Köpråd japanare 150 000 +-20

Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:
Jag kunde inte få min R33 GTR reggad som rwd då de avgasrelaterade uppgifterna bygger på drivlina med 4wd så enligt bilprovningen kunde ja inte regga bilen som rwd hur ja än gjorde med RB26:an i bilen.

Men tar du tex rb25 motor och växellåda ska de funka smile

Okej, men det det blir mycket jobb om man då ska få i en rb25 tongue Annars kan man lägga ett bud på floztyles silvia big_smile

Hade ändå valt supra före silvia o deras baksäten är väl typ lika små så :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:
Jag kunde inte få min R33 GTR reggad som rwd då de avgasrelaterade uppgifterna bygger på drivlina med 4wd så enligt bilprovningen kunde ja inte regga bilen som rwd hur ja än gjorde med RB26:an i bilen.

Men tar du tex rb25 motor och växellåda ska de funka smile

Okej, men det det blir mycket jobb om man då ska få i en rb25 tongue Annars kan man lägga ett bud på floztyles silvia big_smile

Hade ändå valt supra före silvia o deras baksäten är väl typ lika små så :-P

Aha, trodde Silvia hade lika "stort" utrymme som R34 o det baksätet är inga problem o sitta i smile

Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Okej, men det det blir mycket jobb om man då ska få i en rb25 tongue Annars kan man lägga ett bud på floztyles silvia big_smile

Hade ändå valt supra före silvia o deras baksäten är väl typ lika små så :-P

Aha, trodde Silvia hade lika "stort" utrymme som R34 o det baksätet är inga problem o sitta i smile

Skyline har bra baksäte dock inte silvian.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
camaro67 Meister
1 november 2012 · 6 763 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

En breddad silvia är fett big_smile

Någon som vet hur mycket orginal motorn pallar?

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Inga problem att åka 400hk på standard botten. Men över 450 börjar de vara dags att byta. Finns hur många som helst som åker med och det håller.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
1 november 2012 · 6 763 Inlägg

juhaaan skrev:

AktaLacken skrev:

juhaaan skrev:
Satsa på en s15 med RB25 eller RB26 i?(skyline motor) Går att hitta ganska lätt i england

Det går väll inte att få bilen reggad här med en rb26 motor?

Borde väl gå? Finns många som kör me RB i sina s13-s14-s15

Går inte att regga en färdig. Bilen ska vara original eller väldigt nära när den reggas. Däremot går det att plocka hem en och regga och sen stoppa i rb och sedan regga. Sjukt dumt men så är läget. Men jag ser inte några större fördelar med att åka RB framför SR. Skiljer närmare 100kg i vikt och den är dessutom längre.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Inga problem att åka 400hk på standard botten. Men över 450 börjar de vara dags att byta. Finns hur många som helst som åker med och det håller.

Hur mycket trim behövs det för att uppnå ca 400?

Anubis skrev:
Skyline har bra baksäte dock inte silvian.

Okey men det känns som dom borde ha ungefär lika mycket plats smile

juhaaan
1 november 2012 · 619 Inlägg

Nja skyline sitter man skönt i i baksätet. det gör man inte i s14/s15 tongue

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Anubis
2 november 2012 · 1 255 Inlägg

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Inga problem att åka 400hk på standard botten. Men över 450 börjar de vara dags att byta. Finns hur många som helst som åker med och det håller.

Va har inte sett en enda över 350hk med standard botten i en sr20

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
JDMy00 ClubJDM.se
2 november 2012 · 1 608 Inlägg

Har setat i både en s15 baksäte och några skylines. Har inte haft nåt problem med något av de. Och varför just 400hk om du nu bara ska leka? räcker ju gott o väl med 300-350. Och då skulle jag rekommendera Silvian.

Mazda Mx-5 (1999)
AktaLacken
2 november 2012 · 99 Inlägg

JDMy00 skrev:
Har setat i både en s15 baksäte och några skylines. Har inte haft nåt problem med något av de. Och varför just 400hk om du nu bara ska leka? räcker ju gott o väl med 300-350. Och då skulle jag rekommendera Silvian.

400 är något jag satt som ett mål då jag vill att det ska trycka på lite också tongue

Lidborn VD
2 november 2012 · 643 Inlägg

camaro67 skrev:

juhaaan skrev:

AktaLacken skrev:

Det går väll inte att få bilen reggad här med en rb26 motor?

Borde väl gå? Finns många som kör me RB i sina s13-s14-s15

Går inte att regga en färdig. Bilen ska vara original eller väldigt nära när den reggas. Däremot går det att plocka hem en och regga och sen stoppa i rb och sedan regga. Sjukt dumt men så är läget. Men jag ser inte några större fördelar med att åka RB framför SR. Skiljer närmare 100kg i vikt och den är dessutom längre.

Går att regga som ombyggt fordon direkt

miatasimon
2 november 2012 · 57 Inlägg

En rx8 då? Visserligen kan du inte säga att du har 400hk när du går på krogen. Men du har nog minst lika roligt med bakhjulsdrift 50/50 viktfördelning och en motor som varvar 9000rpm. Samt ett hyfsat baksäte. http://www.blocket.se/malmo/Mazda_RX8_4 … amp;last=1

Eller kanske rx7.
http://www.blocket.se/jonkoping/Mazda_r … amp;last=1

Mazda miata "Brum" (1990)
Anubis
2 november 2012 · 1 255 Inlägg

miatasimon skrev:
En rx8 då? Visserligen kan du inte säga att du har 400hk när du går på krogen. Men du har nog minst lika roligt med bakhjulsdrift 50/50 viktfördelning och en motor som varvar 9000rpm. Samt ett hyfsat baksäte. http://www.blocket.se/malmo/Mazda_RX8_4 … amp;last=1

Eller kanske rx7.

http://www.blocket.se/jonkoping/Mazda_r … amp;last=1

Hur kul är de o varva utan något krut under huven då?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
DanneSundin
2 november 2012 · 682 Inlägg

Säger bara såhär: du hade inte blivit missnöjd av en type RA med 6petad stilåda (liite kort låda på min kanske, 0-200 på 19.4 eller vad det står i pappret, och vid varvstopp hamnar man runt 210 haha hade gärna haft en till växel) 

Men du kanske är HELT emot subaru? Jävligt skönt med DCCD annars, 50/50 drivning vid låst diff. 

Om du vill haka med en liten runda och du är i trakterna är det bara att höra av dig!

Anubis
2 november 2012 · 1 255 Inlägg

DanneSundin skrev:
Säger bara såhär: du hade inte blivit missnöjd av en type RA med 6petad stilåda (liite kort låda på min kanske, 0-200 på 19.4 eller vad det står i pappret, och vid varvstopp hamnar man runt 210 haha hade gärna haft en till växel) 

Men du kanske är HELT emot subaru? Jävligt skönt med DCCD annars, 50/50 drivning vid låst diff. 

Om du vill haka med en liten runda och du är i trakterna är det bara att höra av dig!

Man vill ju kunna njuta bakom ratten inte bara sitta o växla som en tok, sen verkar han mer sugen på rwd =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
DanneSundin
2 november 2012 · 682 Inlägg

Anubis skrev:

DanneSundin skrev:
Säger bara såhär: du hade inte blivit missnöjd av en type RA med 6petad stilåda (liite kort låda på min kanske, 0-200 på 19.4 eller vad det står i pappret, och vid varvstopp hamnar man runt 210 haha hade gärna haft en till växel) 

Men du kanske är HELT emot subaru? Jävligt skönt med DCCD annars, 50/50 drivning vid låst diff. 

Om du vill haka med en liten runda och du är i trakterna är det bara att höra av dig!

Man vill ju kunna njuta bakom ratten inte bara sitta o växla som en tok, sen verkar han mer sugen på rwd =P

Om man köper en busbil så förväntar man sig nog inte att växla som man kör ett gammalt volvoskåp. smile


http://www.youtube.com/watch?v=dLtVbTTw … ature=plcp

0:24 där ser du hur en RA går i nästan org. 271hk/319nm +/-

Senast redigerat av DanneSundin (2 november 2012)

Anubis
2 november 2012 · 1 255 Inlägg

DanneSundin skrev:

Anubis skrev:

DanneSundin skrev:
Säger bara såhär: du hade inte blivit missnöjd av en type RA med 6petad stilåda (liite kort låda på min kanske, 0-200 på 19.4 eller vad det står i pappret, och vid varvstopp hamnar man runt 210 haha hade gärna haft en till växel) 

Men du kanske är HELT emot subaru? Jävligt skönt med DCCD annars, 50/50 drivning vid låst diff. 

Om du vill haka med en liten runda och du är i trakterna är det bara att höra av dig!

Man vill ju kunna njuta bakom ratten inte bara sitta o växla som en tok, sen verkar han mer sugen på rwd =P

Om man köper en busbil så förväntar man sig nog inte att växla som man kör ett gammalt volvoskåp. smile


http://www.youtube.com/watch?v=dLtVbTTw … ature=plcp

0:24 där ser du hur en RA går i nästan org. 271hk/319nm +/-

Filmen sa ju dock inget om hur bilen gick.

O även om man köper en bus bil vill man inte sitta o rycka spaken konstant ja menar gå igenom 6 växlar o toppar 200km/h de låter mer drygt en roligt i mina öron =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
miatasimon
2 november 2012 · 57 Inlägg

Anubis skrev:

miatasimon skrev:
En rx8 då? Visserligen kan du inte säga att du har 400hk när du går på krogen. Men du har nog minst lika roligt med bakhjulsdrift 50/50 viktfördelning och en motor som varvar 9000rpm. Samt ett hyfsat baksäte. http://www.blocket.se/malmo/Mazda_RX8_4 … amp;last=1

Eller kanske rx7.

http://www.blocket.se/jonkoping/Mazda_r … amp;last=1

Hur kul är de o varva utan något krut under huven då?

Ska han ligga och tävla på motorvägen så är det ju inte så kul, men när det väl svänger så lär ju 230hk och ett stort register räcka ganska långt.

Mazda miata "Brum" (1990)
Anubis
2 november 2012 · 1 255 Inlägg

miatasimon skrev:

Anubis skrev:

miatasimon skrev:
En rx8 då? Visserligen kan du inte säga att du har 400hk när du går på krogen. Men du har nog minst lika roligt med bakhjulsdrift 50/50 viktfördelning och en motor som varvar 9000rpm. Samt ett hyfsat baksäte. http://www.blocket.se/malmo/Mazda_RX8_4 … amp;last=1

Eller kanske rx7.

http://www.blocket.se/jonkoping/Mazda_r … amp;last=1

Hur kul är de o varva utan något krut under huven då?

Ska han ligga och tävla på motorvägen så är det ju inte så kul, men när det väl svänger så lär ju 230hk och ett stort register räcka ganska långt.

Visst as kul när de svänger men alla gånger någon vill små tävla är de ju faktist på rak i 90% av fallen, förstår va du menar riktigt kul o köra kurviga väger när man har en bil som tar dom bra, tror ändå inte RX-8 håller måttet riktigt RX-7 där emot är en helt annan femma smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
DanneSundin
2 november 2012 · 682 Inlägg

Du missförstod! Min är 5petad, kortväxlad låda så topphastigheten ligger på 210, med 6petade (nyare) stilådan så hra du en högre top! Därför jag menade att han borde gå efter 6petade! Rallybil är inte kul på motorväg sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang