Hjälp! hur byter man enklast bromsvätska på en BMW e30??

P_Svensson Svetsare
16 oktober 2006 · 80 Inlägg

Såm det står i rubriken! håller på att lacka broms oken ok har tagit bort dom. tänke ochså byta broms vätska när jag än då håller på och pillar!

fårklara det i punkter.

1...
2....
3.....

Ja ni fattar!


// ha d Patrik

Det ska va TYSKT!!!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
17 oktober 2006 · 1 660 Inlägg

Har du alla 4 oken demonterade eller?
Enklaste är väl isåfall att pumpa behållaren tom o sedan fylla på med lite ny bomsvätska o skölja genom med för att slutligen montera oken, fylla på ny igen o lufta. *OBS håll koll på nivån i behållar´n vid sista fasen..

FL3JM Inga konstigheter
17 oktober 2006 · 2 064 Inlägg

Inte för att vara en skitstövel till besservisser, men jag måste bara påpeka att det här är "Support"-forumet för själva Garaget.Org. Inte specifika bilfrågor. =/

Den här tråden hör hemma i "Chassi, bromsar och transmission".

Sharky
17 oktober 2006 · 10 287 Inlägg

Tråden är nu flyttad av oss städgummor / moderatorer.

/Göran

FL3JM skrev:
Inte för att vara en skitstövel till besservisser, men jag måste bara påpeka att det här är "Support"-forumet för själva Garaget.Org. Inte specifika bilfrågor. =/

Den här tråden hör hemma i "Chassi, bromsar och transmission".

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
P_Svensson Svetsare
17 oktober 2006 · 80 Inlägg

glömde fylla i var tråden skulle ligga Sorry=)

Det ska va TYSKT!!!
bumpe Lastbilsmekaniker
20 oktober 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, sen när man luftar så ska man göra det i rätt ordning beroende på hur bromsrören är dragna i förhållande till huvudcylindern... i ditt fall:
1 HB
2 VB
3 HF
4 VF

Du vet väl hur man luftar?

P_Svensson Svetsare
20 oktober 2006 · 80 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, sen när man luftar så ska man göra det i rätt ordning beroende på hur bromsrören är dragna i förhållande till huvudcylindern... i ditt fall:
1 HB
2 VB
3 HF
4 VF

Du vet väl hur man luftar?

lite halvt kan du förklara?
vilken bromsvätska ska man ha?? redline???

Det ska va TYSKT!!!
bumpe Lastbilsmekaniker
20 oktober 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, vi kör med Castrol Response DOT4 i racebilen om du vill ha min åsik... Det finns dyra, prisvärda ocg gratis alternativ...
1: Luftningsaggregat, man sätter behållaren under tryck och öppnar nippeln.
2: Backventil, man öppnar nippeln och kopplar på den, sen är det bara o pumpa tills det inte finns luftbubblor kvar i slangen...
3: Du behöver en kompis till att börja med... Han trycker på pedalen, du öppnar nippeln, du stänger, han pumpar 3ggr och håller stumt och du öppnar nippeln och sen kan du säker klura ut vad man gör sen...

När du är klar så ska pedalen kännas stum och inga bubblor i slangen när du öppnar...

OBS! Glöm inte att hålla koll på vätskenivån för tar den slut så är det bara till att börja om från början...

Hoppas jag beskrev tillräckligt tydligt nu...

P_Svensson Svetsare
21 oktober 2006 · 80 Inlägg

japp

Det ska va TYSKT!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang