Vw Golf Mk2 -90

.
  • 69 Följare
  • 57 931 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 september 2018
M-v
15 januari 2013 · 71 Inlägg

epafolle skrev:
Riktigt roligt projekt. Kul med många bilder smile.
Kommer följa dig på vägen!

Tackar! smile Roligt när de uppskattas.

M-v
15 januari 2013 · 71 Inlägg

Det hände iaf en sak i helgen som va, sänking av passagerarstolen stog på agendan då man får tänka på att dom andra i bilen också ska åka lite bekvämt, så tanken va att få lite mer lutning på själva sitsen.

Så Stolen monterades ut ur bilen och började lite smått med att märka upp var det ska kapas och hur mycket.

https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183181/183181-c6843d95bdab5209a2891c810af4e26d.jpg

Så fram med vilkelslipen och kapa bort fästen och sen togs önskad bit av röret bort, och sen svetsades det ihop igen, då vart den 3cm lägre i bakkant, viket var bra mycket trevligare att sitta i än orginal, då den inte var justerbar på de viset som förarstolen är.

Allt för nu, kommer kanske mera till helgen. // Mikael

opyx
16 januari 2013 · 48 Inlägg

Trevlig tråd! Ska följas! :-)

Volkswagen Golf "CL" (1988)
Volkswagen Eos "2.0 FSI" (2007)
eatorb
16 januari 2013 · 204 Inlägg

Ser bra som fan ut! Vad har du för planer på bilen till helgen då? smile

M-v
16 januari 2013 · 71 Inlägg

opyx skrev:
Trevlig tråd! Ska följas! :-)

Tack och bock! smile

M-v
16 januari 2013 · 71 Inlägg

eatorb skrev:
Ser bra som fan ut! Vad har du för planer på bilen till helgen då? smile

Ja du mannen, inget spikat direkt, men kanske ska påbörja larm installationen smile

eatorb
16 januari 2013 · 204 Inlägg

M-v skrev:

eatorb skrev:
Ser bra som fan ut! Vad har du för planer på bilen till helgen då? smile

Ja du mannen, inget spikat direkt, men kanske ska påbörja larm installationen smile

Åhfan, fått det programerat ännu? smile

M-v
16 januari 2013 · 71 Inlägg

eatorb skrev:

M-v skrev:

eatorb skrev:
Ser bra som fan ut! Vad har du för planer på bilen till helgen då? smile

Ja du mannen, inget spikat direkt, men kanske ska påbörja larm installationen smile

Åhfan, fått det programerat ännu? smile

Ska tydligen inte behövas på ett analogt system smile

Lowlife86 Brake for nobody
22 januari 2013 · 85 Inlägg

Den ser grymt fräsch ut, detta blir askalas smile

Get in, shut up and hold on
Sluta vela, ladda mera
M-v
23 januari 2013 · 71 Inlägg

Andreas_1986 skrev:
Den ser grymt fräsch ut, detta blir askalas smile

Tackar så mycket smile

golf666
23 januari 2013 · 275 Inlägg

Fint och bra jobbat smile

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
M-v
23 januari 2013 · 71 Inlägg

golf666 skrev:
Fint och bra jobbat smile

Tackar smile Men din Golf 1 är något vassare wink

golf666
23 januari 2013 · 275 Inlägg

M-v skrev:

golf666 skrev:
Fint och bra jobbat smile

Tackar smile Men din Golf 1 är något vassare wink

Hehe wink har ju hållt på i 13 år med den oxå så...
Men de var min första bil de med big_smile

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
M-v
23 januari 2013 · 71 Inlägg

golf666 skrev:

M-v skrev:

golf666 skrev:
Fint och bra jobbat smile

Tackar smile Men din Golf 1 är något vassare wink

Hehe wink har ju hållt på i 13 år med den oxå så...
Men de var min första bil de med big_smile

Fränt! smile

M-v
27 januari 2013 · 71 Inlägg

Hallå hej!
Nu har det hänt lite i helgen som gått, får 2 helger sen så va vi iväg och kollade lite ljusbilder och försökte ställa in ljuset på halv och helljus, men denna "ljusbild" är nästan inte ens värd att bära det namnet, då det knappt är möjligt att få dom godkända.
Så har pratat me supporten på Hova, och dom sa att det var likadant på dom lapmorna som dom hade, så dom skulle fixa nya lampor till mig från en annan tillverkare, och dom är nu påväg hem till mig. Har även fixat med justerskruvarna till extraljusen, så dom va  lite rostiga o fula så att det inte gick att justera.
Och idag så har ja försökt att komma lite längre med installationen av larmet. Men det är inte det lättaste, då en privatperson vanligtvis inte får/ska installera detta, och det följde ju inte med något kopplingsschema eller så. Inväntar svar från supporten ang. detta.

blev lite wall of text men men smile

// Mikael

M-v
24 februari 2013 · 71 Inlägg

Okej, nu va de dags igen. Då jag har haft lite problem med att få larmet programmerat och så, så har det stått stilla nu en längre tid. Men nu så har det faktiskt blivit gjort och jag har fått tag i ett kopplingschema, Riktigt skönt.

Så idag så har det dragits lite kablar och så, från bagage till centralen och lite ström osv.

https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183181/183181-f89eef9460dad2e4a693b445074d5019.jpg

Så här såg det ut efter ett par timmar, och allt kopplades ihop väldigt temporärt just bara för att prova om det ens fungerar.

Slog på strömmen och efter lite om och men så, ja det blev ett väldigt ljud när man öppnade dörren iaf.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183181/183181-5307af430c7ee1d942641ecc9de1a43b.jpg

Några stackare borde det skrämma bort iaf, har ju glaskross, startspärr, det larmar på huv, baklucka och dörrar, så det borde inte vara så lätt att få den med sig nu smile

Så nu ska det bara kopplas in snyggt och fint, sen är det klart.

// Mikael

Kebabfrulle
24 februari 2013 · 630 Inlägg

Nice med larm! Vart köpte du det om man får fråga? smile

M-v
25 februari 2013 · 71 Inlägg

audicarsismine skrev:
Nice med larm! Vart köpte du det om man får fråga? smile

Det köpte jag på Mekonomen, Inget jag rekomenderar att intrallera själv, de va inte lätt. Man måste vara "auktoriserad installatör" för att få tag på kopplings schema och mjukvara till det, smile

M-v
25 februari 2013 · 71 Inlägg

Har idag gjort den permanenta installationen av larmet, kopplat på mig på blinkers och så, så nu blinkar det så fint när man larmar på/av vilket känns väldigt gött.
Nästa steg framöver är att få iväg bilen på en framvagnsinställning, men det beror på väder och väglag smile

eatorb
26 februari 2013 · 204 Inlägg

Kul med update och gött att du fick igång larmet till slut!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang