Igår när jag skulle hem från en kompis så stannade jag på en Statoil mack för att handla snus. När jag kom fram (efter ett åkande på ca 3-4min) så stängde jag av bilen och gick in på macken i 1 min. När jag sedan kom ut igen och skulle starta bilen för att åka iväg så så vägrar den helt plötsligt att hoppa igång.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men när jag vrider igång nyckeln så beter sig bilen precis som vanligt, förutom att motorn startar. Typ som på vinter när det är -20 grader ute och bilen vägrar starta om ni förstår vad jag menar. När man pumpar lite med gasen så ger den ibland lite avgassmällar, typ som att den försöker starta med inte riktigt kan...
Någon som vet vad det kan vara? Kan det vara bränslepumpen som helt skumt bara gav upp, eller kan det va tändstiften som blivit blöta och inte ger tändning? Eller är bilen bara allmänt sur och svårstartad? För det är inget fel på batteriet...
Jag och kompisen kopplade på en bogseringslina igår för att försöka "rullstarta" bilen, men även detta utan resultat...
Det är en Ford Focus 1.6L -00.