2325
Sök

Koppla förbi svarta startnyckel på volvo 850-94

5 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Hej!
Har problem med min volvo 850 t-94, importerad från tyskland.
Ibland startar den direket. ibland inte alls.
Har bytt relä och bränslepump, Ibland hjälper det med att knacka lite på pumpen så startar den.
Tror nu att det är den lilla svarta startnyckeln som är problemet, Kan någon hjälpa mig med svar hur man kopplar förbi den?
Tar tacksamt emot förslag via epost !
Tack på förhand! titti=

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
7 oktober 2012
min polare hade samma problem på sin 855 -94 och han försökte med allt och tillslut lämnade han in den på volvo och där sa de att det är något elektroniskt fel på alla 850 bilar 93-94 som inte ens volvo vet vad det är.

mos ä gött

5 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Du säger att när du knackar på pumpen så startar bilen, du tror inte att är glappt i den då?

Nej det är inte glappt i pumpen, vi har bytt med tre olika pumpar och samma problem uppstår.
Fick ett förslag på att koppla förbi startnyckeln-så kan det lösa sig'

mvh titti

5 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
SUBARU2-5 skrev:
min polare hade samma problem på sin 855 -94 och han försökte med allt och tillslut lämnade han in den på volvo och där sa de att det är något elektroniskt fel på alla 850 bilar 93-94 som inte ens volvo vet vad det är.

ok tack för svar

9 130 Inlägg
7 oktober 2012
Den lilla svarta startnyckeln, kan det vara imobilizern/startspärren? Kolla på www.jagrullar.se där finns det folk som vet i alla fall....

5 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Den lilla svarta startnyckeln, kan det vara imobilizern/startspärren? Kolla på www.jagrullar.se där finns det folk som vet i alla fall....

Tack putteliten!
den lilla svarta är startspärren.
Ska kolla upp det på jag rullar.sw

Sök