S60R Vevlager/Ramlager eller D5 Lager till en T5 motor? samt info om dom.

volvo_grabb
3 januari 2013 · 1 028 Inlägg

vi säger nu att min motor e ett ihopa plock från olika bilar (T5) ska man ändå gå på nummert på plocket bakom svänghjulet + nummer på veven? vilket nummer på veven? om jag ska ha Ramlager?

Vevlager finns de bara en storlek av eller? Ska man ha från D5 eller S60R? sägs att dom e starkare?

Står ett nummer på ett av mina som tydligen ska va ett R lager men vilket ja egentligen inte vet, Mitt Nr e 30637236
D6B A

Eller har ni ART Nr på sånna lager.
PRIS?

Hur vet man att man kan få plats med dom "breda" lagerna? finns dom på volvo

Detta är till min 940 T5 med Je kolvar å Verdi stakar. har motor ute för jag ska bygga nytt vatten rör å klistra om tråget så kolla på lagerna samtidigt, då ja såg att ett va lite repigt men kanske inte ha betydelse men lika bra att bya ändå. ramlagerna ska väl inte behäva bytas skönt att slippa dela på den halvan kan ja tycka. men samtidigt korkat att vara dumsnål. kan ju byta ram å vev lager utan att slakta ut kolvar å stakar ju.

Har inget å skriva ännu
breesladd SKÅNING
3 januari 2013 · 1 215 Inlägg

ramlager går ju nästan aldrig bara om man kör utan olja eller blandar olika oljor som ej passar med varandra så att byta ramlager ska du ej behöva, de gjorde vi inte på dannys, vevlagrena kan ju vara en heldel repor på utan att de är dåliga men hade nog själv bytt när de ändå är ute å man håller på me de

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
volvo_grabb
3 januari 2013 · 1 028 Inlägg

breesladd skrev:
ramlager går ju nästan aldrig bara om man kör utan olja eller blandar olika oljor som ej passar med varandra så att byta ramlager ska du ej behöva, de gjorde vi inte på dannys, vevlagrena kan ju vara en heldel repor på utan att de är dåliga men hade nog själv bytt när de ändå är ute å man håller på me de

Japp så sant. men känns nålt att inte byta ramlager men sen har ja ju inte delat å kollat på dom. men bör inte va kassa direkt.

Har inget å skriva ännu
breesladd SKÅNING
3 januari 2013 · 1 215 Inlägg

hehe förstår hur du menar men som du säger så bör dom ju inte vara kass, kolla pris å se om de är värt att byta dom i förebyggande syfte

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang