1527
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

802 547 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
fadret skrev:
Finner inte ord för hur bra det blir,ser fram emot varje uppdatering.

Tack, tycker det är jätte kul med alla era positiva kommentarer... ni ska veta vilken motivation det ger som byggare å göra det ännu bättre å fränare... big_smile stort tack till er...

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Smedby skrev:
Grymt blir det. Hoppas att man för se den i sommar i action. Har du bestämmt vilka hårdheter du ska ha på dämparna eller hur kollar man fram sådant.

Åk på gatebil träffarna så kommer du få se den i alla fall.. men som sagt, kommer bli en del åkning på olika banträffar...

Ang dämparna så har jag pratat med Rikard på sellholm, vi har en ungefärlig race vikt på bilen, vad för däck som ska användas. sen har han byggt och passat ihop dämpare för min bil, sen gör man en corner weight, å kommer fram till vilka fjädrar man bör använda, varje bana kräver ju sina inställningar, så jag ville inte ha fullt justerbara dämpare just nu, tror jag har fullt upp å få till inställningar som caster , camber, ridehight. Sen är ju allt färdigt, så vill jag någon gång utveckla så är det ju bara å byta dämpare med mina special mått. så får jag 3 vägs justerbara dämpare, men är lättare å skruva bort sig om man har för mycket, TROR JAG i alla fall... sen har jag ju justerbara knivkrängare, men dom åker man nog ganska snällt ställda, pga sveriges ojämna banor... men vi får se...

Slide in... burn out!!!

255 Inlägg
11 februari 2013
Som sagt, Lika imponerad av varje inlägg som uppdateras, Riktigt bra jobbat!!
Ett måste att få se denna bilen i sommar smile Keep up the good work! wink

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
ander3on skrev:

Roligt, att de impar lite... wink Tack. Hoppas det är många som vill se bilen rulla... kanske borde göra någon slags tävling å lotta ut ett par åkturer... bara för skojs skull, men de tar vi närmare, men vill ju att ni ska kunna få ta del av glädjen detta ger oxå... Fast de kanske inte är någon som vill / vågar.... roll

Slide in... burn out!!!

Creeper
176 Inlägg
11 februari 2013
Hoppas du kommer på Gatebil Rudskogen så man kan snacka lite och sno ideer och lösningar från din bil. Ser sjukt bra ut! Säger inte nej till en tur heller om man kan få/vinna de?

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
TheSame skrev:
Hoppas du kommer på Gatebil Rudskogen så man kan snacka lite och sno ideer och lösningar från din bil. Ser sjukt bra ut! Säger inte nej till en tur heller om man kan få/vinna de?

Tack. Ja de gör jag/vi, om grejerna håller tills dess... sno idéer, nä de vet ja inte... wink vi får la se vad de blir med de...

Slide in... burn out!!!

Creeper
176 Inlägg
11 februari 2013
Too late, har redan plockat idéer från tråden... förlåt wink

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
TheSame skrev:
Too late, har redan plockat idéer från tråden... förlåt wink

Fasen oxå wink, vilken del har du använt?? kan vara kul å höra... smile

Slide in... burn out!!!

16 Inlägg
11 februari 2013
Grymt läckert det blir. Blir det högglanspolering på aluprylar i motorrummet sen eller? Är ju jäkligt läckert om man gör det. Blir ju iof lite jobb då. Men det är nog det lilla i detta sammanhanget.  smile

255 Inlägg
11 februari 2013
-Stromberg- skrev:
ander3on skrev:

Roligt, att de impar lite... wink Tack. Hoppas det är många som vill se bilen rulla... kanske borde göra någon slags tävling å lotta ut ett par åkturer... bara för skojs skull, men de tar vi närmare, men vill ju att ni ska kunna få ta del av glädjen detta ger oxå... Fast de kanske inte är någon som vill / vågar.... roll

Absolut det tycker jag, Skulle till och med kunna köpa mig en åktur wink

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Nennemannen skrev:
Grymt läckert det blir. Blir det högglanspolering på aluprylar i motorrummet sen eller? Är ju jäkligt läckert om man gör det. Blir ju iof lite jobb då. Men det är nog det lilla i detta sammanhanget.  smile

Ja det tror jag, inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra än... ja det ser mer "arbetat" ut om det är gjort... men nått ska jag ju ha å göra menas bilen är på lack.. så vi får se.. är ju en del grejer som ska eloxeras å en del elförzinkas... wink

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
ander3on skrev:
Absolut det tycker jag, Skulle till och med kunna köpa mig en åktur wink

haha, fan jag kommer alltså å tjäna pengar på bilen... Yippieee!!!!  roll wink big_smile

Slide in... burn out!!!

16 Inlägg
11 februari 2013
-Stromberg- skrev:
ander3on skrev:

Riktig bur Check
Riktigt bälte Check
Riktig stol Check
Hjälm Check
Tror alla kriterier skulle vara uppfyllda.
Och om de är det så finns det nog ingen jag inte skulle våga åka med.
Vet hur säkert man sitter. Har själv åkt kartläsare och kört folkrace.
Kanske att man låter lite småkaxig nu men då får det vara så.  smilesmilesmile
Hade onekligen vart kul att få en rejäl resa i en dylik bil.
Fortåka är ju helt klart beroendeframkallande.  big_smilebig_smilebig_smile

882 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Nennemannen skrev:
-Stromberg- skrev:
ander3on skrev:

Riktig bur Check
Riktigt bälte Check
Riktig stol Check
Hjälm Check
Tror alla kriterier skulle vara uppfyllda.
Och om de är det så finns det nog ingen jag inte skulle våga åka med.
Vet hur säkert man sitter. Har själv åkt kartläsare och kört folkrace.
Kanske att man låter lite småkaxig nu men då får det vara så.  smilesmilesmile
Hade onekligen vart kul att få en rejäl resa i en dylik bil.
Fortåka är ju helt klart beroendeframkallande.  big_smilebig_smilebig_smile

Ja still å säkert sitter man... bara gömma en kamera å skjutsa folk å få se ansiktsutryck... hehe....
Ja vi får se, först ska bilen ihop innan jag lovar något, men jag är inte knusslig... big_smile

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Hallå hallå, sitter hemma på eftermiddagarna med snorig å febrig unge igen, fan oxå, har inte tid med detta...

Men då får man gå upp tidigt på mornarna å åka till garaget å få något gjort... finns bara möjligheter, gäller å se dom bara...
Så det har inte hänt så mycket, men däremot så var jag igår kväll å ordna till lite nya plåtar, bagagerums plåten å fotstödet på passagerarsidan, plåten att sätta Autronic boxen på där handskfacket egentligen sitter..

Återigen ett kanon jobb av Lasermannen... wink

Blev så skjukt bra passform på bagageplåten så jag trodde inte den passa först, sen trilla den dit å sitter tajt överallt, precis jätte perfekt...

Bild bevis så klart... njut grabbar, NJUT.. big_smile

Fotplåten, blir en liten låda, riktigt snyggt blev det...
kommer mer bilder på detta, ska bara svetsa ihop den lite mer först...

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-cdcf94ef6d8ca0971ff1a44c7d14c43a.jpg

Passageraren måste ju ha något å glo på oxå...

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-b98bf6d1b586bdb4dbbc7c2da88c8ec0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-2c439b4263a1c189c4ffe2811d5dca62.jpg

Å sen bagaget, sitter ett gammalt stort klistermärke på plåten, det tar jag bort innan slutmontering, för att inte skada aluminiumplåten...

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-82daeacb4a2ea3e27824543c466655c6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-aae952fbcdb69498f8a9df2423286aee.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185081/185081-820475fe0dff14923e784d5787f1d829.jpg

Blir ju riktigt bra detta.... tongue  / Strömberg

Slide in... burn out!!!

270 Inlägg
14 februari 2013
ser riktigt bra ut! big_smile
längtar tills o se denna!

882 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
lundin-racing skrev:

Kul att någon mer tyckte det blev bra, så de inte bara va jag. wink
Har funderat en del på hur man skulle få det snyggt även i bagaget. å tror detta blir mycket bra.
Brukar bli ett par kommentarer varje gång det blir en liten uppdatering. å nu va de knappt någon.
tänkte att de blev la skit då.. smile
Lovar att du får se den snart.. härda ut knappt 4 månader. så har du sett den...!!

Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

270 Inlägg
14 februari 2013
-Stromberg- skrev:
lundin-racing skrev:

Har funderat en del på hur man skulle få det snyggt även i bagaget. å tror detta blir mycket bra.
Brukar bli ett par kommentarer varje gång det blir en liten uppdatering. å nu va de knappt någon.
Lovar att du får se den snart.. härda ut knappt 4 månader. så har du sett den...!!

Mvh Strömberg.

kan lova att updaten var jävligt bra!
kommer bli riktigt snyggt i bagage med när du får bort plasten!

kommentarbristen kan ju vara för att alla tjejer förbjuder deras killar att sitta vid datorn på alla hjärtansdag XD

882 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
lundin-racing skrev:
-Stromberg- skrev:
lundin-racing skrev:

Mvh Strömberg.

kommentarbristen kan ju vara för att alla tjejer förbjuder deras killar att sitta vid datorn på alla hjärtansdag XD

haha. tack.. vi får hoppas det blir snyggt..

ja just de ja.. de e ju den fjant dagen idag.. tur man har tjej som jobbar kväll. så slipper man tramset...smile

Slide in... burn out!!!

Svetsare, Reparatör
36 Inlägg
14 februari 2013
lundin-racing skrev:
-Stromberg- skrev:
lundin-racing skrev:

Mvh Strömberg.

Allt förbjudet e kul, ser förbannat fint ut!
Kollar varje dag har hamstrat delar och inspirationen lånar jag av dig. smile

-/Hillside Drft\-

Sök