Min Första plan var att renovera och trima en t5 motor och slänga i den i en 850. Men dessto längre tiden gick så blev jag mer och mer sugen på köra bakhjulsdrivet. Så tillslut köpte jag mig en 740 som jag ska och lägga i... Visa mer
Så nu va det ett tag sen jag uppdaterade här.. Nu har jag kör lite över 50 mil med bilen och allt verka funka som det ska!! Ska börja kolla lite om reggning och sen boka det! Någon som ha en krängningshämmare till 760 med v6an i förresten? Just nu laddar den runt 0,6-0,7 men detta ska höjas sen efter reggningen! Även passat på att byta ut dom gräsliga baklyserna mot hovas lyckor!
Kom ihåg att du måste ha dom rätta dämparna vid reggning, om dom kollar det där borta vet ja inte men polaren fick en 2:a på det vid sin regg besiktning
Kom ihåg att du måste ha dom rätta dämparna vid reggning, om dom kollar det där borta vet ja inte men polaren fick en 2:a på det vid sin regg besiktning
Okay tack för infomationen! få se om jag byter lr chansa;)
Antingen 760 V6 eller gör som jag, bygg ner org krängare med distanser! Jag använde mig av två aluminium stavar. Tror jag hade dom 45mm tjocka, sen bytte till nya längre bult! Körde så både på min röda 740 och min 960 t5a!
Ang dämparna så kollar de inte det speciellt, skriv på ditt intyg att du bytt, sen brukar de vara nöjda!
Antingen 760 V6 eller gör som jag, bygg ner org krängare med distanser! Jag använde mig av två aluminium stavar. Tror jag hade dom 45mm tjocka, sen bytte till nya längre bult! Körde så både på min röda 740 och min 960 t5a!
Ang dämparna så kollar de inte det speciellt, skriv på ditt intyg att du bytt, sen brukar de vara nöjda!
Lycka till med reg!
/ alex
Lyckades få tag på 760 V6 krängningshämmare! den tjockaste av dom!
aha okay ska se lite hur jag gör med dämparna! här nämnligen fått tag i ett par rätt billigt!!