Köpråd japanare 150 000 +-20

Mazdakillen Motormontör
18 november 2012 · 437 Inlägg

Finns ju annars en bil som är både rymlig och det finns ett komplett 300 hästars kitt men går nog att mosa ur mer.
Den ena av dem har AWD och den andra är en av de kvickaste i GTI bils segmentet.
Japp jag syftar på Mazda 6 och 3 MPS smile
Vill du annars ha något väldigt ovanligt så 4 dörrars skyline finns ju och även Mitisbishi Galant VR4 smile

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
18 november 2012 · 7 232 Inlägg

AktaLacken skrev:

Grekooz skrev:
Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Fast en evo håller väll inte för rödljusstarter?

den håller för en bra start, men kamikaze starter ska man kanske undvika iom att det är så grymt grepp

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
camaro67 Meister
18 november 2012 · 6 763 Inlägg

AktaLacken skrev:

Grekooz skrev:
Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Fast en evo håller väll inte för rödljusstarter?

De funkar kanon att kliva av på varvstoppet smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
PlumCrazy
18 november 2012 · 881 Inlägg

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:

Grekooz skrev:
Evo är en självklarhet, ingen hänger med dig i starterna och dem ligger som en jävla gokart på vägen. Enligt mig en sportbil som har det mesta. Bra med plats där bak och bagaget. Dricker inte överdrivet mycket om man kör lungt. Du kanske kan få köpa min wink

Fast en evo håller väll inte för rödljusstarter?

De funkar kanon att kliva av på varvstoppet smile

En gång. big_smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
camaro67 Meister
18 november 2012 · 6 763 Inlägg

PlumCrazy skrev:

camaro67 skrev:

AktaLacken skrev:

Fast en evo håller väll inte för rödljusstarter?

De funkar kanon att kliva av på varvstoppet smile

En gång. big_smile

Ganska många gånger. jag vet inte hur många gånger vi har gjort de med kompisens evo och den visar inga tecken på att ge upp

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
19 november 2012 · 467 Inlägg

de funkar på evos. dock är inte diffarna på en evo dem starkaste.
så man bör ju inte göra bonsai starter vid "varje" rödljus kanske ;D

Vitamin
19 november 2012 · 719 Inlägg

barenhoff skrev:
de funkar på evos. dock är inte diffarna på en evo dem starkaste.
så man bör ju inte göra bonsai starter vid "varje" rödljus kanske ;D

diffarna är det inga problem med.

Orginalkoppling lär man köra slut på väldigt snabbt om man startar med launch.
Det som brukar strula är ayc-pumpen, förmodligen för att dom tar mkt stryk då dom sitter monterade precis efter bakhjulet.

Anubis
19 november 2012 · 1 255 Inlägg

Vitamin skrev:

barenhoff skrev:
de funkar på evos. dock är inte diffarna på en evo dem starkaste.
så man bör ju inte göra bonsai starter vid "varje" rödljus kanske ;D

diffarna är det inga problem med.

Orginalkoppling lär man köra slut på väldigt snabbt om man startar med launch.
Det som brukar strula är ayc-pumpen, förmodligen för att dom tar mkt stryk då dom sitter monterade precis efter bakhjulet.

Ja skule nog mer vilja påstå att lådan går först AYC är som sagt bara en pump o den slits inte mer av en stillastående start än vad den gör vid aktiv körning på kurviga vägar.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
19 november 2012 · 99 Inlägg

Evo 9:an låter ju som att det är en driftsäker bil (vad jag läst runt om). Är 9000 mil mycket för en Evo ix? Hur länge går en sån bil?(Mil)

AktaLacken
20 november 2012 · 99 Inlägg

Jag har en sak jag inte riktigt förstår. Varför säger alla att dom svenska evosarna är så mycket bättre än dom engelska?

Så som jag upplevt allt är att den engelska evon verkar mycket bättre än den svenska.

Engelska Evon Ralliart

Fördelar

-Fabrikstrimmad.
-Underredsbehandlad.
-Mycket snyggare inredning.
-Ralliart kolfiber addon.
-Snyggare bak(JDM? Finns på vissa svenska har jag sett).

Nackdelar

-Lyktorna går inte SBP. (Fvk verkar ju göra ett schysst jobb med konvertering)
-Ratten på fel sida. Jag tycker då detta inte är en nackdel utan tvärtom. Köper man en japansk sportbil ska man väll sitta på fel sida. Vem vill köpa en ferrari utan ferrari märken?
-Dom flesta har gått ca 2500 mil mer.

Svenska Evon

Fördelar

-Lyktorna går igenom SBP.
-Har gått lite mindre.
-Kan faktis inte komma på några mer fördelar med den.

Nackdelar

-Hemskt ful inredning.
-Inget snyggt add on paket.
-280hk. alltså får man trimma själv.
-Har för mig att det bara är den engelska evon som har Hks tryckrör?

Är jag helt ute och cyklar eller? Det känns som den Engelska evon verkar mycket vettigare. Nån som kan förklara varför den svenska är bättre så är jag väldigt tacksam!
Får väll stryk för att jag trycker ner den svenska Evon nu wink
-

peter_1976 JDM
20 november 2012 · 2 201 Inlägg

Importera frå Japan o få det bästa av allt  smile

AktaLacken
21 november 2012 · 99 Inlägg

Nån borde väll kunna svara på det här då i princip alla som äger en Evo IX här är sv sålda.

Anubis
22 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:
Nån borde väll kunna svara på det här då i princip alla som äger en Evo IX här är sv sålda.

Du får nöstan aldrig med historik på service o liknande du vet inte om milen stämmer o vad ja sett så verkar folj i regel ha mycket mer problem med sina import bilar, många som bara kört några mil sen rasat hela motorn.

Visst finns ju bra exemplar med men de är som o spela på lotto skulle ja vilja däga få är de ju bättre o ta en från sverige med full historik där man nan kolla upp allt som bilen vart med om.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
22 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:
Nån borde väll kunna svara på det här då i princip alla som äger en Evo IX här är sv sålda.

Du får nöstan aldrig med historik på service o liknande du vet inte om milen stämmer o vad ja sett så verkar folj i regel ha mycket mer problem med sina import bilar, många som bara kört några mil sen rasat hela motorn.

Visst finns ju bra exemplar med men de är som o spela på lotto skulle ja vilja däga få är de ju bättre o ta en från sverige med full historik där man nan kolla upp allt som bilen vart med om.

okej. Jag var och kollade på bilen på ESC. Den hade all service historik, 2 ägare,bromspapper,8960 mil. Den kändes bra (bra engligt mig som inte vet hur en Evo skall kännas). Att hela motorn ska rasa låter konstigt. Engelsmän kör väll inte värre än svenskar.

Anubis
22 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:
Nån borde väll kunna svara på det här då i princip alla som äger en Evo IX här är sv sålda.

Du får nöstan aldrig med historik på service o liknande du vet inte om milen stämmer o vad ja sett så verkar folj i regel ha mycket mer problem med sina import bilar, många som bara kört några mil sen rasat hela motorn.

Visst finns ju bra exemplar med men de är som o spela på lotto skulle ja vilja däga få är de ju bättre o ta en från sverige med full historik där man nan kolla upp allt som bilen vart med om.

okej. Jag var och kollade på bilen på ESC. Den hade all service historik, 2 ägare,bromspapper,8960 mil. Den kändes bra (bra engligt mig som inte vet hur en Evo skall kännas). Att hela motorn ska rasa låter konstigt. Engelsmän kör väll inte värre än svenskar.

den på ESC är på tok  för dyr du får ju fan en svensdåld för somma pris o dom har bättre andrahands värde du gör som du vill men med dom milen hoppas ja ayc pumpe  är bytt annars har du snart en extra utgift på 50k :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
22 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Du får nöstan aldrig med historik på service o liknande du vet inte om milen stämmer o vad ja sett så verkar folj i regel ha mycket mer problem med sina import bilar, många som bara kört några mil sen rasat hela motorn.

Visst finns ju bra exemplar med men de är som o spela på lotto skulle ja vilja däga få är de ju bättre o ta en från sverige med full historik där man nan kolla upp allt som bilen vart med om.

okej. Jag var och kollade på bilen på ESC. Den hade all service historik, 2 ägare,bromspapper,8960 mil. Den kändes bra (bra engligt mig som inte vet hur en Evo skall kännas). Att hela motorn ska rasa låter konstigt. Engelsmän kör väll inte värre än svenskar.

den på ESC är på tok  för dyr du får ju fan en svensdåld för somma pris o dom har bättre andrahands värde du gör som du vill men med dom milen hoppas ja ayc pumpe  är bytt annars har du snart en extra utgift på 50k :-P

Jo jag vet att jag får en svensksåld för samma peng, men den på esc har "rätta stuket". Det är nog det som lockar lite. Plus att den inte har den fula inredningen, orginalstolarna ser ju ut som i min 240 lol

Vitamin
22 november 2012 · 719 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

okej. Jag var och kollade på bilen på ESC. Den hade all service historik, 2 ägare,bromspapper,8960 mil. Den kändes bra (bra engligt mig som inte vet hur en Evo skall kännas). Att hela motorn ska rasa låter konstigt. Engelsmän kör väll inte värre än svenskar.

den på ESC är på tok  för dyr du får ju fan en svensdåld för somma pris o dom har bättre andrahands värde du gör som du vill men med dom milen hoppas ja ayc pumpe  är bytt annars har du snart en extra utgift på 50k :-P

Jo jag vet att jag får en svensksåld för samma peng, men den på esc har "rätta stuket". Det är nog det som lockar lite. Plus att den inte har den fula inredningen, orginalstolarna ser ju ut som i min 240 lol

Mkt roligare att fixa det rätta stuket själv än att köpa en färdig


Svensksålda 9or har inte ful inredning

Svarta dörrsidor och svarta recaro stolar i skinn/alcantra
Det är 8an som har inredning som går i blått

Grekooz
22 november 2012 · 77 Inlägg

Köper du en 8 mr version så har den nians inredning ( kolla på min). Dem säger att en svensksåld är bättre för att dem själva ger över 200k. Köper du en mr och fq modell från england så lär den gå bättre än dem svensksålda. Väger mindre, något starkare turbo, 6 växlad. Syftar på 8an. Annars är 9an också 6växlad. Ayc pumpen lär gå sönder på alla förr eller senare, samma gäller fördelningslådan. Allt det är bytt i min för inte så länge sen, gick på 100k! Sjukt dyrt när dem ska få tag på det från england.. iallafall är du intresserad över min evo så hör av dig smile

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
Anubis
22 november 2012 · 1 255 Inlägg

Grekooz skrev:
Köper du en 8 mr version så har den nians inredning ( kolla på min). Dem säger att en svensksåld är bättre för att dem själva ger över 200k. Köper du en mr och fq modell från england så lär den gå bättre än dem svensksålda. Väger mindre, något starkare turbo, 6 växlad. Syftar på 8an. Annars är 9an också 6växlad. Ayc pumpen lär gå sönder på alla förr eller senare, samma gäller fördelningslådan. Allt det är bytt i min för inte så länge sen, gick på 100k! Sjukt dyrt när dem ska få tag på det från england.. iallafall är du intresserad över min evo så hör av dig smile

Den 6-växlade lådan är ju dock klenare än den 5-växlande så inget + enligt mig o centraldiffen håller ändå rätt bra så länge ma  inte gör stillastående starter :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Grekooz
22 november 2012 · 77 Inlägg

Har varken läst eller hört att den 6växlade lådan ska vara klenare, polarens 5 växlade har gått lägre mil än min och hans låda har börjat säga ifrån. Så jag antar att allt beror på hur man behandlar bilen. Fördelningslådan är ett vanligt problem iallafall för 8orna. Kör man en 4hjulsdrift så är stillastående starter ett måste! hehe ;D

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang