4013
Sök

Volvo740 87a vill inte starta..

25 oktober 2012
Trådstartare
Hej, Har nyss införskaffat en 740 med b230E motor och mekanisk insprutning. Den gick hyfsat (nått ryck ibland på låga varv) i 2 dagar och startade utan minsta problem. Sedan så sladdade jag iväg först med vänster baksida och sen med höger framsida mot vägräcket och krossade respektive lysen.. åkte hem och bilen blev väldigt ryckig på slutet, dagen efter så hoppade den igång för att sedan dö och vägra totalt. Känns som att det inte borde ha nått samband men kanske någon ser nått där.
Jag har testat gnistan och den är obefintlig sen så låter inte pumpen när man slår på tändningen varken huvud- eller tankpumpen... Däremot när jag lossar på bränslepumpsrelälocket och trycker ner stiftet så går pumpen(huvudp. iaf) även om jag inte har slagit på tändningen.
Det känns som att jag har kollat på alla säkringar.
Vad tror ni att jag borde kika på?
Mvh tack

6 740 Inlägg
25 oktober 2012
om du varken får gnista eller bensin så är ja ganska säker på att det är hallgivaren som är sönder för dej smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

25 oktober 2012
Trådstartare
Tack ska kika på det!

6 740 Inlägg
25 oktober 2012
samson4alexandre skrev:
Tack ska kika på det!

ja gör de tongue återkom gärna om hur de gick wink

Du är liv

31 oktober 2012
Trådstartare
Jag testade lite olika saker utan framgång, testmätte hallgivaren sen och alldeles riktigt så var det den som strulade. Inget konstigt egentligen när plast fästet hade vittrat sönder och kablarna tappat sina höljen.
Så det blev en ny-begagnad fördelare.
Tack för hjälpen Henkix. Finns det förresten nån bra litteratur att få tag på, på internet om 740 modellen.

6 740 Inlägg
31 oktober 2012
samson4alexandre skrev:
Jag testade lite olika saker utan framgång, testmätte hallgivaren sen och alldeles riktigt så var det den som strulade. Inget konstigt egentligen när plast fästet hade vittrat sönder och kablarna tappat sina höljen.
Så det blev en ny-begagnad fördelare.
Tack för hjälpen Henkix. Finns det förresten nån bra litteratur att få tag på, på internet om 740 modellen.

Bara till o googla så får man fram rätt mycket om 740 tongue

Du är liv

Sök