Audi_S1Quattro skrev:
härligt!

Ja riktigt gött

[UPDATE 2014-01-12]
Har bråkat med lambdan ett tag, den går inte att få den att bekanta sig med sprutet.
Den visar rätt på AFR värdet i den separata lambdamätaren, men de blir inte sprutet nå gladare för.
Får jag ingen lambda in i sprutet, så går den exakt på mappen vilket kan medföra lite hög soppaförbrukning.
Ingen lambda korrigering alltså! Har åkt på ca 1.7-2.2l/milen på nästan original laddtryck.
En aning för mkt

Var o korrigerade mappen hos Viktor på DBR häromveckan.
Vilket blev ngt bättre iaf. Men vi fick inte till lambdan in i sprutet ändå...
Beslutet tog jag häromdagen, det skulle i en ny lambda.
Hade en Innovative LC-1 i gula turbo golfen som ändå bara står, den tar vi tills vidare. Tack Golfen

Kopplade in den i torsdags kväll o kalibrerade in den o nu minsann snackar den med sprutet, weeeihoo!
Börjat läsa lite autronic manual o försöker sätta mig in i grejerna lite mer så man fattar vad man behöver korrigera.
Sen är det bara testa sig fram försiktigt!
Lambdan ska korrigeras lite i inställningarna på sprutet sen justeras lite i mappen..
Sen borde allt funka bättre! Bytte även multi temp givaren till en ny då temp givaren i instrumenthuset
har visat allt mellan 60-90 grader när man kört. Ibland strax över 90! Dock har jag sett i autronicet att temperaturen legat stabilt runt 95 grader, ibland lite mer pga min halvdåliga kylare.
Nu satt jag o varmkörde efter att ha bytt givaren och kollade samtidigt med autronicet.
När mätaren i instrumenthuset pekar på ca 100 grader så ligger den enligt autronicet på ca94-95 grader vilket är helt ok. Men kylaren ska bytas o ser om man får tempen lite lättare när man buskör!
Kylaren min är nämligen lite halvtät sedan tidigare ägare haft i kylartätning som satt igen kylaren ngt.
NU bilder...

![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19262/19262-b6a2d350c7bbaede5bfce715df8843e0.jpg]()
Fredagsmix

Ta ett par krackelerade bromsok och lägg i ett bad med bromsvätska.. hehe!
Köpte dessa på annons då mitt ena ok bak kärvar och krånglar med handbromsmekanismen. Visade sig att dessa var i princip nya fast målade och sen hade bromsvätska runnit ut så de krackelerat i färgen.
Gav ca 400:- med frakt för dessa

Nästan gratis då ett nytt kostar ca 1500:- på VAG!
Färgen skulle ändå bort och vad löser färg bättre än bromsvätska!

Får se hur de ser ut imorrn efter en helg i detta bad. Bara tvätta av ordentligt sen kanske man kan montera i slutet på veckan om jag har tur

![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19262/19262-86102333005f965ef048774580b0752b.jpg]()
Äntligen har det kommit snö igen, beroende framkallande med laddtryck

svårt att hålla sig när de är så kul att åka på sladd.. Soppakontot blir hårt belastat!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19262/19262-6251760d2b29bb44ddf221633d2ef86f.jpg]()
Fortsatt med 2.5l blocket, mätt kolvringsgap! 0.40 är de nu efter att ha slipat lite på de.. knappt 0.30 från början..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19262/19262-c364e3aeb78938939f9cfc8959a8ba7c.jpg]()
Nya kolvringarna monterade på alla kolvar och även monterat på kolvarna på nya h-profils stakarna... de tar sig

![https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19262/19262-c327936657cbdfab585aa377b6aec63d.jpg]()
Sådär ja, alla grejer till maskinen uppradat på en tillfällig bänk medans jag ska sätta ihop motorn! Grundlig rengöring först sen ihopmontering...
