Billiga Coilovers då måste det nästan röra sig om TA-Technix, JOM o allt vad de hittar på. Iaf, min erfarnehet av TA-Technix sträcker sig till ca 3000 mil (Passat kombi -96). När bilen är tom är de aphårda, speciellt fram, fjädrar inte mycket...Med ca 200kg last i bilen blir de helt OK, bilen "sätter sig" en aning liksom. Har mina på max-höjd, o det är på gränsen till för lågt. De verkar hålla bra, lika hårda/stumma som när de var nya o inga läckage. Hårdheten beror i mitt fall på för hårda främre dämpare, bak verkar de klart mjukare. Kan vara som så att de kör samma fjädrar till en mängd bilar o det är därför folk tycker olika, dvs på en tyngre bil kan de upplevas som "mjuka" medans de på en lätt Passat upplevs som "hårda". Om man beaktar priset ( i mitt fall 1900 kr inkl frakt) så är det ändå ett rimligt köp, men jag är tveksam till att väghållningen är bättre än med friska original grejer.
Med tanke på att du verkar vilja ha de på en bruxis, o att priset är en viktig faktor så skulle jag säg: Kör på de billiga coilsen, de är inte riktigt bra men iaf bättre än dina nuvarande dämpare...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure