Köpråd: Sportbil för ca 300 000

Perzzon90
21 februari 2013 · 341 Inlägg

JDMy00 skrev:
TS har ju redan en Corvette c6. Varför ska han ha en till?

Inte en till utan corvetten som ska bytas ut smile därför jag är sugen på en C6 z06 smile

BMW 325i "MAX-Concept" (1994)
Volvo V70 T6 AWD "Polestar 330hk" (2011)
Ford Modell A "Endast 1234 Mil" (1928)
Perzzon90
21 februari 2013 · 341 Inlägg

ruben_hawkey skrev:
Audi TT RS , 2,5 t 5 cylinder roligt bil mycket snabb! kan jag fixa från tyskland billigt

Aldrig tyckt TT är nån jättefin bil i min smak hmm men nya TT RS är helt okej smile men som sagt tyvärr inte min smak hmm  Men tack ändå smile

JDMy00 ClubJDM.se
21 februari 2013 · 1 608 Inlägg

Perzzon90 skrev:

JDMy00 skrev:
TS har ju redan en Corvette c6. Varför ska han ha en till?

Inte en till utan corvetten som ska bytas ut smile därför jag är sugen på en C6 z06 smile

Då är jag med. Men vore det inte roligare att prova på något nytt då? Det skulle iaf jag tycka. =]

Mazda Mx-5 (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
21 februari 2013 · 7 232 Inlägg

JDMy00 skrev:

Perzzon90 skrev:

JDMy00 skrev:
TS har ju redan en Corvette c6. Varför ska han ha en till?

Inte en till utan corvetten som ska bytas ut smile därför jag är sugen på en C6 z06 smile

Då är jag med. Men vore det inte roligare att prova på något nytt då? Det skulle iaf jag tycka. =]

prova en r34 gtr ! kan nog va en kul bil smile r33an är grymt rolig iaf

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Aerodynamik ...
21 februari 2013 · 7 120 Inlägg

Jag hade kollat på Mercedes C63 AMG.
Kanske inte är snabbast på bana men kvalitén är på topp, likaså körglädjen och motorljudet.
Kan inget om BMW, men en M3 E9X kan ju inte heller vara helt fel. De ser ju åtminstone bra ut om inte annat.. smile
En R34 GT-R eller liknande är ju rolig men det går bara inte jämföra med en riktig AMG av nyare modell.


Jag är opartisk om någon, se bara vad jag äger för bilar. smile

Senast redigerat av Aerodynamik (21 februari 2013)

HereComesTrouble Livsnjutare
21 februari 2013 · 1 707 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag hade kollat på Mercedes C63 AMG.
Kanske inte är snabbast på bana men kvalitén är på topp, likaså körglädjen och motorljudet.
Kan inget om BMW, men en M3 E9X kan ju inte heller vara helt fel. De ser ju åtminstone bra ut om inte annat.. smile
En R34 GT-R eller liknande är ju rolig men det går bara inte jämföra med en riktig AMG av nyare modell.


Jag är opartisk om någon, se bara vad jag äger för bilar. smile

Fast ingen av dom du tog upp är sportbilar, snarare GT vagnar..

JHarnborg Pedantisk Perfektionist
21 februari 2013 · 232 Inlägg

NSX, på med Veilside breddning, kompressormata, BAM.
Alternativt Z06 eller Viper. Jävla tunga kärror.

Senast redigerat av JHarnborg (21 februari 2013)

BMW/Alpina - Only the best is good enough
Mitsubishi EVO IX "RalliArt" (2006)
HereComesTrouble Livsnjutare
21 februari 2013 · 1 707 Inlägg

Mankan87 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag hade kollat på Mercedes C63 AMG.
Kanske inte är snabbast på bana men kvalitén är på topp, likaså körglädjen och motorljudet.
Kan inget om BMW, men en M3 E9X kan ju inte heller vara helt fel. De ser ju åtminstone bra ut om inte annat.. smile
En R34 GT-R eller liknande är ju rolig men det går bara inte jämföra med en riktig AMG av nyare modell.


Jag är opartisk om någon, se bara vad jag äger för bilar. smile

Fast ingen av dom du tog upp är sportbilar, snarare GT vagnar..

så du menar att Corvette räknas som sportbil? mer muskelbil i rätt term.

Nej, varför skulle den vara det menar du?
Därimot Camaro är tex en Muskelbil.

Mankan87
21 februari 2013 · 112 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Mankan87 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Fast ingen av dom du tog upp är sportbilar, snarare GT vagnar..

så du menar att Corvette räknas som sportbil? mer muskelbil i rätt term.

Nej, varför skulle den vara det menar du?
Därimot Camaro är tex en Muskelbil.

tycker du lyfter Corvette till skyarna när du måste lägga rätt mkt pengar på att få den att ta kurvor mm på ett bra sätt

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 februari 2013 · 3 929 Inlägg

HereComesTrouble: Jag tror det inte är så mycket av en idé att ens försöka här big_smile Alla verkar vara så insnöade av att jänkarna är samma som dom var på 70-talet och klarar inte av att inse att Corvette klår dom flesta gatbilarna på bana... smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
HereComesTrouble Livsnjutare
21 februari 2013 · 1 707 Inlägg

Mankan87 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Mankan87 skrev:

så du menar att Corvette räknas som sportbil? mer muskelbil i rätt term.

Nej, varför skulle den vara det menar du?
Därimot Camaro är tex en Muskelbil.

tycker du lyfter Corvette till skyarna när du måste lägga rätt mkt pengar på att få den att ta kurvor mm på ett bra sätt

Åh fan?

Hahaha :p

Dags att läsa på lite? roll

HereComesTrouble Livsnjutare
21 februari 2013 · 1 707 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble: Jag tror det inte är så mycket av en idé att ens försöka här big_smile Alla verkar vara så insnöade av att jänkarna är samma som dom var på 70-talet och klarar inte av att inse att Corvette klår dom flesta gatbilarna på bana... smile

Nej suck :p

Trodde C6:an skulle förändra syn sättet lite på amerikanska sportbilar..
Men tji fick man lol

Aerodynamik ...
21 februari 2013 · 7 120 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag hade kollat på Mercedes C63 AMG.
Kanske inte är snabbast på bana men kvalitén är på topp, likaså körglädjen och motorljudet.
Kan inget om BMW, men en M3 E9X kan ju inte heller vara helt fel. De ser ju åtminstone bra ut om inte annat.. smile
En R34 GT-R eller liknande är ju rolig men det går bara inte jämföra med en riktig AMG av nyare modell.


Jag är opartisk om någon, se bara vad jag äger för bilar. smile

Fast ingen av dom du tog upp är sportbilar, snarare GT vagnar..

Jo, det har du i och för sig rätt i. Men oavsett vad man nu benämner bilarna så kanske de är intressanta för trådskaparen. wink
Skulle väl säga Corvette C6 annars, eller möjligtvis Porsche 996, kan dock inte så mycket om dem. För övrigt finns ju också Mercedes CL och BMW 6-serie. Kanske är lite mycket glidarbil över dem, men väldigt trevliga trots det. smile

Senast redigerat av Aerodynamik (21 februari 2013)

Perzzon90
21 februari 2013 · 341 Inlägg

Aerodynamik skrev:

HereComesTrouble skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag hade kollat på Mercedes C63 AMG.
Kanske inte är snabbast på bana men kvalitén är på topp, likaså körglädjen och motorljudet.
Kan inget om BMW, men en M3 E9X kan ju inte heller vara helt fel. De ser ju åtminstone bra ut om inte annat.. smile
En R34 GT-R eller liknande är ju rolig men det går bara inte jämföra med en riktig AMG av nyare modell.


Jag är opartisk om någon, se bara vad jag äger för bilar. smile

Fast ingen av dom du tog upp är sportbilar, snarare GT vagnar..

Jo, det har du i och för sig rätt i. Men oavsett vad man nu benämner bilarna så kanske de är intressanta för trådskaparen. wink
Skulle väl säga Corvette C6 annars, eller möjligtvis Porsche 996, kan dock inte så mycket om dem. För övrigt finns ju också Mercedes CL och BMW 6-serie. Kanske är lite mycket glidarbil över dem, men väldigt trevliga trots det. smile

I första hand vill jag ha sportbil men har faktiskt kollat på nån lite lyxigare merca med smile men blir troligen nått sportigare smile

ekelund88
21 februari 2013 · 2 656 Inlägg

Mankan87 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Mankan87 skrev:

så du menar att Corvette räknas som sportbil? mer muskelbil i rätt term.

Nej, varför skulle den vara det menar du?
Därimot Camaro är tex en Muskelbil.

tycker du lyfter Corvette till skyarna när du måste lägga rätt mkt pengar på att få den att ta kurvor mm på ett bra sätt

fast en c6a e ingen dålig bil att svänga med finns många som bevisat det

trubbelturbo
21 februari 2013 · 1 460 Inlägg

Mankan87 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Mankan87 skrev:
så du menar att Corvette räknas som sportbil? mer muskelbil i rätt term.

Nej, varför skulle den vara det menar du?
Därimot Camaro är tex en Muskelbil.

tycker du lyfter Corvette till skyarna när du måste lägga rätt mkt pengar på att få den att ta kurvor mm på ett bra sätt

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! lol

Hur kommer det sig då att diverse Porschar/ Ferrari/ Nissan GT-R etc. har svårt att hänga med på ex. Nürburgring? roll

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
hangman
22 februari 2013 · 2 174 Inlägg

Kollat på säkert 10-15 recensioner om nya Corvette zr1 640 Hk manuell.

Till och med jeremy Carlsson säger efter några rundor att synkringen börjar bli dålig på en helt ny.

Och spräckte hela jävla bakpartiet som är i plast, och ingen hård plast direkt !

Rensvinf
22 februari 2013 · 528 Inlägg

Det har säkert redan framförts som rekomendation, och i så fall ber jag om ursäkt,  men ett tips till en sportbil är bmw z4 eller z3.  M-modellerna är det bra med ös i men även vanliga 3 liters sexan är tillräckligt pigg för att kännas sportig. Det är trots allt ett bra alternativ till andra klassiker så som corvette och liknande.

SportPilot Ubåtsingenjör
22 februari 2013 · 7 232 Inlägg

eller rent av en bmw 645 ? kanske inte direkt en sportbil, men trevlig som fan ändå

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
HereComesTrouble Livsnjutare
22 februari 2013 · 1 707 Inlägg

hangman skrev:
Kollat på säkert 10-15 recensioner om nya Corvette zr1 640 Hk manuell.

Till och med jeremy Carlsson säger efter några rundor att synkringen börjar bli dålig på en helt ny.

Och spräckte hela jävla bakpartiet som är i plast, och ingen hård plast direkt !

Har inte sett videon, men den här lådan sitter i många bilar..inte bara Corvette.
Och har överlag väldigt gott rykte.

Nej, vore väldigt jäkligt dumt om det vore hård plast i bak och fram parti..
Det är till för att kunna fjädra vid mindre kollisioner eller krock med fotgängare.
Men låter konstigt att han lyckades spräckte det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang