Volvo b230ft frågor om extrasprut och ökad effekt !!

Roberttt
2 september 2012 · 25 Inlägg

hallå. har lite frågor om att få ut lite mer effekt ur min b230ft är en 745tic (-91) (turboplus 191hk)  tror att org så ska plussen ladda 0.9 så de är väl där jag ligger har skruvat lite på wg men inget stort.. har även V kam i den.. väntar nu på toppackningen som kommer i veckan sen ska den portade 531 toppen dit.940 turbogrenrör och så klart V kammen. de då jag skulle vilja höra lite med er är. vad ni tror att org sprut osv klarar av. vad ni hade gjort för kanske 250hk. kommer även köra 3tum från turbon och 2.5" efter DP:n

är lite inne då på extrasprut gjort på kanske en eller 2 start spridare man brukar räkna 20hk styck ungefär... bhövs detta för 250hk med org spridare och sprut. och kommer det fungera på en redan turbo bil.. just bara som en extra skvätt när laddet väl kommer. alltså en tryckvakta vid kanske 0.4 bar som ger den extra soppan precis innan spjället.. vad jag mer är lite inne på är väl alu intercooler. ? stor effekt skillnad? köra 3" tryckrör vinner man något på de? självklart så är ju snurran bland de viktigaste att byta kanske om man ska få ut något överhuvud taget.. men org klarar väl ändå en bit eller? vad ska man isåfall åka för turbo till vettigt pris?
kom gärna med förslag och ideer om vad jag kan göra utan alltför höga kostnader.. smile // Robert

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang