Billiga däck på internet ?

volyota
25 december 2012 · 241 Inlägg

nu kommer du säkert att tycka en del men DOM ÄR INTE LIKA BRA men nu är det bara så   däcken är inte gjorda för nordiska klimatet men dom är ju billigare   det som är bra kostar mer inget att göra något åt...men jag vet ju inte var du fått din info ifrån eller  om du kan ?

Senast redigerat av volyota (25 december 2012)

nil
25 december 2012 · 68 Inlägg

volyota skrev:
nu kommer du säkert att tycka en del men DOM ÄR INTE LIKA BRA men nu är det bara så   däcken är inte gjorda för nordiska klimatet men dom är ju billigare   det som är bra kostar mer inget att göra något åt...men jag vet ju inte var du fått din info ifrån eller  om du kan ?

Ja, absolut. Jag kan.

Dyrare märken=bättre kvalitet . Man får vad man betalar för, osv osv . Men inte när det gäller ett specifikt märke. nåväl. Låt oss tycka olika:p

vi rullar
scaryeyes
25 december 2012 · 855 Inlägg

hmm... Självklart gör dom MS däck med exakt rätt gummiblandning för att klara våra vintervägar, kanadas och alaskas mm.... Verkar ju smått löjligt om man skulle göra MS däck som bara klarar klimatet i Dubai.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Oves_Bror
25 december 2012 · 456 Inlägg

Billiga däck är ju just det som sägs, billiga.
Har själv kört på sånna dom senaste åren och inte kört ihjäl mig än.
Kommer säkert en massa: dom är halkiga när det är blött, osv....
Om man som jag försöker hålla dom lagliga hastighetsbegränsningarna så är det inget som märks vid vanligt användandande.

Ska man däremot köra dom som om man var på en tävlingssträcka så behöver man nog dyrare däck men jag tror inte det va det den här tråden handlade om?

I Laglig hastighet så funkar iallafall dom ful däck jag provat helt okey....

growing old is mandatory growing up is optional
ascona-tic
26 december 2012 · 1 496 Inlägg

Handla över internet är ju bra OM man vet/känner någon som kränger däck gör man inte det så är vinsten inte så stor i slutet,  sen är dubbade däck på däckonline dyrare än svenska handlaren men det är kanske inte så konstigt,

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
H3dlund Med lem
26 december 2012 · 1 127 Inlägg

Finns bara ett ställe och det är camskill.. smile Prestandadäck för kanonpriser jämfört med här. Kina däck köper jag aldrig mer, däck ska man inte snåla med oavsett bil. En gång kina-budget däck aldrig mer.. smile

http://www.camskill.co.uk/

nil
26 december 2012 · 68 Inlägg

H3dlund skrev:
Finns bara ett ställe och det är camskill.. smile Prestandadäck för kanonpriser jämfört med här. Kina däck köper jag aldrig mer, däck ska man inte snåla med oavsett bil. En gång kina-budget däck aldrig mer.. smile

www.teletyre.se

Nankang är dock ätt "kina-budget däck" som på senare tid börjar hänga med lite mer etablerade märken så som Michelin Hankook osv i däck tester.. stog och valde mellan Hankook och Nankang när jag köpte på  www.teletyre.se, förra v

Senast redigerat av nil (26 december 2012)

vi rullar
SportPilot Ubåtsingenjör
26 december 2012 · 7 232 Inlägg

volyota skrev:
nu kommer du säkert att tycka en del men DOM ÄR INTE LIKA BRA men nu är det bara så   däcken är inte gjorda för nordiska klimatet men dom är ju billigare   det som är bra kostar mer inget att göra något åt...men jag vet ju inte var du fått din info ifrån eller  om du kan ?

hehe så du menar att en tex nu ett hankook däck kostar 10 000kr i ena butiken och butiken brevid säljer exakt samma däck för 1000kr så är det för 10 000 bättre iom att det kostar mer ?

verkar va lätt att lura folk idag !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
26 december 2012 · 1 152 Inlägg

CHEEVA skrev:

volyota skrev:
nu kommer du säkert att tycka en del men DOM ÄR INTE LIKA BRA men nu är det bara så   däcken är inte gjorda för nordiska klimatet men dom är ju billigare   det som är bra kostar mer inget att göra något åt...men jag vet ju inte var du fått din info ifrån eller  om du kan ?

hehe så du menar att en tex nu ett hankook däck kostar 10 000kr i ena butiken och butiken brevid säljer exakt samma däck för 1000kr så är det för 10 000 bättre iom att det kostar mer ?

verkar va lätt att lura folk idag !

Inte alltid men nästan wink

Lite saker att klargöra i tråden. Ex hankook K110 är Ett serie däck inom märket dvs en viss modell och utsende. MEN beroende på gummiblandningen så ska dessa k110 endast säljas/brukas i det land den är avsedd för.
Det finns däck med gummiblandning som är delade i olika kategorier som passar ex nordisk klimat, central europeisk, Asien, USA mm mm

Annat ex.  Kolla på däckonline så ser ni att de säljer Nokian Z och dessa är anpassade för Centraleuropa. För nordisk klimat ska de heta hakka Z. Ser exakt lika dan ut tillverkas i samma fabriker fast med olika gummi blandning.
Priset är rätt så olika desutom. (Tror inte äns att däckonline säljer hakka serien över huvudtaget)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
nil
26 december 2012 · 68 Inlägg

PITSTOP skrev:

CHEEVA skrev:

volyota skrev:
nu kommer du säkert att tycka en del men DOM ÄR INTE LIKA BRA men nu är det bara så   däcken är inte gjorda för nordiska klimatet men dom är ju billigare   det som är bra kostar mer inget att göra något åt...men jag vet ju inte var du fått din info ifrån eller  om du kan ?

hehe så du menar att en tex nu ett hankook däck kostar 10 000kr i ena butiken och butiken brevid säljer exakt samma däck för 1000kr så är det för 10 000 bättre iom att det kostar mer ?

verkar va lätt att lura folk idag !

Inte alltid men nästan wink

Lite saker att klargöra i tråden. Ex hankook K110 är Ett serie däck inom märket dvs en viss modell och utsende. MEN beroende på gummiblandningen så ska dessa k110 endast säljas/brukas i det land den är avsedd för.
Det finns däck med gummiblandning som är delade i olika kategorier som passar ex nordisk klimat, central europeisk, Asien, USA mm mm

Annat ex.  Kolla på däckonline så ser ni att de säljer Nokian Z och dessa är anpassade för Centraleuropa. För nordisk klimat ska de heta hakka Z. Ser exakt lika dan ut tillverkas i samma fabriker fast med olika gummi blandning.
Priset är rätt så olika desutom. (Tror inte äns att däckonline säljer hakka serien över huvudtaget)

Vilket perfekt inlägg:) Bra skrivet.

vi rullar
scaryeyes
26 december 2012 · 855 Inlägg

H3dlund skrev:
Finns bara ett ställe och det är camskill.. smile Prestandadäck för kanonpriser jämfört med här. Kina däck köper jag aldrig mer, däck ska man inte snåla med oavsett bil. En gång kina-budget däck aldrig mer.. smile

http://www.camskill.co.uk/

va kostar det att få hit dom här då?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
volyota
26 december 2012 · 241 Inlägg

va kostar det att få hit dom här då? = mellan 12-26 euro per styck i frakt

H3dlund Med lem
27 december 2012 · 1 127 Inlägg

Kika på sidan.

Kan ta en jämförelse på ett par toyo r888 235/45-17 r-däck. Ralphs däck i sverige påstås ha bäst priser på dom.

Ralphs däck tar - 10 780kr utan frakt

Camskill tar - 7611kr MED frakten inräknad.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 056 Inlägg

H3dlund skrev:
Kika på sidan.

Kan ta en jämförelse på ett par toyo r888 235/45-17 r-däck. Ralphs däck i sverige påstås ha bäst priser på dom.

Ralphs däck tar - 10 780kr utan frakt

Camskill tar - 7611kr MED frakten inräknad.

Uppmanar du oss andra att "Kika på sidan" eller har du "Kika(t) på sidan"? Föstår inte riktigt hur du menar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
H3dlund Med lem
27 december 2012 · 1 127 Inlägg

Vettemannen skrev:

H3dlund skrev:
Kika på sidan.

Kan ta en jämförelse på ett par toyo r888 235/45-17 r-däck. Ralphs däck i sverige påstås ha bäst priser på dom.

Ralphs däck tar - 10 780kr utan frakt

Camskill tar - 7611kr MED frakten inräknad.

Uppmanar du oss andra att "Kika på sidan" eller har du "Kika(t) på sidan"? Föstår inte riktigt hur du menar.

/Benny

Han frågade vad frakten kostar, det tar max 2 minuter att kolla själv.

Sen tog jag en jämförelse på hur mycket det kan skilja på samma däck.

scaryeyes
27 december 2012 · 855 Inlägg

Undrar om man kan ta 4 däck som handbagage när man åker med ryan air.... Man kunde ju åkt över å tatt några pints.

Det står No Stock på alla däck man kan vara intresserade av. Det är ju lätt att ha billiga priser på nåt man inte kan sälja. Har sett det förr många gånger.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Haziza87
27 december 2012 · 239 Inlägg

Kul att läsa vad folk har för uppfattningar om allt utan att ens kanske veta om det är sant smile

Det är säkert mycket hur mycket fiffel som helt i denna bransch precis som det är i elektronik branschen.

Där kan du köpa t.ex en NAD Blu-ray för 8999kr men i den sitter en likadan blu-ray som sitter i en LG spelare för 799kr det ända som skiljer är chassi vilket knappast utgör den skillnaden i pengar. Men de lever på sitt större rykte att vara mer exklusivt men är det verkligen så alla gånger knappast.

Många gånger känns allt man betalar mer för bättre, varför vet jag inte det känns bättre. Men givetvis det finns en gräns för hur billigt det ska få vara innan verkligen kvaliteten brister.

Sedan får däck tillverkarna säga vad de vill man jag tror inte på alla deras lovord om att ett däck för 4000kr är så enormt mycket bättre än annat däck för 2000kr men det är min uppfattning, de till och med kommer från samma fabrik smile

Bättre att skaffa sig en egen uppfattning alla tycker vi så olika om så mycket smile

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
scaryeyes
27 december 2012 · 855 Inlägg

Jag delar uppfattningen. Kan berätta varför:
Jag hittade inga däck i sverige som passade mina bakfälgar på trans amen. Så det fick bli michelin pilot sport. Det sämsta j*vla skit jag provat. Inget grepp nära dom, utan den drar loss överallt och var som helst. Nu hör det till saken att detta var minst 3-4 år sen och det fanns verkligen inga andra som hade 17" som passade 11" breda fälgar. Nästan 4500:- /styck!!! Sen drog ja på nankang för en tusing stycket fram. Däcken har hållit lika länge och bra grepp i framdäcken vid broms och kurvtagning. Vill påstå att dom känns likvärdiga. Skulle faktiskt inte vilja prova michelin fram. Inte om dom är så glashala som bakdäcken. inte utan helbur och 5-punktsbälte i alla fall.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
27 december 2012 · 2 390 Inlägg

http://www.molway.com/
nån kanske länkat redan. men är billigt och bra där big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
mb_pucken
28 december 2012 · 5 087 Inlägg

kan höja ett varningens finger för sunny däck. dessa är inget som bör vara lagliga.... har dessa bak på min c klass i 225,40,18 och dom är fan farliga. släpp gasen i en blöt rondell å de släpper. gasa lite å de släpper. fast lite kul å kunna kasta ut den på 3a på blött med automatlåda å 180hp diesel:-P

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang