Förlänga pinne på slavcylinder volvo 745

Roberttt
28 september 2012 · 25 Inlägg

hej är de möjligt att förlänga pinnen så att kopplingen slirar . eller sköter oljetrycket de .. om pinnen inte görs så lång att den går i bottenläge t det vill säga

Roberttt
28 september 2012 · 25 Inlägg

förlåt.. pinnen på slavcylindern. som trycker ut koppingsarmen

Roberttt
28 september 2012 · 25 Inlägg

förlåt.. pinnen på slavcylindern. som trycker ut koppingsarmen

PMPerformance
28 september 2012 · 2 266 Inlägg

Ja du kan svetsa på den om du vill.
Annars har du ju själva kulan som kopplingsgaffel vilar går ju att gänga ur och lägga brickor så kulan kommer längre ut vilket gör att kopplingen kommer ta längre ner igen, men har inte kopplingen blivit slit så de är byte som gäller?

svetsdiff !!!
Roberttt
29 september 2012 · 25 Inlägg

fick nämligen göra så efterr att jag bytte koppling för ett tag sedan, troligvis för att urtrampningslagret skillde sig från orginal. för kolven till slavcylidern gick förlångt och satte sig på tvären. så då svetsade jag på en bit på den sen har de funkar ett bra tag sen trodde jag att jag rasade lådan i torsdags em fick inte i växlarna efter att ha brännt lite däck wink så hem åh bytte låda på kvällen, men samma fel låg kvar då blir man glad.. så började då schimsa den här kulan och de då för att få den att koppla" mer " alltså att den inte har kopplat tillräckligt för att få växlarna.. men inget hjälpte har hållt på med den där kulan och pinne fram åh till baka.. och slavcylinder jobbar som de ska och kopllingen tar. men de är nog nått skit med tryckplattan eller lamellen. kanske att den ny bytta tryckpalöttan har spruckit ? 200+hk volvo 745 Tic + m46

PMPerformance
29 september 2012 · 2 266 Inlägg

Helt omöjligt är de inta att de hänt nåt med urtrampningslagret eller tryckplattan. Satt de rätt då? alltså lagret de går ju att montera på två sätt. Sen om lagret har nypt i svängshjulet så får man inte ingående axeln att sluta snurra när man trampar ur.

svetsdiff !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang