Låg en fin WRX i förra veckan för 27k, 98'a tror jag det var. Fast då var det lite rost i skärmkanter..
Gäller att ligga och spana, du kanske har likadan tur som jag att någon från gorg kontaktar dig?
Tror jag letade ny bil i nästan ett halvår innan jag bestämde mig.
Dock tycker jag att man ska ha någon "skitbil" som första bil, inte just för att man är en sämre förare, men just för att "first learn to drive a slow car fast, or you will end up driving a fast car slow " väldigt väldigt sant. Många som kvaddar om dem får för mycket effekt direkt!
Ska va en såndär tråkig moralare och säga att du borde kika på något ännu billigare, runt 10k kanske räcker för en första bil! Om du inte absolut vill ha en. Finns en del runtkostnader också! tänk på det!
Mycket som kan gå sönder..
Och det är inte hela världen om du kör av me den mindre unik bil med billiga reservdelar, inte heller om du råkar slå i kanten lite. du kan ju alltid hitta billiga reservdelar osv. Ska också vara lite.. ungdomlig.. Köp bakhjulsdrivet, sjukt bra att lära sig sladda, faktiskt! Det är riktigt bra att lära sig sladda på skoj (självklart utan risk att förstöra andras egendom eller personer.. ) för om du har vanan inne hur du hanterar en sladd, så har du mycket mycket bättre förutsättningar under en paniksituation! Att säga att man "vet hur man ska göra" är lätt! men paniken kommer fort, jag själv körde av under övningskörstiden..
Annars är V70 trevliga bilar! Även saab har droppat något så sjukligt i pris! Kan hitta väldigt fina.
Sen om man gillar mercedes så är det en riktig kvalitetsbil.. Men jag är helt anti dem så det får du fråga någon annan om..
Har för mig att E36 delarna är DYRA.
EDIT: Självklart går det med dom mindre motorerna också!!
Subaru har även jävligt bra rykte i nöjda kunder.. Förstår varför när man köpt en!!
Har läst att man kan köra dom på cirka 0.8L/mil! Väldigt mycket bil för pengarna med andra ord! :-)
Busar du går det väl åt en del mer..

Edit2: Verkligen piggare än GL. GL är verkligen skitseg i jämförelse!
Och du får en "annorlundare bil" eller vad man ska säga!