volvoqq skrev:
Du kunde tagit ett basebollträ och lackt imällan däck och skärm och rullat runt:D. Gött att det händer saker igen och även lite jobb över sommaren också:)
Körde med järnrör, Men problemet är att dessa skärmar har en U kant och när den viks in blir skärmen ostabil och fladdrig.
Köpte då en skärmvals från Biltema där jag modifierade på ett smalare hjul så jag kunde lägga den ovanför skärmkantens U, Om du förstår vad jag menar.
Jo vist fan är det så

Ska försöka få lite stil på bruksbilen också (kan ju inte låta bli fast jag skulle, ja jag försökte iallafall gick 2 veckor innan idéerna kom haha

V_O-L-V_O skrev:
Ja...förstår att du har lagt massor med timmar på detaljer!
Snyggt....BRA jobbat, kommer blir kanon när det är helt färdigt!!!
Oj vad ska man säga jag buggar och tackar så hemskt mycket

Volvo544special65 skrev:
Jävlar så fläskigt! Blir det omkromning av stötfångarna eller skall du lacka dem?
Tackar så hemskt mycket

Dom blir lackerade pga ekonomi och jobbet med att få dom såpass bra att man kan kroma dom (möjligen det görs i framtiden men det får vi se då)
Power-krille skrev:
blir fint det där

Tackar

Baldrik skrev:
Vilket gott stuk det blev!
Kofångarna blev suveräna!
Tackar
Roligt mina idéer gillas

MR_T skrev:
Blir fint det där.
Tackar tackar

eastmotorsport skrev:
Den får ett sjukt fränt stuk, nu gäller det att hitta en kulör på bilen som gör alla mods rättvisa. Vad har du tänkt dig här?
Roligt att det gillas det som finns i mitt huvud och som skapas på bilen.

Alltså det där är jättesvårt. jag pendlar mellan två tons lack med olika delningar på karossen till och ha en färg på hela och kulörer bara flyter runt och kan inte bestämma mig alls där.
Sen är det ju ska man ha solid (billigt och lättare få det bra själv) lämna iväg och få en riktigt snygg metalic lack eller något annat. Sedan är allting en kostnadsfråga.
En candy lack hade varigt gör snyggt men dom pengarna kommer jag aldrig ha så det är bara att lägga på hyllan.
Så har någon några kulörförslag så säg till bara (Hittills har jag inte fastnat för någon färg som känts riktigt hundraprocentig)