Pyslas och donas fick hem (svindyr) slang ja silicon slang snyggt proffsigt men dyrt. Men jag tänker inte snåla på detta bygge kalibern är lagd alldeles för högt för det.
Ska väll bestälas en del annat också här i framtiden.
Hursom kan ni räkna med en update efter helgen
trevlig helg mina följare så har ni något att vänta på till nästa vecka
Synd att de grejer man verkligen behöver alltid är dyra
Pyslas och donas fick hem (svindyr) slang ja silicon slang snyggt proffsigt men dyrt. Men jag tänker inte snåla på detta bygge kalibern är lagd alldeles för högt för det.
Ska väll bestälas en del annat också här i framtiden.
Hursom kan ni räkna med en update efter helgen
trevlig helg mina följare så har ni något att vänta på till nästa vecka
Synd att de grejer man verkligen behöver alltid är dyra
Jo det är ju tyvärr så och nå billigare fann jag ej heller menmen.
värsta i hela sanningen är ju ändå att det viktigaste i ett turbo bygge jo turbon är hittills det billigaste och kommer nog vara det billigaste.
däremot kom jag ju över den av en slump kan man säga och tvångs tankarna tog över och turbo bygge fick det bli haha
däremot blir motorrummet så jävla fränt så vänta tills ni får se på måndag
Ja denna vecka har man till största del varigt rör/slang montör
Har även gjort lite annat men kan ta det i en separat uppdatera senare i veckan då det förhoppningsvis hänt lite mer med det innerskärmar och lite annat.
Är mobilbilder men smidigt när man jämnt har den där i byxfickan kan försöka ta några bättre med kamera senare om ni vill.
vad jag beställde svart snygg silikon slang. och lite skarv kopplingar och två alu rör.
Tog då och fann ett passande rör som jag kunde ha som anslutning på burken
Åkte till swedol och köpte mig ABA slangklämmor ej rostfritt kostade nästan det fyrdubbla då
fick sitta och korta ner slangarna dessa är dom från tryckboxen till förgasarna.
stiligt
Nu var allt inpassat och skruvades fast med slangklämmorna
ett luftfilter saknas ska beställas
huven åkte av ska provas med andra gångjärn och då åker den vita huven på igen
blir mer och mer spännande för var update som går!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
jo med skräckblandad förtjusning men tur nog ett tag tills dess
Simonzzon skrev:
Fyfan va fränt! ska du göra nåt åt botten eller blir den original?
Jo vist får tacka
Bra fråga inte bestämt än b20in borde hålla som den är för effekten jag tänkt haft. Ioförsig kommer den nog ökas i framtiden så kanske gör något med själva motorn för framtida tokerier men det får vi se och vad plånboken säger.
B20 har väl smidd vevaxel om jag inte minns fel så den håller säkert. Körde ju Amazon en gång i tiden, men det känns som evigheter sen
Men hur var det, har B20 kamkedja eller kugg mot kugg?
Törs jag ej uttala mig om faktiskt.
finns ståldrevs satser till dom och det är väl något som definitivt kommer monteras då original är i bakelit vad jag vill minnas, med det sagt så nej är ej kedja är ståldrev.
ska väl grotta ner mig och se vad som kommer göras mer med motorn mer exakt. Tror och hoppas jag har 8 bultade veven. Men jag vet faktiskt inte än men det är en utbytes motor så borde vara 8 bultat men har jag otur är det en 6 bultad.
Men vi får faktiskt se vad som händer plånboken som styr har önskan att varas körklar till nästa år men vi får se.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 580 Inlägg
10 februari 2016
De flesta B20n har 6bult, har haft ett par "B20B-bytesmotor" (utläst av typnr.) & alla har varit 6bultade. Tror det endast var 240n 75-76 som hade 8bult.
De flesta B20n har 6bult, har haft ett par "B20B-bytesmotor" (utläst av typnr.) & alla har varit 6bultade. Tror det endast var 240n 75-76 som hade 8bult.
Jo dom flesta är det men vi får väl helt enkelt se sen när låda och det åker av samtidigt så borde det funnits utbytes motorer åt 75-76 också men vi får väl se.
Update kommer nog på måndag byggde ihop downpipen idag lite svetsning bara men den sitter där och är inpassad. Innerskärmarna är ombyggda för turbo rör/slangarna, Imorgon så har jag tänk grov inställa cambern och se så hjulen går fritt åt alla håll och kanter. Om dom gör det blir det att helsvetsa innerskärmarna så är den den också klar
kanonjobb du gör:) kollat hela tråden nu.. har med tänkt också bygga ett eget grenrör till min vr6 syncro då det ej finns eftermarknadsbyggda..svårt eller? mycket mäta?