2304
Sök

Xeonkonventering

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#1
Hej xeonkonventerade min bil idag och allt fungerar men data i bilen indikerar på att en lampa är trasig så jag köpte ett motstånd att sätta i den ena kontakten som inte är inkopplad det är H4 lamper har även provat med att sätta i en H4 lampa i den tomma kontakten men den indikerar ändå.... Någon som har en lösning eller upplevt samma problem ??? Bilen är en Audi A4 96

Forummoderator
26 484 Inlägg
27 september 2012
#2
Du kanske har Canbus så du måste köpa till ett canbus-kit.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 075 Inlägg
27 september 2012
#3
Motstånd ska vara inkopplade på båda sidorna...

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#4
Okej gäller det alla xeons kitt ? då måste jag ha ett mostånd emellan där den är inkopplad samt den tomma kontakten på andra sidan:)Tack för hjälpen ska prova det

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#5
MammDiin skrev:
Motstånd ska vara inkopplade på båda sidorna...

Det heter xeonkungen

2 075 Inlägg
27 september 2012
#6
_MrK_ skrev:
Okej gäller det alla xeons kitt ? då måste jag ha ett mostånd emellan där den är inkopplad samt den tomma kontakten på andra sidan:)Tack för hjälpen ska prova det

Har du ballasterna kopplade via ett skilt relä?

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#7
Jag har ett relä emmel +kablen sedan går den till ballasterna om det är dem som är spännings grejerna för lamporna

679 Inlägg
27 september 2012
#8
Det heter xenon, inte xeon.


Living the good Life!
585 Inlägg
27 september 2012
#9
Det heter Xenon..inte xeon..

When the flag drops, the Bullshit stops.

245 Inlägg
27 september 2012
#10
jag med då... Det heter Xenon inte xeon roll

S.v.r

Olika
907 Inlägg
27 september 2012
#11
Varför elda upp en massa effekt i ett motstånd?
Du kan ta bort lampvarningen genom att klippa den grå kabeln som går från lampvarnigsrelät så får inte autochecken någon indikation på att en lampa är trasig.
Relät sitter under ratten och sitter på reläplats 5-6 (längst upp till höger) och är märkt med 301 eller 374 beroende på om du har högt monterat bromsljus eller ej.

Can-bus har inget med ljusövervakning alls att göra som säkert många påpekat innan och många försäljare av Xenonkit har tyvärr fått det hela om bakfoten.
Läs på! http://sv.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network

Mvh
Fredrik

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#12
Är säker på det ? sitter det relä där på audi ?
det är en a4 årsmodell 96

Olika
907 Inlägg
27 september 2012
#13
_MrK_ skrev:
Är säker på det ? sitter det relä där på audi ?
det är en a4 årsmodell 96

Nej jag hittar bara på allt ihop!

Eller så har jag själv ägt en A4 -97...

Mvh
Fredrik

_MrK_
27 september 2012
Trådstartare
#14
Okej tack för hjälpen big_smile

Avstängd
10 388 Inlägg
27 september 2012
#15
fredriq skrev:
_MrK_ skrev:
Är säker på det ? sitter det relä där på audi ?
det är en a4 årsmodell 96

Nej jag hittar bara på allt ihop!

Eller så har jag själv ägt en A4 -97...

Det tror jag allt att du gör! wink

(o nej, jag vet att du inte gör det, givetvis smile   )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Olika
907 Inlägg
27 september 2012
#16
it_mutt skrev:
fredriq skrev:
_MrK_ skrev:
Är säker på det ? sitter det relä där på audi ?
det är en a4 årsmodell 96

Nej jag hittar bara på allt ihop!

Eller så har jag själv ägt en A4 -97...

Det tror jag allt att du gör! wink

(o nej, jag vet att du inte gör det, givetvis smile   )

Ja det var därför jag ödslade tid med att ta reda på vilket relä det var och vad det var märkt med :p

Mvh
Fredrik

Avstängd
10 388 Inlägg
27 september 2012
#17
fredriq skrev:
it_mutt skrev:
fredriq skrev:

Nej jag hittar bara på allt ihop!

Eller så har jag själv ägt en A4 -97...

Det tror jag allt att du gör! wink

(o nej, jag vet att du inte gör det, givetvis smile   )

Ja det var därför jag ödslade tid med att ta reda på vilket relä det var och vad det var märkt med :p

Jag tror du tog fram något Audi kopplinsschema och bara valde något random wink

Nejdå, ska inte OT:a tråden mer, och ja, som sagt, det är väl den smidigaste lösningen där som fredriq kom med

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

_MrK_
28 september 2012
Trådstartare
#18
Jag hade relä ett 301 dubbelrelä och när jag klippte den grå kablen försvann höger bakljus sedan provade jag en annan grå men hände inget den indikerade fortfarande

Olika
907 Inlägg
28 september 2012
#19
_MrK_ skrev:
Jag hade relä ett 301 dubbelrelä och när jag klippte den grå kablen försvann höger bakljus sedan provade jag en annan grå men hände inget den indikerade fortfarande

Då får du leta fram ett elschema och ta reda på vilken kabel det är som går till autochecken.
Alternativt testa att tejpa ett stift åt gången så det inte får kontakt i reläsockeln.

Mvh
Fredrik

_MrK_
30 september 2012
Trådstartare
#20
fredriq skrev:
_MrK_ skrev:
Jag hade relä ett 301 dubbelrelä och när jag klippte den grå kablen försvann höger bakljus sedan provade jag en annan grå men hände inget den indikerade fortfarande

Då får du leta fram ett elschema och ta reda på vilken kabel det är som går till autochecken.
Alternativt testa att tejpa ett stift åt gången så det inte får kontakt i reläsockeln.

Oki får prova med det det var ganska lätt att få ner säkring packetet och kåpan big_smile


Sök