Ms3x till m50b20

gtjim
5 november 2012 · 692 Inlägg

hej ni . har forskat i olika system nu och kommit fram till att ms3x blir nog bäst 

men har inte så djupa kunskaper om ms dock ...

har hittat dessa delar som borde passa en turbo matad 6a på e85 m50b20

ecu

http://www.diyautotune.com/catalog/mega … p-435.html


och denna kabel härva .
http://www.diyautotune.com/catalog/1239 … p-451.html

men frågan är vilka givare som kan behövas  till motorn . eller funkar orginal givarna att mappa med . ?

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Webrex
8 november 2012 · 379 Inlägg

Du behöver 6st tändsteg oxå då. Orginal givare funkar fint.

Gör dig dock en tjänst å glöm allt va MS heter. Köp åtminstone ett Vems, om du vill snåla.

gtjim
9 november 2012 · 692 Inlägg

Webrex skrev:
Du behöver 6st tändsteg oxå då. Orginal givare funkar fint.

Gör dig dock en tjänst å glöm allt va MS heter. Köp åtminstone ett Vems, om du vill snåla.

hmm kör nog på ms där kan ja bygga allt från grunden  men får ge ungefär 8000 för komplett ms senaste  med alla kablar o allt smile

vipec v44 13000 kr  för systemet

vems har ja ingen aning om va dom tar .

men vill bli av med orginal boxarna till motor styrningen så jag kan rensa ur massor med kablar......

därför är ms ett bra val smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Webrex
9 november 2012 · 379 Inlägg

Ett ms för 8 papp?  Å herregud! De får du ett helt komplett Vems för med färdig kabelärva och bredbandslambda!

PMa mig så ska du få en pris spec på vems, de är bättre än MS på precis alla tänkbara sätt.

Nyman1337 Hhehehehhest
9 november 2012 · 375 Inlägg

8 tusen för ett ms? HAHAHA Köp inte ms vad du än gör..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
gtjim
11 november 2012 · 692 Inlägg

Webrex skrev:
Ett ms för 8 papp?  Å herregud! De får du ett helt komplett Vems för med färdig kabelärva och bredbandslambda!

PMa mig så ska du få en pris spec på vems, de är bättre än MS på precis alla tänkbara sätt.

hehe okej  ne  det du får för 7000 papp på ms är


ms3x =ecu
kablar till mset och motorstyrning
bradbandslambda + styr enhet till den


men har aldrig kollat på vems dock .  men  är precis klar med med kollet till mset

så kan ta en titt på vems med .

så får vi se vad det går på .
sen fåår vi se va vi väljer.

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Nyman1337 Hhehehehhest
11 november 2012 · 375 Inlägg

gtjim skrev:

Webrex skrev:
Ett ms för 8 papp?  Å herregud! De får du ett helt komplett Vems för med färdig kabelärva och bredbandslambda!

PMa mig så ska du få en pris spec på vems, de är bättre än MS på precis alla tänkbara sätt.

hehe okej  ne  det du får för 7000 papp på ms är


ms3x =ecu
kablar till mset och motorstyrning
bradbandslambda + styr enhet till den


men har aldrig kollat på vems dock .  men  är precis klar med med kollet till mset

så kan ta en titt på vems med .

så får vi se vad det går på .
sen fåår vi se va vi väljer.

Du kan inte jämföra ett ms med vems.. Det går helt enkelt inte. Bara dumt och snåla på en eller två tusen lappar där..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
gtjim
11 november 2012 · 692 Inlägg

nedå snålar gärna inte på sprutet tongue då det behövs bra grejjer. men vill bygga grejjerna från början och det kunde man göra på vems och på ms  men får se vilket av systemen jag kommer beställa .


insprut system är vad man gör det till . bygg ett slarvigt system så kan även den bästa bli skit . men bygg grundligt läs på o efter  forska så du vet vad du gör gör bra lödningar med mera och även det billigaste kan bli grymt . så vi får se vilket system det blir smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang