Du kanske tycker att jag är jobbig nu.

När du svetsar 4-linkfästena så långt in på axelröret så blir det en våldsam påfrestning på den biten av röret som är på utsidan av fästena. När du accelererar så vill hjulet böja röret framåt från 4-linkfästet och ut till hjulet. Längre avstånd mellan hjul och fäste ger värre hävstångsverkan och mycket kraftigare belastning på axelröret. Det är stor risk att röret kroknar om du inte gör någon form av förstärkning för att avhjälpa detta.
En annan sak att tänka på är när du svetsar fästena i axelröret så slår sig (kroknar) ALLTID röret mer eller mindre. Om du inte har gjort det så bör du sätta upp axelhuset i en axeljigg för att kontrollera att axeln är rak och rikta den om det behövs.
Det är inte ovanligt att axelrören är så här krokiga efter att det har svetsas fästen i dom.
( det är meningen att styrdonet på jiggstången ska passa i lagerläget, då är axeln rak och hjullager och difflagerlägena är paralella och i linje med varandra )
![http://i39.tinypic.com/ouqxb9.jpg]()
Detta sliter våldsamt på drivaxeln och hjullagret, dessutom så får man en felaktig hjulvinkel på bakhjulet. Vilket skapar samma problem som en felaktigt inställd framvagn.
Detta är inte kritik mot ditt bygge utan goda råd till dig och dom andra som följer bygget.
Keep up the good work som dom säger

Mvh.