4046
Sök

V8 350 TBI - Vilken set up kör du med?

fläskpannkaka
856 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Hej. Tänkte starta en tråd om 350 tbi motorn.

Vad har du gjort med din motor och vad har det gett ca i effektökning?

Berätta gärna detaljerat.

Min är än så länge original i stort men tanken finns om att väcka liv i den.

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

Offroad Racing
3 123 Inlägg
17 februari 2013
Efter att ha gjort en djupdykning med blazern och blandat ut motoroljan med ler-vatten så gjorde jag en helrenovering. Som trim blev det en kam anpassad för vrid på låga varv och kolvar för högt komp. Vet inga siffror på effekten med det blev en ofantlig skillnad mot original. I övrigt har jag inte gjort nånting för att höja effekten utan bara bytt lager och renoverat dom befintliga topparna. Bilen väger drygt 2800 kg och med 42" terrängdäcken på tar den sig från 0-100 på 12 sekunder...

Edit: Uppskattar att motorn ger runt 300 hk nu. (220 original enligt reg-beviset)
Senast redigerat av henke_99 (17 februari 2013)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

fläskpannkaka
856 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
henke_99 skrev:
Efter att ha gjort en djupdykning med blazern och blandat ut motoroljan med ler-vatten så gjorde jag en helrenovering. Som trim blev det en kam anpassad för vrid på låga varv och kolvar för högt komp. Vet inga siffror på effekten med det blev en ofantlig skillnad mot original. I övrigt har jag inte gjort nånting för att höja effekten utan bara bytt lager och renoverat dom befintliga topparna. Bilen väger drygt 2800 kg och med 42" terrängdäcken på tar den sig från 0-100 på 12 sekunder...

Edit: Uppskattar att motorn ger runt 300 hk nu. (220 original enligt reg-beviset)

Lutar åt renovering och lite godis till hösten. Den går ju som den ska nu så..

37 Inlägg
17 februari 2013
Kolla in den här sidan,fins lite tips och trix för gamla trötta TBI spisar.
http://www.tbichips.com/

fläskpannkaka
856 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
JaW skrev:
Kolla in den här sidan,fins lite tips och trix för gamla trötta TBI spisar.
http://www.tbichips.com/

Tack. Bra med tips :-)

Sök