Köpråd: Sportbil för ca 300 000

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 februari 2013 · 2 972 Inlägg

Mr_Yellow skrev:
Inte så enkelt att bara "uppgradera". Finns en firma i USA som har kevlar kopplingar men det går inte att byta genom Lamborghini då det inte täcker garantin. Det är inte heller så enkelt att byta den hemma på gården då robotarmen måste "nollställas" med lambo mjukvara.

Sen handlar det inte om att det är fel på min körstil utan snarare så att kopplings bytet ingår i Serviceintervallen, den slits precis på samma sätt om bromsbeläggen.  Nu finns "svaret" på google till nästa person vill googla om ämnet wink

Har du garanti på din 9 år gamla bil som slutar gälla av ett kopplingsbyte på annat ställe?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
HereComesTrouble Livsnjutare
19 februari 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

är ju plastigare än plastigaste japanen själv ....

Tur att vi har experter här så man slipper bilda sig en egen uppfattning lol

finns säkert de som inte tycker så också ... jag gillar INTE corvetterna och har all rätt i världen att få berätta de och varför jag inte tycker om de

att man behöver va expert för att tycka att corvetten är plastig är strunt prat

Hur var det nu igen, hade experten haft en Corvette eller ens suttit i en?

Att du inte gillar Corvetter är en sak, men att snacka dynga när det finns dyrare bilar med lika "dålig" inredning är bara dumt.

Prisvärdare sportbil under 300 lär du inte hitta.
Naturligtvis har den sina svagheter men det har alla bilar.
Även expertens, vad det nu kan vara för vrålåk?

bjasan1
19 februari 2013 · 1 Inlägg

Hej, har haft ett antal roliga bilar, främst amerikanska och senast en dodge viper, dock har min favorit blivit denna 348 http://www.garaget.org/?car=261584
så mitt råd är att testa en välskött ferrari 348, saknar  ioch för sig erfarenhet ifrån maseratin och 370

mvh bjasan 1

hangman
19 februari 2013 · 2 174 Inlägg

bjasan1 skrev:
Hej, har haft ett antal roliga bilar, främst amerikanska och senast en dodge viper, dock har min favorit blivit denna 348 http://www.garaget.org/?car=261584
så mitt råd är att testa en välskött ferrari 348, saknar  ioch för sig erfarenhet ifrån maseratin och 370

mvh bjasan 1

Klassiker, men tveksamt om den är snyggare eller roligare , absolut inte snabbare än corvetten, vipern m.m

En sjuk bil annars är den där nya mercan dom visa på top gear, den utklassade allt motstånd.

Utseende  och ljud mässigt hade jag köpt en aston Martin vanquish.

Mr_Yellow
19 februari 2013 · 184 Inlägg

Busgrabb skrev:
Jag är rätt säker på att det går att få någon att byta koppligen på en lambo bra mycket billigare eller göra det själv och sedan ta bilen till en märkesverkstad och nolla/justera robotarmen.

Jag har gått i samma tankar, om det finns någon där ute så är jag helt klart intresserad smile

Mr_Yellow
19 februari 2013 · 184 Inlägg

matteeee skrev:

Mr_Yellow skrev:
Inte så enkelt att bara "uppgradera". Finns en firma i USA som har kevlar kopplingar men det går inte att byta genom Lamborghini då det inte täcker garantin. Det är inte heller så enkelt att byta den hemma på gården då robotarmen måste "nollställas" med lambo mjukvara.

Sen handlar det inte om att det är fel på min körstil utan snarare så att kopplings bytet ingår i Serviceintervallen, den slits precis på samma sätt om bromsbeläggen.  Nu finns "svaret" på google till nästa person vill googla om ämnet wink

Har du garanti på din 9 år gamla bil som slutar gälla av ett kopplingsbyte på annat ställe?

Vem lämnar garanti på en koppling om den går sönder efter 50 mil? Jag vill ju helst inte punga ut 70k till på att byta kopplingen.

SportPilot Ubåtsingenjör
19 februari 2013 · 7 232 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:
Tur att vi har experter här så man slipper bilda sig en egen uppfattning lol

finns säkert de som inte tycker så också ... jag gillar INTE corvetterna och har all rätt i världen att få berätta de och varför jag inte tycker om de

att man behöver va expert för att tycka att corvetten är plastig är strunt prat

Hur var det nu igen, hade experten haft en Corvette eller ens suttit i en?

Att du inte gillar Corvetter är en sak, men att snacka dynga när det finns dyrare bilar med lika "dålig" inredning är bara dumt.

Prisvärdare sportbil under 300 lär du inte hitta.
Naturligtvis har den sina svagheter men det har alla bilar.
Även expertens, vad det nu kan vara för vrålåk?

hehe ja jag har både suttit i och kört flertalet corvetter, både äldre och nyare... och ja jag tycker de är plastiga och känns B precis som när man sätter sig i en 90 tals japan

att du kallar de för dynga är ju bara trams, för du vet likväl som jag att det är en jävla skillnad på tex en porsche och en corvette

sen att corvetten är snabbare är en annan 5a, men det har jag väl inte sagt något om ?

Om du undrar vad jag har för bil, så är det absolut inget märkvärdigt och absolut ingen sportbil... men har ändå rätt att säga precis vad jag tycker

tycker du annorlunda kan du framföra det utan att va otrevlig
Men fattar inte varför jag diskuterar med dig ... en person som skriver A.C.A.B kan ju inte va annat än ja ... mindre smart, väx upp

Senast redigerat av CHEEVA (19 februari 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Perzzon90
19 februari 2013 · 341 Inlägg

Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

HereComesTrouble Livsnjutare
19 februari 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

finns säkert de som inte tycker så också ... jag gillar INTE corvetterna och har all rätt i världen att få berätta de och varför jag inte tycker om de

att man behöver va expert för att tycka att corvetten är plastig är strunt prat

Hur var det nu igen, hade experten haft en Corvette eller ens suttit i en?

Att du inte gillar Corvetter är en sak, men att snacka dynga när det finns dyrare bilar med lika "dålig" inredning är bara dumt.

Prisvärdare sportbil under 300 lär du inte hitta.
Naturligtvis har den sina svagheter men det har alla bilar.
Även expertens, vad det nu kan vara för vrålåk?

hehe ja jag har både suttit i och kört flertalet corvetter, både äldre och nyare... och ja jag tycker de är plastiga och känns B precis som när man sätter sig i en 90 tals japan

att du kallar de för dynga är ju bara trams, för du vet likväl som jag att det är en jävla skillnad på tex en porsche och en corvette

sen att corvetten är snabbare är en annan 5a, men det har jag väl inte sagt något om ?

Om du undrar vad jag har för bil, så är det absolut inget märkvärdigt och absolut ingen sportbil... men har ändå rätt att säga precis vad jag tycker

tycker du annorlunda kan du framföra det utan att va otrevlig
Men fattar inte varför jag diskuterar med dig ... en person som skriver A.C.A.B kan ju inte va annat än ja ... mindre smart, väx upp

Jämför man en nyare Porsche så självklart skiljer det, konstigt vore det väl annars när Porschen kostar dubbelt.

Tänkte snarare på tex Viper, TVR, Lotus mfl. dvs ungefär samma prisklass.

Lämna iväg Corvetten och få en ny inredning för ca 20k så får du se.

Har aldrig suttit i någon 90 tals japan och kommer aldrig göra det heller hoppas jag.
Därimot kan jag säga att kvalitén på inredningen i Corvette C6 lätt kan jämföras med tex BMW M3 E46.
Men det debatten har vi redan haft om jag inte har alldeles fel.

HereComesTrouble Livsnjutare
19 februari 2013 · 1 707 Inlägg

Perzzon90 skrev:
Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

Roligare bil än C6 Z06 lär du inte hitta i den prisklassen..

Borde hitta en fin för runt 400 nu?

DasAuto
19 februari 2013 · 2 751 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

HereComesTrouble skrev:

Hur var det nu igen, hade experten haft en Corvette eller ens suttit i en?

Att du inte gillar Corvetter är en sak, men att snacka dynga när det finns dyrare bilar med lika "dålig" inredning är bara dumt.

Prisvärdare sportbil under 300 lär du inte hitta.
Naturligtvis har den sina svagheter men det har alla bilar.
Även expertens, vad det nu kan vara för vrålåk?

hehe ja jag har både suttit i och kört flertalet corvetter, både äldre och nyare... och ja jag tycker de är plastiga och känns B precis som när man sätter sig i en 90 tals japan

att du kallar de för dynga är ju bara trams, för du vet likväl som jag att det är en jävla skillnad på tex en porsche och en corvette

sen att corvetten är snabbare är en annan 5a, men det har jag väl inte sagt något om ?

Om du undrar vad jag har för bil, så är det absolut inget märkvärdigt och absolut ingen sportbil... men har ändå rätt att säga precis vad jag tycker

tycker du annorlunda kan du framföra det utan att va otrevlig
Men fattar inte varför jag diskuterar med dig ... en person som skriver A.C.A.B kan ju inte va annat än ja ... mindre smart, väx upp

Jämför man en nyare Porsche så självklart skiljer det, konstigt vore det väl annars när Porschen kostar dubbelt.

Tänkte snarare på tex Viper, TVR, Lotus mfl. dvs ungefär samma prisklass.

Lämna iväg Corvetten och få en ny inredning för ca 20k så får du se.

Har aldrig suttit i någon 90 tals japan och kommer aldrig göra det heller hoppas jag.
Därimot kan jag säga att kvalitén på inredningen i Corvette C6 lätt kan jämföras med tex BMW M3 E46.
Men det debatten har vi redan haft om jag inte har alldeles fel.

Du måste skoja smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
HereComesTrouble Livsnjutare
19 februari 2013 · 1 707 Inlägg

DasAuto skrev:

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

hehe ja jag har både suttit i och kört flertalet corvetter, både äldre och nyare... och ja jag tycker de är plastiga och känns B precis som när man sätter sig i en 90 tals japan

att du kallar de för dynga är ju bara trams, för du vet likväl som jag att det är en jävla skillnad på tex en porsche och en corvette

sen att corvetten är snabbare är en annan 5a, men det har jag väl inte sagt något om ?

Om du undrar vad jag har för bil, så är det absolut inget märkvärdigt och absolut ingen sportbil... men har ändå rätt att säga precis vad jag tycker

tycker du annorlunda kan du framföra det utan att va otrevlig
Men fattar inte varför jag diskuterar med dig ... en person som skriver A.C.A.B kan ju inte va annat än ja ... mindre smart, väx upp

Jämför man en nyare Porsche så självklart skiljer det, konstigt vore det väl annars när Porschen kostar dubbelt.

Tänkte snarare på tex Viper, TVR, Lotus mfl. dvs ungefär samma prisklass.

Lämna iväg Corvetten och få en ny inredning för ca 20k så får du se.

Har aldrig suttit i någon 90 tals japan och kommer aldrig göra det heller hoppas jag.
Därimot kan jag säga att kvalitén på inredningen i Corvette C6 lätt kan jämföras med tex BMW M3 E46.
Men det debatten har vi redan haft om jag inte har alldeles fel.

Du måste skoja smile

Nope, har haft båda och skruvat mycket med dom så vet precis hur paneler mm är uppbyggt och med vilka material. Låter säkert chockande för många som ser BMW som guds gåva till mänskligheten.

Dock är kvalitén i nyare E9X serien betydligt bättre.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 februari 2013 · 3 929 Inlägg

Perzzon90 skrev:
Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

Det är bra det.
Jag anser att Corvette C6 Z06 är absolut sportbilen där man får mest för pengarna.
Samt att det är en bil som är snuskigt billig i underhåll om man jämför med andra bilar i samma klass samt otroligt lätt trimmade med en hel uppsjö med olika fabrikat som gör ALLT till bilen.
Du har ju redan en C6 så frågan är ju om en till C6 (iofs Z06) skulle vara så värst upphetsande smile

Visst, en Porsche är ju också kul att ha, går nog som fan i kurvorna. Men sen att trimma saken så är det bara att börja ta lån hos banken nästan. Man har ju sett alla möjliga fantasipriser till trimdelar för tyska bilar. Verkligen inte värt pengarna för vad man egentligen får. Typ kompressormata någon v8 AMG merca. Betala över hundra tusen för en sketen Eaton M112 kompressor som man hittar för några hundra dollar i staterna, insug och lite annat.

Nu var du ute efter sportbil men vad sägs om en riskokare? Subaru Impreza är bilar som går utav bara helvete utan att du ens har trimmat dom jävlarna. Polaren har haft flera stycken Impreza STi av olika årsmodeller (någon japan version som jag inte förstår mig på) och dom allihopa gick utav bara helvete. Och greppet i kurvorna ska vi inte ens tala om roll

Senast redigerat av Thunderbird88 (19 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
DasAuto
19 februari 2013 · 2 751 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

DasAuto skrev:

HereComesTrouble skrev:

Jämför man en nyare Porsche så självklart skiljer det, konstigt vore det väl annars när Porschen kostar dubbelt.

Tänkte snarare på tex Viper, TVR, Lotus mfl. dvs ungefär samma prisklass.

Lämna iväg Corvetten och få en ny inredning för ca 20k så får du se.

Har aldrig suttit i någon 90 tals japan och kommer aldrig göra det heller hoppas jag.
Därimot kan jag säga att kvalitén på inredningen i Corvette C6 lätt kan jämföras med tex BMW M3 E46.
Men det debatten har vi redan haft om jag inte har alldeles fel.

Du måste skoja smile

Nope, har haft båda och skruvat mycket med dom så vet precis hur paneler mm är uppbyggt och med vilka material. Låter säkert chockande för många som ser BMW som guds gåva till mänskligheten.

Dock är kvalitén i nyare E9X serien betydligt bättre.

Ser inte dem som gudagåva men tycker passformen brukar vara bättre på tyska bilar överlag än Amerikanska. Sen om gummilisterna i corvetten är de samma som i bmwn har jag ingen aning, men tyska bilar känns mer solida.

O andra sidan köper man inte en corvette för lyxig inredning utan för POWAA smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
HereComesTrouble Livsnjutare
19 februari 2013 · 1 707 Inlägg

DasAuto skrev:

HereComesTrouble skrev:

DasAuto skrev:

Du måste skoja smile

Nope, har haft båda och skruvat mycket med dom så vet precis hur paneler mm är uppbyggt och med vilka material. Låter säkert chockande för många som ser BMW som guds gåva till mänskligheten.

Dock är kvalitén i nyare E9X serien betydligt bättre.

Ser inte dem som gudagåva men tycker passformen brukar vara bättre på tyska bilar överlag än Amerikanska. Sen om gummilisterna i corvetten är de samma som i bmwn har jag ingen aning, men tyska bilar känns mer solida.

O andra sidan köper man inte en corvette för lyxig inredning utan för POWAA smile

Nu var det just inte gummilisterna kanske.. Utan snarare kvalitén på dom lackade ytorna, fake skinnet limmat på plast mm. Hade mycket problem i BMW:n med missljud, flagnande paneler mm.

Men som du säger, Corvetten köper man inte för en utsökta inredningen :p

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 februari 2013 · 3 929 Inlägg

Man köper ingen jänk för inredningen (om det inte är 50-talare vi nu pratar om). Det är antingen för prestandan, v8 mullret, man vill ha en gigantisk bil eller bara att man gillar karaktären.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Perzzon90
19 februari 2013 · 341 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Perzzon90 skrev:
Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

Roligare bil än C6 Z06 lär du inte hitta i den prisklassen..

Borde hitta en fin för runt 400 nu?

Finns för strax under 400 så lite mer än jag tänkt ge men är inte omöjlig wink men runt där ligger de smile

Perzzon90
19 februari 2013 · 341 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Perzzon90 skrev:
Kommit in många tips här nu smile tankarna går även till en corvette c6 z06 då de verkligen är mycke bil för pengarna smile men som sagt alla tips mottages gärna smile

Det är bra det.
Jag anser att Corvette C6 Z06 är absolut sportbilen där man får mest för pengarna.
Samt att det är en bil som är snuskigt billig i underhåll om man jämför med andra bilar i samma klass samt otroligt lätt trimmade med en hel uppsjö med olika fabrikat som gör ALLT till bilen.
Du har ju redan en C6 så frågan är ju om en till C6 (iofs Z06) skulle vara så värst upphetsande smile

Visst, en Porsche är ju också kul att ha, går nog som fan i kurvorna. Men sen att trimma saken så är det bara att börja ta lån hos banken nästan. Man har ju sett alla möjliga fantasipriser till trimdelar för tyska bilar. Verkligen inte värt pengarna för vad man egentligen får. Typ kompressormata någon v8 AMG merca. Betala över hundra tusen för en sketen Eaton M112 kompressor som man hittar för några hundra dollar i staterna, insug och lite annat.

Nu var du ute efter sportbil men vad sägs om en riskokare? Subaru Impreza är bilar som går utav bara helvete utan att du ens har trimmat dom jävlarna. Polaren har haft flera stycken Impreza STi av olika årsmodeller (någon japan version som jag inte förstår mig på) och dom allihopa gick utav bara helvete. Och greppet i kurvorna ska vi inte ens tala om roll

Kollade mycke på riskokare förut men de föll bort när jag skaffade mig en vette smile imprezorna gillar jag inte alls inredningen i men annars är de en okej bil smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang