3625
Sök

Skoda pickup som är sjukt seg i lådan.

237 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Tja har en skoda pickup. år 98 som växellådan blivit lite annorlunda på..

Fungerat utmärkt sen jag köpte den men idag efter arbetet va slut så starta jag den och fick ärligt talat kämpa i backen... La sen i 1an med muskel kraft. 2 an 3an 4an och 5an. När jag åkt ca 15 min va jag hemma och det va inte lika segt men otroligt segt endå... Nu va jag ute för att köra fram den lite för att få in käringens bil.. Fick ta i som fan för att få i 1an igen... när jag kört fram och stänger av bilen och är på väg ur så rullar den bakåt. och sluttningen på min uppfart är inte alls brant..

Så frågan är va som kan ha hänt???

Smålänning
7 887 Inlägg
5 december 2012
Vatten i oljan och/eller slitet länkage.

Vattnet rinner in genom hålet för hastighetsmätarvajern, och slitet länkage är en sjukdom på dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

237 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Åh fyfan.. har varken tid ork eller pengar för sånt här... OM det nu kan va detta.. Vad behövs göras? byta en packning bara o oljan eller måste ja ner med låda och sånt????

Smålänning
7 887 Inlägg
5 december 2012
Bara byta oljan, och kanske gummiringen runt vajern..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök