Hejsan
Jag har märkt att bilen jag köpte i somras inte går så bra att starta så fort temperaturen går under 0 grader, fast jag glöder. Det verkar inte vara någon skillnad om jag glöder en eller tre gång, den är endå lika segstartad.
Symptom:
Håller på nyckeln och bilen förösker starta, men det händer inget före efter cirka 3 sekunder. Därefter hugger det till och vissa gånger startar bilen under cirka 1 sekund och sedan dör den igen. Ett försök till och bilen startar nästan direkt. Min första misstanke är att glödstifterna behöver bytas.
Finns det andra saker att prova ifall att det inte hjälper att byta dem?
Jag har även kopplat i motstånd för cirka två veckor sedan enligt följande
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=200104. Meningen är att då man knäpper på knappen så börjar motor gå väldigt ojämnt, men nu efter två veckor så fungerar det inte riktigt mera.
Symptom:
I vanliga fall så skall motor bara gå ojämnt av den enorma mängden bränsle som sprutas in och få en grymm acceleration (ringarna vill inte greppa 1-3 med 0.8bar ladd

). Nu när jag knäpper på knappen så händer det inget annat än att tomgången går upp till 2000 varv. Kan detta ha med startproblemet att göra?
Tack för alla svar