Bmw e30 323 turbobygge

RLarzzon
2 januari 2013 · 50 Inlägg

Hej nu är det så här att jag ska bygga turbo på en bmw e30 med 323 motor..

Nu undrar jag vart jag tar olja in och vart jag svetsar olja ut i sumpen. Någon som byggt detta och har bygg bilder eller mycket erfarenhet ? Hade hjälpt mycket då jag aldrig byggt bmw innan smile

Tacksam för svar

Toyota Auris "PendlarBilen" (2009)
Taweri
3 januari 2013 · 124 Inlägg

BMW och Honda är viserligen inte likadan motor men jag tog in olja från tråget och tillbaka till tråget.

piccazzo
3 januari 2013 · 40 Inlägg

Taweri skrev:
BMW och Honda är viserligen inte likadan motor men jag tog in olja från tråget och tillbaka till tråget.

nu hittar du väl bara på lite hoppas jag? jag har iofs aldrig hållit på med honda, men du kan väl omöjligt ha oljetryck i tråget? även fast det är en honda ;P

Senast redigerat av piccazzo (3 januari 2013)

RLarzzon
3 januari 2013 · 50 Inlägg

Olja ut sätter jag i sumpen och olja in borde man kunna sätta i givaren som man gör på volvos rödblockare?

Eller som jag har hört på rykte att sätta en sån här : http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … re-321100/

Toyota Auris "PendlarBilen" (2009)
Taweri
5 januari 2013 · 124 Inlägg

piccazzo skrev:

Taweri skrev:
BMW och Honda är viserligen inte likadan motor men jag tog in olja från tråget och tillbaka till tråget.

nu hittar du väl bara på lite hoppas jag? jag har iofs aldrig hållit på med honda, men du kan väl omöjligt ha oljetryck i tråget? även fast det är en honda ;P

Oj blandade ihop det, ett kit på ebay, kina skit monterade ett sådant, var exakt jag fick oljan ifrån är jag inte hundra. Men åkte tillbaka till tråget, fick in olja från motorn, till en kylare, till turbon, till en kylare sen vidare ner till tråget !

tekniknissen1
5 januari 2013 · 866 Inlägg

Använd en så kallad skottgenomgång med 14 mm inner mått och sätter den i början av sumpens djupa del.
Finns på ställen som har hydraulik.
Och oljetryckskontaktens utgång från blocket och t-stycke ! :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang