4809
Sök

Volvo 945 93 bakaxel strul

20 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
tja jag har fått ett problem. Min bil skakar och dunkar i bak när jag gasar, jag kan inte köra fortare en 20km för då blir det ont i kroppen för hela bak delen hoppar och har sig. Jag tänkte kardan eller bakaxel, kardan se fin ut men något i bakaxeln kanske.? Köpte den begagnat och satt på den. Fjädringen är slut i bak också, har läst på andra trådar att kardan kan strula om det är ojämnt i fjädringen. Det roliga med det hela är att jag kan backa utan att dunkar och har sig. En vän sa bakaxel om något med diffen,  men jag tror inte den är diffad ens. Han sa öppna och i högra hörnet finns det en grej som du tar bort så ska det funka igen men aldrig kunna spinna på båda däcken igen?  Bilen är ifrån 93 bakaxeln jag köpte är ifrån 98a 1041.
Senast redigerat av hauwts (25 september 2012)

20 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Hittat problem i guess.. Det är 2 upphängningar med kuddar i bakaxel den längst upp har släppt med bulten och allt. Säkert hela blåten och allt hängt med och är snett också. Kan det här vara problemet jag snackar om?

1 231 Inlägg
25 september 2012
hauwts skrev:
Hittat problem i guess.. Det är 2 upphängningar med kuddar i bakaxel den längst upp har släppt med bulten och allt. Säkert hela blåten och allt hängt med och är snett också. Kan det här vara problemet jag snackar om?

japp det är helt klart problemet! det är ju dom som stadgar upp hela bakaxeln smile kolla om fästet på balaxeln är snett! om det inte är det så ta bort bulten och skruva sen dit den med loctite så sitter det sen smile

Sök