740Fors skrev:
Nu har jag bara skummat igenom tråden, men efter all smutskastande mot gatbilar, "streetrace" osv från journalister,nyhetstidningar och andra massmedia, så borde vi våga ifrågasätta utan att folk ska mena på att "hade du haft barn hade du vetat bättre".
1. Hur nära är nära? Handlar det om 10 cm? eller 5 meter?
2. En jävla massa av er säger att man ej ska sladda nära folk och att folk är helt dumma i huvudet som gör det, däremot på kanske 8 av 10 träffar så åker man någonstans, samlas runt en stor parkering, där går de loss 5-10 bilar på bredställ och kör ibland bara några centimeter från folk massorna, tappa kontrollen där, då kan vi snacka om dödsfall, varför går inte alla ni moralmänniskor in och tar ifrån dem nycklarna då?
3. Säger INTE att de är rätt att göra på detta sätt, folk måste dock få va kritiska utan att få höra vilken idiot man är?
4. Att ta upp massa andra händelser hjälper inte, vad har de med saken att göra? Och dödsfallet på 13 åringen, där stod de att en bil kommer över av på andra sidan på något sätt och så ser man en snorhal gata mitt i vintern, hur får man in den händelsen här?
5. Tycker nog dock inte de är nödvändigt att ta nycklarna av en nykter person då de flesta blir "tagen på sängen" när någon går fram och stoppar personen och börjar gapa på den personen, tror ärligt att han hade slutat redan där, då de står flera upprörda personer och tjaffsar med honom, ligger polisenstationen bara 30-40 meter längre bort dessutom så tror jag ej man fortsätter där?
6. Absolut helt fel, men man kan inte gå ner till nivån av en 5åring bara för man blir arg heller?