3502
Sök

940 turbo 500hk+ Problem hur jag kopplar in WG!

330 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188987/188987-83fe90ff2bfd359cc8dff6885409cd40.jpg
Hejhej, Huvudet står still idag när jag inte äns kommer inte ihåg hur jag ska koppla Wg. Hur ska detta kopplas och sitter det rätt?   Mvh jocke

Ät gul snö, det kan vara öl!

Trimmare
129 Inlägg
5 maj 2013
#2
Vad ska du köra för laddtryck styrning?

Så här kopplar du om man ska köra mottryck!

http://forumbilder.se/CE8KN/mottryck.jpg


330 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
#3
Tänkte köra med en pysventil, som på bilden, men vart ska slangen fortsätta efter ventilen? :s

_Andersson__ skrev:
Vad ska du köra för laddtryck styrning?

Så här kopplar du om man ska köra mottryck!

http://forumbilder.se/CE8KN/mottryck.jpg

Ät gul snö, det kan vara öl!

Trimmare
129 Inlägg
5 maj 2013
#4
Altså du har ju en slang från insuget till tekorset sen en till wg å en till pysventilen sen en slang melan wg pysen..

Om du förstog koppla som på bilden sen ena slangen till insuget...


330 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
#5
Aa precis, men det konstiga är att jag byte fjäder till en 1,4-2,2 bar då ska man tydligen ha en bricka i själva wg locket så man ska kunna ställa in trycket på en skruv där i mitten på min bild där det är gängat, men på 0,5 bars fjädern vare ju inge bricka i wg locket, så måste jag alltså ha brickan där för att ha 1,4-2,2 bars fjäderna? :S eller gåre bara plugga igen de där jävla skit hålet uppepå? big_smile

_Andersson__ skrev:
Altså du har ju en slang från insuget till tekorset sen en till wg å en till pysventilen sen en slang melan wg pysen..

Om du förstog koppla som på bilden sen ena slangen till insuget...

Ät gul snö, det kan vara öl!

Trimmare
129 Inlägg
5 maj 2013
#6
Jag tror att själva brickan e ett shims bara för att få upp lite högre tryck..
Jag har satt i en bult i mitt lock sen justerar jag med en mottrycks ventil istället...

men tänk på att inte dra i en för lång bult, för då kan inte wg öppna fullt..


330 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
#7
Okej, jo det var det jag funderade på, Tack så mycket för hjälpen! ska ut och fixa det sista nu då smile

_Andersson__ skrev:
Jag tror att själva brickan e ett shims bara för att få upp lite högre tryck..
Jag har satt i en bult i mitt lock sen justerar jag med en mottrycks ventil istället...

men tänk på att inte dra i en för lång bult, för då kan inte wg öppna fullt..

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
#8
Tror bakfyllan var på mig igår, jag ska ju inte ha nån pysventil jag kör ju med magnetventil då jag har Link:)     
_Andersson__ skrev:
Jag tror att själva brickan e ett shims bara för att få upp lite högre tryck..
Jag har satt i en bult i mitt lock sen justerar jag med en mottrycks ventil istället...

men tänk på att inte dra i en för lång bult, för då kan inte wg öppna fullt..

Ät gul snö, det kan vara öl!


Sök