Har nu äntligen fått på extraljus på bilen

Jag velade länge innan jag bestämde mig för att prova K-Berg KB660 LED.
Tänkte iaf lämna en liten recension på dessa lampor.
Det mesta överenstämmer med vad jag läst tidigare om LEDs fördelar/nackdelar
Snabbt sammanfattat så är det uppstartningstiden och ljusbilden som är LEDs trumfkort, det är verkligen full power direkt när man trycker på knappen och ljusbilden upplevs väldigt jämn när dom sitter monterade men såklart är den starkare i mitten då det är en "spot". Ingen tillstymmelse av artefakter/ljusa/mörka partier som generellt alla xenonlampor lider av.
När det kommer till kastlängden så tror jag inte riktigt dom mäter sig med NBB@55W Xenon men frågan är ju hur många som behöver ha upplyst 1km när dom ändå inte kan urskilja en svart älg med en svart skog i bakgrunden på 500m...
Det jag uppskattade igår kväll var att man borde utan problem kunna se en älg vid vägkanten på 200m+ vilket jag ser som helt OK. Skulle gissa att dom kastar användbart ljus minst 500m (kunna se en parkerad bil/husvägg lr liknande)
Skulle jag rekomendera till köp?
Jag kommer då inte gå tillbaka till Xenon nu när jag fått prova LED, eventuellt så kompletterar jag med xenon-kit i vanliga helljuset bara för att få ännu mer power!
Har man kilometervis med raksträckor helt utan möten så är nog Xenon fortfarande bästa valet.
Har inte sett så många bilder när K-Berg har suttit monterade så här bjuder jag en bild på min.
![https://lh4.googleusercontent.com/-ESwVAaOmGUU/VDJ_s0_W_JI/AAAAAAAAOmk/_GinLEgeHkc/w1033-h873-no/20141006_115433.jpg]()