En fråga om färgspruta

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
11 mars 2013 · 2 322 Inlägg

skulle denna färgspruta fungera till dip it ???

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 110-17207/

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
11 mars 2013 · 335 Inlägg

jag har hört att vanlig bilspruta funkar visserligen men att det blir så mkt luft/plastidip blandning att det kan bli dåligt resultat så jag skulle rekommendera en elspruta som dom använder i alla "filmer" på youtube..har själv funderat på att köpa plastidip på burk o sen sån spruta du länka smile

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
11 mars 2013 · 2 322 Inlägg

Audi_Adam skrev:
jag har hört att vanlig bilspruta funkar visserligen men att det blir så mkt luft/plastidip blandning att det kan bli dåligt resultat så jag skulle rekommendera en elspruta som dom använder i alla "filmer" på youtube..har själv funderat på att köpa plastidip på burk o sen sån spruta du länka smile

det är ju en elspruta smile  då tappar den inte tryck heller smile  så frågan är om den duger  smile

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
11 mars 2013 · 335 Inlägg

mingan77 skrev:

Audi_Adam skrev:
jag har hört att vanlig bilspruta funkar visserligen men att det blir så mkt luft/plastidip blandning att det kan bli dåligt resultat så jag skulle rekommendera en elspruta som dom använder i alla "filmer" på youtube..har själv funderat på att köpa plastidip på burk o sen sån spruta du länka smile

det är ju en elspruta smile  då tappar den inte tryck heller smile  så frågan är om den duger  smile

dom använder ju själva elsprutor, och man kan ju köpa elsprutor o ett kit med plastidip...så denna bör absolut duga mer än annat smile har pratat med lite företag/privatpersoner och de företagen som jag snackat med som håller på med sånt säger att bilspruta funkar men de rekommenderar elspruta smile

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
11 mars 2013 · 2 322 Inlägg

Audi_Adam skrev:

mingan77 skrev:

Audi_Adam skrev:
jag har hört att vanlig bilspruta funkar visserligen men att det blir så mkt luft/plastidip blandning att det kan bli dåligt resultat så jag skulle rekommendera en elspruta som dom använder i alla "filmer" på youtube..har själv funderat på att köpa plastidip på burk o sen sån spruta du länka smile

det är ju en elspruta smile  då tappar den inte tryck heller smile  så frågan är om den duger  smile

dom använder ju själva elsprutor, och man kan ju köpa elsprutor o ett kit med plastidip...så denna bör absolut duga mer än annat smile har pratat med lite företag/privatpersoner och de företagen som jag snackat med som håller på med sånt säger att bilspruta funkar men de rekommenderar elspruta smile

gött smile  spara man lite  cash där med då smile skiter det sig så skiter det sig, så man får juprova på en liten del först  så klart smile

vr6rotrex
11 mars 2013 · 248 Inlägg

Vad ska lackas? Ingen erfarenhet av dipit men känns som att ytan kan bli väl grov med en sån?
Tycker en vanlig spruta med grovt munstycke skulle funka bättre. Typ 1.7 som ofta används till grundfärg.

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
11 mars 2013 · 2 322 Inlägg

vr6rotrex skrev:
Vad ska lackas? Ingen erfarenhet av dipit men känns som att ytan kan bli väl grov med en sån?
Tycker en vanlig spruta med grovt munstycke skulle funka bättre. Typ 1.7 som ofta används till grundfärg.

tja en bil kanske smile

Henke jag tror itne det gör så m kt eftersom det  skall vara flera lager på med dip it.

Förresten hej henke det var inte igår det inte smile  du lever   smile

vr6rotrex
12 mars 2013 · 248 Inlägg

Hel bil ok, kunde vart en ratt mä ;-)
Klart jag lever hehe

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
12 mars 2013 · 2 322 Inlägg

vr6rotrex skrev:
Hel bil ok, kunde vart en ratt mä ;-)
Klart jag lever hehe

big_smile

flumberg
12 mars 2013 ·

Köp ba kööööp wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang