Angående kletet så är det nog kondens, kör ni många korta sträckor typ 1-2 mil per dag så bildas det kondens i röret och denna klet följer med när du drar upp stickan, brukar ta en trasa och dra av en smal remsa, sätta spetsen på stickan på remsan och trycka ned i röret, då får man bort det mesta och sedan en långtur på 10 mil så försvinner resten.
Ang. vattnet så hade jag samma på min 9-5 -00, vattnet försvann och det luktade bränd glykol, detta berodde på den sk. bypassventilen på kylsystemet, sitter mellan motor och torpedväggen, när denna börjar läcka så läcker det rakt ned på avgassystemet, därav blir det väldigt lite som hamnar på marken då det kokar bort på röret, men om du kommer under bilen så kan du se eller känna på avgassystemet ungefär mellan motor och torped om det är kladdigt på röret.
Detta är vanligt fel på 9-5 och du kan säkert hitta mer i ämnet om du söker på "bypassventil vattne saab 9-5"
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=145030
Senast redigerat av gurragas (1 januari 2013)
Mopar or no car:)