endorfinslaven skrev:
Det jag vill säga är att det är väldigt tufft för svenska lastbilsåkare eftersom de har det tuffaste yrket.
Superanvancerat o fylla i färdskrivaren vi andra har ingen som helst tidsövervakning och kan flumma runt.
Stackars åkare behöva hålla sin utrustning i skick
Det är vårat trafiksäkerhetsverks dumma o flummiga krav att tex. däcken är i god kondition.
Fördjävligt att få böter för att man bara lastade fel och begav sig ut i trafiken
Ni har det nog väldigt tufft !
Tur man inte jobbar under sådan press där man måste fatta så snabba beslut baserade på komplexa situationer.
kan jhu ta ett exempel hur det lätt kan gå åt helvete och det resulterar i 2000kr i böter i bästa fall ivärsta fall står man där utan körkort.
förra fredagen så fick jag en extra körning börjar normalt 06.45 på fredags morgonen och då kör jag skolbuss
senare på kvällen efter min ordinarie tur så ska jag köra en hög med läkare någon km
sagt och gjort kör dessa till stället och ska hämta dom 21.15 igen
inga problem med det.
förutom att sällskapet inte kommer ut förens vid 21.35
då ska jag hinna köra dessa och parkera bussen på jobbet på hela otroliga 10minuter
annars resulterar det i 2000kr i böter för mig.
på pappret var det inga problem att köra turen då den skulle ta högst 20minuter inkl färden till jobbet
men pga dom inte passar tiden så är jag fuckad.
tror du någon betalar mina böter ? näe exakt inte en jävel och det ligger helt utanför min kontroll.
nu löste jag det genom att köra som en jävla idiot efter jag släppt av dom
men det var inte heller mer.
försök att jobba under dom förutsättingarna dagen i ände.
jag då som skolbusschafför förlorar sjuka pengar på varje lov och varje dag då jag inte har 8timmar om dagen eller iallfall inte 2dagar i veckan och för att försöka få en normal lön måste jag köra extra vilket jag inte får pga några jävla skitregler fast jag inte ens jobbar 8timmar om dagen så blir jag fuckad pga dom sjukt hårda reglerna
men vi gnäller bara eller hur var det? du skulle kanske testa på yrket så får du se hur det ser ut.
tänk oxå på att namnet i fel ordning faktist ger böter alltså för och efternamn istället för tvärsom
blir man då inkallad som man kan bli ibland så man har 10minuter på sig att infinna sig på ett ställe för att sj inte kan se till att tågen kommer i tid så är det som gjort att man faktist fyller i allt i fel ordning