Kopplings byte volvo 945 -95

mumifix
19 oktober 2012 · 192 Inlägg

Hej. eftersom min koppling har sett sina sista dagar nu så tänkte köpa nytt. min tanke var att om jag ändå ska byta koppling så vill jag uppgradera till något bättre. jag tänkte använda mig av Sachs -712 tryckplatta med dubbelmasse svänghjul från KL Racing med Original lamell. någon som vet hur kör egenskaperna blir? jag vill ända ha bra komfort och kunna kryp köra som förut. därför vill jag helst slippa sinterlamell men ändå ha koppling som klarar mer än Original . sen undrar jag hur länge Original lamellen klarar sig. jag har inte sån som bränner gummi så ofta utan lite mer aggressiv att accelerera och känna vrid moment smile

Bilen är en volvo 945 årsmodell 95 med m90 låda

Volvo 855 (1994)
DKn
19 oktober 2012 · 535 Inlägg

Fungerar perfekt har själv 712 plattan med original hade sinter innan men va för jobbigt. De du ska tänka på dock är ska du trimma mera än 250 300 hk ska du inte ha dubbelmasse svanghjul. Sök på YouTube så förstår du.
Jag fick efter några veckors körande en svampig koppling. Så fick uppgradera min slang mellan koppling och slavcylinder till en stålomspunnen slang. Hör av dig till SIÅ hydralteknik googlat så hittar du det. Så hjälper han dig med det. Billigare än agkla.ställen jsag hittat iallafall. Mvh

mumifix
19 oktober 2012 · 192 Inlägg

DKn skrev:
Fungerar perfekt har själv 712 plattan med original hade sinter innan men va för jobbigt. De du ska tänka på dock är ska du trimma mera än 250 300 hk ska du inte ha dubbelmasse svanghjul. Sök på YouTube så förstår du.
Jag fick efter några veckors körande en svampig koppling. Så fick uppgradera min slang mellan koppling och slavcylinder till en stålomspunnen slang. Hör av dig till SIÅ hydralteknik googlat så hittar du det. Så hjälper han dig med det. Billigare än agkla.ställen jsag hittat iallafall. Mvh

då har man lärt sig något nytt smile jag tänkte ha som mål att komma till 300hk någon dag, därför tänkte jag uppgradera så att jag har koppling till dom hästarna när den dagen kommer.

Volvo 855 (1994)
DKn
19 oktober 2012 · 535 Inlägg

Jupp men du vill inte ha 300 hk och dubbelmasse svanghjul om du är rädd om benen dina.

mumifix
19 oktober 2012 · 192 Inlägg

DKn skrev:
Jupp men du vill inte ha 300 hk och dubbelmasse svanghjul om du är rädd om benen dina.

Okej. blir någon större skillnad när man kör mellan dubbel eller enkel. kanske inget man märket?

Volvo 855 (1994)
DKn
19 oktober 2012 · 535 Inlägg

m.youtube.com/#/watch?v=L2pz1PkhAo8& … &gl=SE

Dubbel är till för en lite mjukare gång i start och växling om Ja inte helt missminner mig. Men om du kollar på länken skulle Ja aldrig kora med dubbel om Ja skulle trima, med rädsla för att gummi
går sönder.

Senast redigerat av DKn (19 oktober 2012)

mumifix
19 oktober 2012 · 192 Inlägg

DKn skrev:
m.youtube.com/#/watch?v=L2pz1PkhAo8& … &gl=SE

Dubbel är till för en lite mjukare gång i start och växling om Ja inte helt missminner mig. Men om du kollar på länken skulle Ja aldrig kora med dubbel om Ja skulle trima, med rädsla för att gummi
går sönder.

jag tog en liten snabb titt på det där och de såg inte trevligt ut kan jag säga. men jag värkar inte hitta någon enkel svanghjul till m90 smile sen ska man väl hitta tryckplatta som passar enkel med

Volvo 855 (1994)
DKn
19 oktober 2012 · 535 Inlägg

Sitter på min mobil nu, har ingen dator med internet. Men ska se om Ja kan få tag på en i morgon så ska Ja leta fram delar du behöver.
Men men en dag i morgon med nu skall man sova.

mumifix
22 oktober 2012 · 192 Inlägg

DKn skrev:
Sitter på min mobil nu, har ingen dator med internet. Men ska se om Ja kan få tag på en i morgon så ska Ja leta fram delar du behöver.
Men men en dag i morgon med nu skall man sova.

hittat något? smile

Volvo 855 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang