" till audin köpte jag skadade bara för att slippa att gråta när jag någon gång skulle råka gå emot.

Det är bara några få som får låna vissa av mina bilar. Jag fick anmärkning av besiktningsman att det var miles räknare på min el camino pickup och så fick det inte vara, för om någon lånar bilen så vet dom ju inte hur snabbt dom kör.

Som jag sa till honom: I helvete heller att någon som inte vet vad miles är får köra min bil.

Blev ändå en 2:a cool

Senast redigerat av Nobrando (2 januari 2014)

Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
BMW 728iA (1999)
JofooN Skrap
2 januari 2014 · 2 098 Inlägg

Mycket tveksam att låna ut min bil till någon, jag kör dem hellre själv till platsen dem ska i så fall. Sen att jag köper bilar utan dragkrok gör jag med flit då dem inte ska ha en anledning till att låna den att dra släp med wink. Minska risken för att låna ut din bil = köp inte en bil med dragkrok wink

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 januari 2014 · 5 753 Inlägg

Dragkrok MÅSTE man ju ha på en brukis! Tänkte inom en snar framtid montera en på diseln då man känner sig så låst utan smile



Till topic.. Diseln skulle jag inte tveka på att låna ut, därmot viten känner jag är för låg för att låna ut med sina ca 3cm markfrigång och e28an blir ju inte gatlaglig smile

Senast redigerat av _Glenne_ (2 januari 2014)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
pim_pim
2 januari 2014 ·

Har hittills bara haft skitbilar, som jag inte har behövt vara så rädd om. Så mina bilar får de flesta låna.

SEpaket
2 januari 2014 · 199 Inlägg

940n händer väl tyvärr, även om det inte är under jubel. Min 850 däremot är det bara jag som kör. Jag lånade ut den tre gånger och varje gång gick det mindre bra. En person parkerade i ett område där någon hade vänligheten att sno blinkerglaset vänster fram, samma person lyckades också backa över en kant och buckla till slutröret och så vidare. Kan tillägga att denna släkting inte längre kommer nära varken den ena eller andra bilen.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Busgrabb Rejsa ?
3 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Det är ju en jävla skillnad när folk skriver att dom lånar ut sin 205 GTI eller Volvo 940.
Jag har också en gammal 940, den lånar jag ut...absolut.

Dock lite skillnad när vi pratar helt nya Audi, en BMW M3, eller någon superfin original bil osv...
Ofta lånas ju bilen av en helt ointresserad bilförare som ska frakta röven eller grejer i den bara, dom ser ju många gånger inte alls på bilen som många här inne gör och behandlas därefter.

Autotech
BMW 335D (2008)
Lozinmust "Unloaded"
3 januari 2014 · 1 557 Inlägg

Fördel stance: "Den är så stötig och låg, nej usch!" så slipper man mången förfrågan om utlåning. Och skjuts. Och flickvänner. Damn, forever alone.

Ontopic; Min far skulle få låna bil om han behövde, min mor likaså, men behovet har aldrig kommit upp.

Senast redigerat av Lozinmust (3 januari 2014)

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
OpelP1
3 januari 2014 · 1 412 Inlägg

Om det skulle krisa riktigt så visst, men inte annars.

Sedan jag gjorde mig av med e61:an så har jag ju ingen vanlig bil längre (nyaste är från -69), bruksåker med 300:an nu och den vågar han nog inte låna.  smile

Jag gav dessutom bort min toppenfina Firebird -94 till honom förra våren så han kan ju ta den istället. tongue

Senast redigerat av OpelP1 (3 januari 2014)

mondeofin
3 januari 2014 · 217 Inlägg

Lånar självklart ut bilen, vet ju att man får låna deras bilar ifall det skulle behövas

Honda CR-V (2011)
N_W V8 de bästa som finns!
3 januari 2014 · 1 092 Inlägg

Bruksbilen (Skoda-diesel) kan man ju låna ut till morsan tex utan problem, det är bara ett A-B transportmedel. Någon nära kompis kunde få låna den bara man avgör ansvarsfrågan innan, pajar nåt ska den som lånar bilen betala men någon andra bilarna man bryr sig om finns inte en chans att jag skulle låna ut.
Har själv aldrig frågat någon om att låna deras bilar och under 14års körkortsinnehav har jag inte fått frågan om någon velat låna en bil av mig så det är inget större problem smile

Senast redigerat av N_W (3 januari 2014)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
perzy Snål gnällspik
3 januari 2014 · 402 Inlägg

PhR34k skrev:
syrran med och hon berätta hur han råka köra på en trottoar

Haha låter som typisk kvinnlig manipulation här. Antar att far din är tät? Så typiskt kvinnor...  Men det här att föräldrar börjar tackla av och köra dåligt är tyvärr en mycket sorglig del av att bli vuxen själv och ta ansvar.  Tänk på far din, om han gör sådant är han ju en trafikfara för andra och sig själv. Ska du låta honom köra på nåt barn? Eller köra ihjäl sig själv? Dags att bli vuxen.

Volvo S80 2,9.
Mack855
3 januari 2014 · 1 354 Inlägg

Nja.. Hade farsan varit i livet hade han fått köra S3an. Har börjat reflektera hur mor min kör sen jag tog körkort och även påpekat när hon kört ut ifrån en korsning så att den som kommer åkande får tvärnita för henne att det är livsfarligt att göra så, så att nä inte finbilen. Volvon vill ingen köra heller för att urtrampningslagret gnisslar så ingen tjatar om att få köra mina bilar cool

Dock så får vi väl se hur lillebror kör när han tagit körkort, hans dröm är att få köra (i hans ögon) storebrors "feta" bilar, rörande att han så gärna vill så jag får väl vara med när han ska övningsköra smile

Senast redigerat av Mack855 (3 januari 2014)

dasboot
3 januari 2014 · 441 Inlägg

Alla som kör försiktigt och jag vet är rädd om bilen får låna den. Min far är lika pedant som mig och har jag fått låna hans bil så kan han låna min. Min mor får även hon köra min bil, hon är också rädd om andras saker.

S98
3 januari 2014 · 133 Inlägg

I skrivande stund behöver de inte låna då fars kärring har en bil
och mor har en egen likaså.
Skulle mor behöva låna, så lånar hon en annan då hon anser att Saab är för stor
att köra runt med och far han väljer nog bussen för att slippa all trafik/finna parkering.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang