1646
Sök

Bmw e39 540 vibrerar mellan 80-120. ej fälgarna!!

21 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
har ett problem med min 540.  den vibrerar mellan 80-120 ingenting före o ingenting efter.
fälgarna är balanserade, har provat med andra oxå för säkerheten o det är inte de som är felet. dock så har jag inga centrum ringar. för det går inte! finns ingen "original centrering" på hubben eller vad man ska säga. är de så på e39orna eller har jag nå speciell modell? känns som de inte finns nån direkt anledning till att inte ha så.

rätt kona på bultarna är det!.

tror inte de är nåt i drivlinan som vibrerar då de känns rätt mycket i ratten. men även bak.

vet ni nåt kännt fel som man kan testa innan man byter hubben.

vilka bussningar i framvagnen är de som ger ett sånt här resultat om dom är slut?

sen en till fråga. är det normalt att övre kylarslange blir lite hård på 540?  trodde de var termostaten som inte öppna först men inga fel på den. sen är den ju på 105grader så borde ju va lite tryck i systemet ?

hoppas ni ser vad det står. tack på förhand

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 september 2012
De är bara att börja byta delar i framvagnen.
Brukar vara stabilisator stagen, dom är billiga. Kostar 150kr styck hos schmeidmann och tar 15 minuter att byta.
Men man brukar säga att om man vill ha en helt vibrations fri e39 så ska man byta rubbet i framvagnen var 10.000:e mil.
Ett komplett framvagns kitt finns att beställa hem från Tyskland för 2-3000kr.
Det finns hundratals trådar på autopower om vibrationer i e39.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

21 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
Brukar vara stabilisator stagen, dom är billiga. Kostar 150kr styck hos schmeidmann och tar 15 minuter att byta.
Men man brukar säga att om man vill ha en helt vibrations fri e39 så ska man byta rubbet i framvagnen var 10.000:e mil.

okej tack för hjälpen! du råkar inte ha nån länk till den tyska sidan?

så att jag inte har nå centrum ringar tror du int är felet? känns ju enklare att börja byta naven iaf..

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
5 september 2012
motorjeppe skrev:
marwin_of_sweden skrev:

okej tack för hjälpen! du råkar inte ha nån länk till den tyska sidan?

så att jag inte har nå centrum ringar tror du int är felet? känns ju enklare att börja byta naven iaf..

Nej det har jag tyvärr inte. Men kolla tyska ebay eller googla lite.
Jag ett tajt centrum är viktigt för att inte få vibrationer.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

12 086 Inlägg
5 september 2012
Det är inte stabilisatorstagen som är dåliga om bilen vibrerar.
Oftast är det främre länkarmsbussning som är slut vid detta symtom.

E39 har centrumnav, har din inte det så är något fel.

Kylarslangen blir visst hård, men givetvis inte för hård smile Svårt och svara, 105 grader låter mycket för en 540?

Sök