Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Ser riktigt bra ut! Men är det någon värme alls när du har bilen där och spacklar och lägger färg? För du står väl ute? Eller har du bara rullat ut den för foto?
Ser riktigt bra ut! Men är det någon värme alls när du har bilen där och spacklar och lägger färg? För du står väl ute? Eller har du bara rullat ut den för foto?
Tackar tackar
Har ju värmegaraqge, men spacklade några missar gjorde jag ute och lackar i carport tog en varm dag 10plus ute och hade två byggfläktar, Man får göra det bästa av situationen och utrymena man har. Att kunna lackera något innan våren är ju inte att tänka på förutom att dra en grund för att se vart man lär gå på igen och vart man ska finnspackla.
Tack du helheten är bra finns några smågrejer att gå över men överlag över förväntan bra. Att handslipa allt med långslip är enda bra lösningen det ser man verkligen nu när man lagt grunden, det är jobbigt men det blir bra så då får det vara jobbigt.
Tänkte höra mig dig om vad du tycker om smedjans rostätare? Fungerar den bra på grov rost eller rost överlag? Kan man pensla ytor med det eller är den för rinnig?