Tips på var jag ska mappa min 350Z?

MPv6
12 februari 2013 · 240 Inlägg

Hej!

Har för avsikt att mappa min Nissan 350Z i vår. Den har mig veterligen aldrig mappats förut och jag har aldrig gjort det med någon annan bil heller. Är helt nybörjare på allt sånt här över huvud taget men tänkte att jag ska få det gjort ordentligt. Jag har ingen siffra på bilens effekt så en del i varför jag vill göra det är att få det på papper.

Tips mottages tacksamt på vart jag kan mappa bilen, något bra ställe. Har hittat ett par verkstäder på nätet men vill gärna höra vad andra som är mer insatta har för tips. Har sett att en mappning kostar runt 1500 kr, rimligt pris? Jämfört med hel- och halvdagar, som är betydligt dyrare, vad "får" jag för 1500 kr?

Min Nissan är rätt modifierad. Sitter bl a kompressor+intercooler-kit eftermonterat i den. Nåt speciellt man bör tänka på då?

Alla erfarenheter och tips om vad jag ska tänka på är välkomna!

Mvh Markus

BrOtTaR3
14 februari 2013 · 32 Inlägg

Kolla med PBZ i uppsala. Dom är riktigt duktiga och väldigt trevliga samt vet vad dom håller på med(inte speciellt dyra heller)wink

hangman
14 februari 2013 · 2 174 Inlägg

En riktig mappning där mer ingående grejer görs kostar runt 10. Aldrig hört en seriös firma som gjort under ca 8 då man ska köra med bänk och fläktar, belastning det är inte bara skriva in lite siffror. Lägga 2-3 tusen på nått som rasar motorn och kostar 40k eller lägga 10 så blir det rätt och går som fan smile ge bilen det den förtjänar inget skräp åk till pbz som är tydligen väldigt duktiga.

MPv6
16 februari 2013 · 240 Inlägg

Tackar, ja det verkar som det är det folk säger. Ingen idé att låta nån göra ett halvdant jobb!

Nisse_Jarnet
22 februari 2013 · 77 Inlägg

hangman skrev:
En riktig mappning där mer ingående grejer görs kostar runt 10. Aldrig hört en seriös firma som gjort under ca 8 då man ska köra med bänk och fläktar, belastning det är inte bara skriva in lite siffror. Lägga 2-3 tusen på nått som rasar motorn och kostar 40k eller lägga 10 så blir det rätt och går som fan smile ge bilen det den förtjänar inget skräp åk till pbz som är tydligen väldigt duktiga.

PPF gör det för mellan 4-7 vanligtvis smile

BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
BMW 325 turbo "M50" (1988)
Kamberg
22 februari 2013 · 227 Inlägg

Kan rekommendera Natanael som har Maxxtuning.se. Perfektionist ut i fingerspetsarna, gör inget halvdant!
(Egen erfarenhet, inte nåt jag hört...)

Mvh

BMW 540i/6 "Manuell" (1995)
BMW 635 CSi "ABC Exclusive Widebody" (1985)
hangman
22 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Nisse_Jarnet skrev:

hangman skrev:
En riktig mappning där mer ingående grejer görs kostar runt 10. Aldrig hört en seriös firma som gjort under ca 8 då man ska köra med bänk och fläktar, belastning det är inte bara skriva in lite siffror. Lägga 2-3 tusen på nått som rasar motorn och kostar 40k eller lägga 10 så blir det rätt och går som fan smile ge bilen det den förtjänar inget skräp åk till pbz som är tydligen väldigt duktiga.

PPF gör det för mellan 4-7 vanligtvis smile

på en kompressor konverterad, ink bänkning och allt? låter jävligt billigt aldrig hört en seriös firma som tar så lite, då det tar en hel dag och få iordning på bra mapp och dom måste gå igenom alla komponenter för att se att det stämmer.

Säger du att det är så, så är det så då vet jag vart man ska vända sig för billig mappning smile

MPv6
22 februari 2013 · 240 Inlägg

Har lusläst PBZ.se, dom verkar riktigt bra faktiskt!

Nyman1337 Hhehehehhest
22 februari 2013 · 375 Inlägg

PPF. Bättre service och resultat är fan svårt och finna. Men allt hänger ju på vilka som kan mappa ditt sprut.
Har du sprut som Civinco, Megasquirt så kan du nog glömma PPF.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang