2123
Sök

Offret - Nissan Skyline R33 GTR - från skrot till driftingbil [FULL FART]

En totaltrashad Nissan Skyline R33 GTR hittas i skogen och därefter räddad ifrån skroten. Målet är en grym driftingbil!

473 556 Visningar
Uppdaterades senast 23 april 2017
45 Inlägg
13 december 2012
Bästa tråden på garaget! vilket jävla jobb ni gör! kommer bli grymt !lol

Avstängd
1 714 Inlägg
13 december 2012
Mycket intressant, trådnamnet levererar! Du bygger verkligen skrot till något användbart.

Dock måste jag undra, du verkar duktig på att svetsa, men jag ser inte att du har stagat upp karossen?
Du har plockat av alla skärmar och dörrar och tak osv, och inte stagat? Ingenting kommer passa nånting senare.
Nog för att det är en driftingbil men vore ju trevligt att kunna stänga dörrarna tongue

Motorvalet tror jag du förstår själv vad som måste göras.
Det är en Skyline, förvånadsvärt nog så passar en Skylinemotor rätt av.

Den som föreslog en B230F borde ju ha något allvarligt fel..

76 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Emilius skrev:
Mycket intressant, trådnamnet levererar! Du bygger verkligen skrot till något användbart.

Dock måste jag undra, du verkar duktig på att svetsa, men jag ser inte att du har stagat upp karossen?
Du har plockat av alla skärmar och dörrar och tak osv, och inte stagat? Ingenting kommer passa nånting senare.
Nog för att det är en driftingbil men vore ju trevligt att kunna stänga dörrarna tongue

Motorvalet tror jag du förstår själv vad som måste göras.
Det är en Skyline, förvånadsvärt nog så passar en Skylinemotor rätt av.

Den som föreslog en B230F borde ju ha något allvarligt fel..

Jaru, hade karossen stämt från början hade de givetvis vart bra att staga upp den så den behåller formen
som den var från början, men taket var fucked upp som du kanske sett, ihoptryckt osv, skärmarna var sneda osv.

Men på den kaross som var hel från början, den vi tagit grejer av dvs, har vi mätt, kryssmätt och även mätt på
en massa andra ställen och bilen kommer inte bara monteras ihop lite hux flux utan allt ska måttas in innan
allt svetsas på plats permanent. Stänga dörren kommer inte vara ett problem smile

Dessutom har bilen suttit i bänk hela tiden smile

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

467 Inlägg
13 december 2012
Grymt plåtarbete!

32 Inlägg
13 december 2012
ser fram emot resultatet när när plåtarbetet är klart smile Mvh

Ljudtokig =)
282 Inlägg
13 december 2012
helt sinnesjukt! grymt jävla jobbat!

76 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Skulle vart en update nu egentligen men de blev inte så mycket gjort igår då vi fick kämpa ett par timmar
med en b-stolpe som bråkade med oss, kör en lite större update till veckan istället och då är förhoppningsvis
taket på plats smile

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

163 Inlägg
15 december 2012
creds till er! riktigt kul o se o bra blir de nog:) nissan in my <3

168 Inlägg
16 december 2012
lycka till med projektet, kommer följas. Prem Lagd

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
16 december 2012
Fan, det tar sig sa mordbrännarn! Vilken skillnad det blir big_smile

huehue

130 Inlägg
16 december 2012
Satt och funderade lite, kanske lite tidigt men ska ni göra så bilen har ratten på vänstersidan? Bara en fundering när ni ändå gör ett sådant omfattande arbete. smile

Drive It Like You Hate It
335 Inlägg
16 december 2012
fegiis skrev:
Satt och funderade lite, kanske lite tidigt men ska ni göra så bilen har ratten på vänstersidan? Bara en fundering när ni ändå gör ett sådant omfattande arbete. smile

De står tidigare i tråden:rolleyes:

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

130 Inlägg
16 december 2012
_XeoN_ skrev:
fegiis skrev:

De står tidigare i tråden:rolleyes:

Det enda jag hittade var att rattstången skulle renoveras, men det första man blir blind på är ju ögonen xD

Holy Smoke Performance
38 Inlägg
16 december 2012
fegiis skrev:

Det skulle ju förstöra lite av det coola med Nissan Skyline!... Högerstyrt e ju riktigt nice! wink

Holy Smoke Performance

2 924 Inlägg
16 december 2012
Hipezi skrev:
fegiis skrev:

Det skulle ju förstöra lite av det coola med Nissan Skyline!... Högerstyrt e ju riktigt nice! wink

Coola? Riktigt nice...? Kan du motivera? roll

~ Life is short, have FUN! ~

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
16 december 2012
I_am_lost1 skrev:
coolt? det är ju jätte jätte roligt att köra om med en höger styrd bil, när man ska kolla om det är fritt måste man lägga ut hela bilen i vänster flik och om det kommer mötande precis då så va det inte så coolt längre? :p

Dock så står det ju att det ska bli en driftingbil, och då spelar det ingen större roll...

165 Inlägg
16 december 2012
I_am_lost1 skrev:
-Westerlund- skrev:
I_am_lost1 skrev:
coolt? det är ju jätte jätte roligt att köra om med en höger styrd bil, när man ska kolla om det är fritt måste man lägga ut hela bilen i vänster flik och om det kommer mötande precis då så va det inte så coolt längre? :p

Dock så står det ju att det ska bli en driftingbil, och då spelar det ingen större roll...

här lyxar vi till det med TRE PUNKTER!!  dom flesta drifting bilar är besiktad, om dom inte är importerad eller stulen  roll

Haha varför skulle en banbil vara bessad?

GREASEMONKEY
822 Inlägg
16 december 2012
Det rullar rätt många högerstyrda bilar i Sverige .. Större delen av dom delar ut post ..
Så att det skulle vara något som helst problem tror jag icke ..

Mvh S.Österdahl

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
16 december 2012
I_am_lost1 skrev:
-Westerlund- skrev:
I_am_lost1 skrev:

här lyxar vi till det med TRE PUNKTER!!  dom flesta drifting bilar är besiktad, om dom inte är importerad eller stulen  roll

YES YOU ARE LOST !!!

4 261 Inlägg
16 december 2012
770_EVOLVE skrev:
Det rullar rätt många högerstyrda bilar i Sverige .. Större delen av dom delar ut post ..
Så att det skulle vara något som helst problem tror jag icke ..

Problemet märks ju mest vid omkörningar men du har ju sämre sikt framåt direkt du ligger bakom någon. Inga större problem att köra med det nej, men inte optimalt:)

Sök