Hela frågeställningen är ju störd.
Ur ett rent ekonomiskt perspektiv ska man varken köpa M3a eller trimmad 325a utan typ en skoda fabia eller liknande. Och om man vill ha en "rolig bil", varför ska man då räkna vad som är lönsammast? Om lönsamhet är mest roligt per nedlagd krona så går det inte att komma fram till ett rätta svar då vissa tycker det är kul att skruva medan andra bara vill köra.
Jag tror TS har lite ångest över sin M3a (eller rättare sagt kostnaden för den) och försöker rättfärdiga det med en frågeställning så snäv att han hoppas få stöd för sin tes att den som trimmar standardbilar är dum i huvudet och de som kör motorstarka fabriksbilar är klokast...
/C
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.