3339
Sök

J.J´s Murdered(black) BMW E34 Turbo

Bilen är Tillbaka köpt med sprut och mappad, dock i väldigt dåligt skick på karossen! så ska lägga en hel-lack på den!

132 914 Visningar
Uppdaterades senast 31 augusti 2017
Ubåtsingenjör
7 360 Inlägg
30 maj 2013
#121
SylvesterStallone skrev:
CHEEVA skrev:
har du turbo ? annars har jag en stor jävla holset du kan köpa billigt smile
om du nu bor kvar i skåne dvs, jobbigt att skicka hehe

snälla säg HX40 tongue

ska kolla smile den har suttit på en volvo DH12 har jag för mig


24 Inlägg
30 maj 2013
#122
SylvesterStallone skrev:
dannewiede skrev:
Har sett den ett antal gånger i stan! riktigt jävla fett är den! la en prem på den! kommer bli kul o se hur den kommer funka med turbo sen big_smile

Haha tack !  dig jag köpte 740 lådan av vah?  smile

har även sett att du letar efter en egen 525 ;D 

yes kommer bli sjuk med turbo sen!

yees det var mig du köpte den av!
aa riktigt sugen själv på o stancea e34a o sen turbokonvertera big_smile
hoppas på att få se den istan många kvällar sen med turbon! big_smile


45 Inlägg
30 maj 2013
#123
Prem lagd! Ska bli nice å se hur detta slutar, Tycker du valt helt rätt kaross iaf, e34:an är enligt mig en av bmw snyggaste karosser genom tiderna. Lycka till


Ubåtsingenjör
7 360 Inlägg
30 maj 2013
#124
HanssonOne skrev:
Prem lagd! Ska bli nice å se hur detta slutar, Tycker du valt helt rätt kaross iaf, e34:an är enligt mig en av bmw snyggaste karosser genom tiderna. Lycka till

om inte den snyggaste smile väldigt stiliga bilar !


1 433 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
#125
Var ute och chillade vid poolen! kommer DHL med en av de sista bitarna från tyskland!

mitt efterlängtade TURBO KREMMER!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-e96ed774700f1b01d5ed40feb0ade3bb.jpg

nu väntar jag bara på själva Turbon och Fekzen chippet , Samt en pålitlig WG nån som har tips ? smile

gå gärna in på våran FB sida och gilla , just nu är det 3 st M50B25 Projekt där inne , och kommer att komma upp många sjuka Drift Filmer och DYL där inne i sommar smile

https://www.facebook.com/nolimitpeformance
Senast redigerat av SylvesterStallone (4 juni 2013)


665 Inlägg
5 juni 2013
#126
Ta inte wg från Kina iaf, den håller knappt något tryck, o ladden svajar som fan.
Satsa på riktig wg (kanske ppf).

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

1 433 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#127
sexy_d skrev:
Ta inte wg från Kina iaf, den håller knappt något tryck, o ladden svajar som fan.
Satsa på riktig wg (kanske ppf).

jo jag har erfaranhet av att kina WG´s "sprängs" efter typ en season också hmm
flera har sagt att det kan vara värt att köpa sig en riktig från PPF så blir nog så!


1 433 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
#128
Snart har jag nästan allt jag behöver! väntar på det viktigaste - Turbon! kommer att bli en HX40 nyrenoverad! T4 flens

här är lite delar som kommit

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-10ef0737f193a5606e19cabb73820b6d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-e077a0d3dc3eb71ff23fd9e85d80d1ee.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-8a891fcbd585f9f88b25b0dbcc3277d7.jpg

tänkte på det sista kortet där på oljekyls fördelaren ,gängan som sitter på sidan där måste vara okey att ta olja till turbon därifrån ? eller tycker ni att jag ska ta den ifrån vanos "tappen" ?


665 Inlägg
6 juni 2013
#129
SylvesterStallone skrev:
sexy_d skrev:
Ta inte wg från Kina iaf, den håller knappt något tryck, o ladden svajar som fan.
Satsa på riktig wg (kanske ppf).

jo jag har erfaranhet av att kina WG´s "sprängs" efter typ en season också hmm
flera har sagt att det kan vara värt att köpa sig en riktig från PPF så blir nog så!

Läste mest att de håller inte tät hmm men bra att du håller koll på det med.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

665 Inlägg
6 juni 2013
#130
Sätt bara ett T kors på oljetrycks givaren! Där ifrån går den ena till givaren, och den andra greningen går till turbon!

Den alternativ med oljkyls fördelare folk använder oftast på m20 motorer, enligt mig är det bättre om du använder dej av oljetrycks håll.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

11 Inlägg
6 juni 2013
#131
Du måste ta från oljetrycksgivaren! blir för lågt tryck ifrån filtret och tar du från vanosen kommer den inte få för lågt tryck och kommer inte orka vrida kammen, då blir den seeg + att det kan paja vanos tongue


1 433 Inlägg
10 juni 2013
Trådstartare
#132
Då är jag officiellt igång! bilen är inställd i Garaget för Konvertering!

gjorde klart Intercooler fästen och positionering och Elfläkt till Kylaren!
https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-d2fa8d2a5c3cf0fe4196c867cd3ef665.jpg

Undrefästema ser ut såhär!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-20ab91d078f7834ee0fe3dff8c87488b.jpg

och den övre fäste jag bara i "balken" jätte smidigt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-7f71f306b41f586488dacabd63f81f84.jpg


1 140 Inlägg
10 juni 2013
#133
Grymt! Nu börjar det roliga wink

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

437 Inlägg
10 juni 2013
#134
kommer följas!


1 433 Inlägg
15 juni 2013
Trådstartare
#135
kommer en större update imorgon!
men börjar ialf få ihop lite Däck nu ;D

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/10587_137105206488114_421073353_n.jpg


här är även en LÄNK till våran "Team" sida där många filmer och grymma bilder kommer att komma upp under sommaren! tror det blir 4st M50B25 Turbo I sommar tex smile

Så gå gärna in och LIKE:A smile   -    https://www.facebook.com/nolimitpeformance
Senast redigerat av SylvesterStallone (15 juni 2013)


4 254 Inlägg
16 juni 2013
#136
Haha de var ej jävla massa burndäck:)


94 Inlägg
19 juni 2013
#137
Har läst igenom tråden och ser sjukt nice ut big_smile prem lagd smile


653 Inlägg
19 juni 2013
#138
Läst genom alla sidorna o prem lagd! Lycka till! ska bli kul o följa smile

Smoke tires not drugs

213 Inlägg
19 juni 2013
#139
SylvesterStallone skrev:
Snart har jag nästan allt jag behöver! väntar på det viktigaste - Turbon! kommer att bli en HX40 nyrenoverad! T4 flens

här är lite delar som kommit

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 820b6d.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 80d1ee.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 3277d7.jpg

tänkte på det sista kortet där på oljekyls fördelaren ,gängan som sitter på sidan där måste vara okey att ta olja till turbon därifrån ? eller tycker ni att jag ska ta den ifrån vanos "tappen" ?

vart köpte du den där adpaterflänsen till grenröret? jag har ett likadant grenrör dock PPF som gjort det. det är byggt för nermonterad turbo men jag gjorde en sån där adapter dock inte med T4 fläns, men jag tror inte det kommer gå med turbon placerad där, kommer ta i toppen. kolla på min projekt tråd så ser du hur jag fick göra för att kunna köra toppmonterad turbo på ett sånt grenrör, fick även slippa till toppen lite för att ens få på grenröret så smile

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823

1 433 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
#140
Fick en trevlig överaskning när jag tog ned avgas systemet för att påbörja själva Turbo Inpassningarna!
hade räknat med att den hade en getrag
https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-accc0769972ab957b6e67818eff543e4.jpg

Hejdå syns nästa Besiktning
https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-40af552572b77aa463a1d4d72959c7ed.jpg

såhär blev tryckröret mellan Insug och IC - helsvetsat (hade så mkt problem med mina tryckslangar på golfen så beslöt mig för att göra ordenkligt denna gången!)

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-0723aa84ef8552fddf05b22a5d9c568e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-67e52586eabceaeee80dc0297b44a172.jpg

hade tänkt sätta dumpen här , vet att den helst ska sitta "tryck linjärt" men borde fungera utmärkt såhär också?

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-8c68cfbac0442238143c71b8c986a21c.jpg

fick lite problem när jag skulle sätta ditt Turbo grenröret beror kanske på att det är avsett för att bli ned monterat egentligen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-0117ab2dd02b3697026a5973c2b34026.jpg

problem solved

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-2a17dd47976169a90cfa1d031c2d58bd.jpg

som det sitter nu kanske ska ta nån MM mer för att få det helt tätt

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-b94c804d49f6a021a87daece3a185a52.jpg

sen så ska jag ju ha en HX40 och så som T3 till T4 flensen var vinklad nu räkte inte alls sad  men så kom vinkelslipen till undsättning!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-b6c3db4c0003b2217a6222e22f425efa.jpg

ska väll svetsa igen det där på nått sätt , eller lämna bort den så det verkligen bli ordenkligt gjort , kan ju vara JOBBIGT att få en spricka i skiten!


https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165563/165563-a08cf5de66f5f2ff71f28c58e0af12d9.jpg

imorgon hade jag tänkt att "klocka" turbon rätt och dra iväg till hydroscand och fixa alla Slangar och dyl!

SOV GOTT!



Sök