Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
Ja, matning från pump till fuelrail sen från fuelrail till sidan på BTR och retur till tank på undersidan av BTR Tryckgivaren kan du ju sätta på anlslutningen som är pluggad rakt fram på btr, eller på nån av slangarna som sitter på railen
Hmm, de här kommer bli trångt märker jag, många saker som vill dela utrymme här nu.. jaja, bara å lösa å köpa mer kopplingar.. hahaha... Stort tack för hjälpen å kul att ni va vakna grabbar, trodde faktiskt i mitt stilla sinne inte de spela någon roll.. hade fel tydligen, gör om gör rätt... / Strömberg.
Ikväll har jag å Martin skridit till verket å snickrat ihop fjäderbensstaget. Helt sjukt bra blev det.. så himla roligt å bygga egna lösningar som ingen annan har.. de här kommer bli riktigt snyggt...
Låter er bedöma själva, så får ni gärna säga vad ni tycker... notera gärna att på varje sida så sitter det en excentrisk bricka med ovala hål i fästen på tornen som gör att jag kan för spänna staget mot tornet innan man drar åt muttrarna... bara för att man kan liksom... Alltid roligt med egna lösningar som sagt...
Imorgon ska staget lämnas in för pulverlack... kommer se riktigt trevligt ut under huven sen...
Stort tack för ikväll Martin!! Blir kanon de här... 2015 kommer bli ett bra år...
Tackar!! visst blev de fint... idag har nya topplagringarna till stötdämparna hamnat på plats, dom andra blev ju fula i branden så fick bli nya... sen har jag monterat nya bromsvätskebehållarhållaren hittat sin plats oxå, hade ju koppar rör förut från dom å ner till pedalstället, men dom byttes idag ut till stålomspunna. blev riktigt bra faktiskt..
Tja, fick fjäderbenstaget från lacken idag... blir ju as läckert... Hoppas ni gillar de ni ser oxå...??? Så jävla nöjd, i nästa vecka börjar jag med elen som brunnit upp, dvs allt under huven typ... Så till dess... ha de gött!! å kommentera gärna om ni ser något ni gillar... eller ogillar.. / Strömberg.