Två skadade i streetrace

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
23 juli 2013 · 839 Inlägg

Men Björck har ju licens för att köra och har kört länge. Det finns många där ute som inte har en aning om vad dom gör och har dessutom alldeles för mycket effekt. Sen kan även den bästa råka ut för olyckor som dom inte klarar av att hantera. Är dessutom utrymmet mindre (som det är på gatan) så är risken större att det går åt helvete. Varför vill man inte förstå detta?

Klart man kan skaka på axlarna och säga "äääh det går ändå, ingen som skadat sig än", för det är nog sant. Men det ÄR mindre säkerhet, mindre kontroll och ingen som helst koll.

Du skyller på publiken. Hur många kommer och tittar på exempelvis Bilsports EDPS på mantorp? Är publiken ett problem där? Nej, vet du varför?
För att det är full kontroll!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Streetfreak
23 juli 2013 · 693 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
"Att prata om att det är farligare att köra på nätterna är skit snack.
När vi har kört så har det alltid hänt betydligt fler olyckor vid lagliga race än tvärtom."

Klart det är farligare.
Djur som letat sig in på området är vanligare utanför ett inhägnat område än inne på exempelvis Mantorp Park.
Och djur blir ju vanligare på natten än på dagtid.

Sen att det händer fler olyckor på riktiga race kan ju ha liiiite att göra med att det faktist också är värre bilar som kör med mycket mer effekt.
Men det börjar ju komma ut mer och mer vassa bilar på gatan så det är bara en tidsfråga innan den brakar åt helvete.

Då vill jag se dina fakta hur du kommer fram till att det är farligare, statistik kanske?

Antalet viltolyckor i samband med race kan du räkna på en hand, precis samma risk som på en bana.

Vet inte vad ni har för bilar som kör där du kommer ifrån, men på våra race så kör ganska snabba bilar..
Tex Björk som kör 8:or på 402m.

Man har kört med vassa bilar dom senaste 50 åren på gata utan att det har brakat mer åt helvete än vad det gör på strippen.

Återigen, det är inte bilarna som tävlar som är problemet, det är publiken.

Visst är det publiken som är det stora problemet på nattliga race, men gör nåt åt det då?? Eller kör utan publik? publik bara bakom bilarna?

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

UhrJr skrev:
Men Björck har ju licens för att köra och har kört länge. Det finns många där ute som inte har en aning om vad dom gör och har dessutom alldeles för mycket effekt. Sen kan även den bästa råka ut för olyckor som dom inte klarar av att hantera. Är dessutom utrymmet mindre (som det är på gatan) så är risken större att det går åt helvete. Varför vill man inte förstå detta?

Klart man kan skaka på axlarna och säga "äääh det går ändå, ingen som skadat sig än", för det är nog sant. Men det ÄR mindre säkerhet, mindre kontroll och ingen som helst koll.

Du skyller på publiken. Hur många kommer och tittar på exempelvis Bilsports EDPS på mantorp? Är publiken ett problem där? Nej, vet du varför?
För att det är full kontroll!

Utrymmet har aldrig varit ett problem på dom race jag varit på, precis samma som vilken stripp som helst.

Så är det med dom allra flesta av förarna med, dom som inte har någonting där att göra får bli lite mognare innan dom får vara med och leka.

Största anledningen varför inte publiken är ett större problem på mantorp är för att dom flesta håller sig nyktra, fulla raggare brukar ställa till med en hel del strul.

Full kontroll? Dom flesta  som är med och jobbar på dom där eventen vet inte ens var parkeringen ligger.
Det är jävligt svårt att inte ha bättre kontroll när det finns bra staket osv som avskärmar bilarna från publiken.
Andelen strul bilar är mycket högre på dom evenemangen än på gatan, även andelen mindre begåvade förare.

Vet inte vad du har varit på för race som har den där uppfattningen, men du kanske skulle besöka lite fler städer innan du drar förhastade slutsatser hur det faktiskt fungerar ute i landet.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2013 · 3 929 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
Men Björck har ju licens för att köra och har kört länge. Det finns många där ute som inte har en aning om vad dom gör och har dessutom alldeles för mycket effekt. Sen kan även den bästa råka ut för olyckor som dom inte klarar av att hantera. Är dessutom utrymmet mindre (som det är på gatan) så är risken större att det går åt helvete. Varför vill man inte förstå detta?

Klart man kan skaka på axlarna och säga "äääh det går ändå, ingen som skadat sig än", för det är nog sant. Men det ÄR mindre säkerhet, mindre kontroll och ingen som helst koll.

Du skyller på publiken. Hur många kommer och tittar på exempelvis Bilsports EDPS på mantorp? Är publiken ett problem där? Nej, vet du varför?
För att det är full kontroll!

Utrymmet har aldrig varit ett problem på dom race jag varit på, precis samma som vilken stripp som helst.

Så är det med dom allra flesta av förarna med, dom som inte har någonting där att göra får bli lite mognare innan dom får vara med och leka.

Största anledningen varför inte publiken är ett större problem på mantorp är för att dom flesta håller sig nyktra, fulla raggare brukar ställa till med en hel del strul.

Full kontroll? Dom flesta  som är med och jobbar på dom där eventen vet inte ens var parkeringen ligger.
Det är jävligt svårt att inte ha bättre kontroll när det finns bra staket osv som avskärmar bilarna från publiken.
Andelen strul bilar är mycket högre på dom evenemangen än på gatan, även andelen mindre begåvade förare.

Vet inte vad du har varit på för race som har den där uppfattningen, men du kanske skulle besöka lite fler städer innan du drar förhastade slutsatser hur det faktiskt fungerar ute i landet.

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
Men Björck har ju licens för att köra och har kört länge. Det finns många där ute som inte har en aning om vad dom gör och har dessutom alldeles för mycket effekt. Sen kan även den bästa råka ut för olyckor som dom inte klarar av att hantera. Är dessutom utrymmet mindre (som det är på gatan) så är risken större att det går åt helvete. Varför vill man inte förstå detta?

Klart man kan skaka på axlarna och säga "äääh det går ändå, ingen som skadat sig än", för det är nog sant. Men det ÄR mindre säkerhet, mindre kontroll och ingen som helst koll.

Du skyller på publiken. Hur många kommer och tittar på exempelvis Bilsports EDPS på mantorp? Är publiken ett problem där? Nej, vet du varför?
För att det är full kontroll!

Utrymmet har aldrig varit ett problem på dom race jag varit på, precis samma som vilken stripp som helst.

Så är det med dom allra flesta av förarna med, dom som inte har någonting där att göra får bli lite mognare innan dom får vara med och leka.

Största anledningen varför inte publiken är ett större problem på mantorp är för att dom flesta håller sig nyktra, fulla raggare brukar ställa till med en hel del strul.

Full kontroll? Dom flesta  som är med och jobbar på dom där eventen vet inte ens var parkeringen ligger.
Det är jävligt svårt att inte ha bättre kontroll när det finns bra staket osv som avskärmar bilarna från publiken.
Andelen strul bilar är mycket högre på dom evenemangen än på gatan, även andelen mindre begåvade förare.

Vet inte vad du har varit på för race som har den där uppfattningen, men du kanske skulle besöka lite fler städer innan du drar förhastade slutsatser hur det faktiskt fungerar ute i landet.

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
23 juli 2013 · 839 Inlägg

Det är ingen idé att diskutera det här ämnet då en del inte klarar av att se poänger.
Poängen är på klarspråk: Så länge ni prompt envisas med att hellre hålla på med detta om nätterna än att faktist lägga lite tid och energi på att få riktiga platser att köra lagligt på så kommer ni ingen vart, och ni kan sitta och sucka i tusen år om att ingen förstår er och att polisen suger och att kommunen försöker få bort oss bilintresserade.

Och jag veeet. "vi har försökt men...". Ja tyvärr är det så oftast. Men det blir inte bättre av sånt här.


Och att publiken inte är ett problem på riktiga evenemang är för att dom får bara vara på ett visst område.
Det finns alltså struktur och ordning.
Det finns inte på era evenemang.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

UhrJr skrev:
Det är ingen idé att diskutera det här ämnet då en del inte klarar av att se poänger.
Poängen är på klarspråk: Så länge ni prompt envisas med att hellre hålla på med detta om nätterna än att faktist lägga lite tid och energi på att få riktiga platser att köra lagligt på så kommer ni ingen vart, och ni kan sitta och sucka i tusen år om att ingen förstår er och att polisen suger och att kommunen försöker få bort oss bilintresserade.

Och jag veeet. "vi har försökt men...". Ja tyvärr är det så oftast. Men det blir inte bättre av sånt här.


Och att publiken inte är ett problem på riktiga evenemang är för att dom får bara vara på ett visst område.
Det finns alltså struktur och ordning.
Det finns inte på era evenemang.

Var snäll att förklara tex fenomenet i Västerås och Eskilstuna där kommunen har ordnat och beviljat tillstånd just därför att det var så mycket illegala race? Ditt resonemang håller inte för fem öre.
Du får nog skaffa dig lite mer bakgrunds koll innan du uttalar dig.

Det är mer struktur och ordning på dom flesta race på natten än vad det är på Mantorp.
Är inte all publik bakom bilarna så blir det heller ingen start.

Kul att du tog upp det där med licensen också, måste vara det största skämtet någonsin.
Handlar bara om att få in enkla pengar till förbundet, ingenting annat.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2013 · 3 929 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Thunderbird88 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Utrymmet har aldrig varit ett problem på dom race jag varit på, precis samma som vilken stripp som helst.

Så är det med dom allra flesta av förarna med, dom som inte har någonting där att göra får bli lite mognare innan dom får vara med och leka.

Största anledningen varför inte publiken är ett större problem på mantorp är för att dom flesta håller sig nyktra, fulla raggare brukar ställa till med en hel del strul.

Full kontroll? Dom flesta  som är med och jobbar på dom där eventen vet inte ens var parkeringen ligger.
Det är jävligt svårt att inte ha bättre kontroll när det finns bra staket osv som avskärmar bilarna från publiken.
Andelen strul bilar är mycket högre på dom evenemangen än på gatan, även andelen mindre begåvade förare.

Vet inte vad du har varit på för race som har den där uppfattningen, men du kanske skulle besöka lite fler städer innan du drar förhastade slutsatser hur det faktiskt fungerar ute i landet.

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Det är inte en garanterad död bara för att man åker och kollar på ett streetrace.
Men är olyckan framme är det mycket större chans att föraren mosar ut i publiken än på en riktig bana.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Hamilton
23 juli 2013 · 8 864 Inlägg

Jag gissar att även själva strippen oftast kan vara bättre på en riktig bana och då tänker jag främst på fästet och riktningen. Tror även att det är mera publikvänligare att köra i dagsljus.

Det här med säkerhet kan ju dras i långbänk om man vill, jag har använt bilbälte i över 30år helt i onödan ;-)

Fotograf på tierpidag.se
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
23 juli 2013 · 839 Inlägg

Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Thunderbird88 skrev:

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Det är inte en garanterad död bara för att man åker och kollar på ett streetrace.
Men är olyckan framme är det mycket större chans att föraren mosar ut i publiken än på en riktig bana.

Befinner sig publiken bakom starten som dom gör på seriösa race så är väl chansen i det närmaste obefintlig att det sker?
Dom värsta olyckorna genom alla tider har skett på bana och inte på gatan.

HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Hamilton skrev:
Jag gissar att även själva strippen oftast kan vara bättre på en riktig bana och då tänker jag främst på fästet och riktningen. Tror även att det är mera publikvänligare att köra i dagsljus.

Det här med säkerhet kan ju dras i långbänk om man vill, jag har använt bilbälte i över 30år helt i onödan ;-)

Fästet behöver inte vara bättre på strippen, Mantorp nu för tiden är inte bättre än valfri gata preppad lätt med trackbite.

HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

UhrJr skrev:
Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2013 · 14 061 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Thunderbird88 skrev:

HereComesTrouble skrev:

Utrymmet har aldrig varit ett problem på dom race jag varit på, precis samma som vilken stripp som helst.

Så är det med dom allra flesta av förarna med, dom som inte har någonting där att göra får bli lite mognare innan dom får vara med och leka.

Största anledningen varför inte publiken är ett större problem på mantorp är för att dom flesta håller sig nyktra, fulla raggare brukar ställa till med en hel del strul.

Full kontroll? Dom flesta  som är med och jobbar på dom där eventen vet inte ens var parkeringen ligger.
Det är jävligt svårt att inte ha bättre kontroll när det finns bra staket osv som avskärmar bilarna från publiken.
Andelen strul bilar är mycket högre på dom evenemangen än på gatan, även andelen mindre begåvade förare.

Vet inte vad du har varit på för race som har den där uppfattningen, men du kanske skulle besöka lite fler städer innan du drar förhastade slutsatser hur det faktiskt fungerar ute i landet.

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Du är bara en av hur många? Alla andra som trycker plattan i mattan och kör 1 meter från publiken. Det är ju helt horribelt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Streetfreak
23 juli 2013 · 693 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Oj vilken låg nivå på dina svar.....sad

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

CarpeDiem skrev:

HereComesTrouble skrev:

Thunderbird88 skrev:

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Vilka race har du varit på egentligen? Publiken står oftast längs rakan, vid kanten och sällan bakom bilarna/startlinjen.

Här är ett exempel på var publiken står:

Naturligtvis flest runt om i mellan sverige?

Har inte varit i Stockholm, dock i mälardalen och Örebro.

Finns det ordentligt staket i mellan så har jag svårt att se problemet.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
23 juli 2013 · 839 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Nu kommer påhoppen och skällsorden.

Okej, det finns en brandsläckare på plats... Utrustning för att hantera en livsfarlig situation där en bil ligger upp och ner och brinner med föraren fastklämd? Brandsäkra kläder? Tränade brandmän?
Nej jag skulle inte tro det.
Med din attityd kan man tro att brandmän, poliser, sjukvårdspersonal mm bara är ploj. "Vem som helst kan väl sköta det där larvet. Fan Macke gjorde ju lumpen." roll


Killen bredvid parkeringen är förmodligen någons brorsa som fick en 5-hundring för att peka åt olika håll. Hittar du inte parkeringen själv är ju du lika knäpp. Det har ju knappast något med säkerheten att göra.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Vettemannen skrev:

HereComesTrouble skrev:

Thunderbird88 skrev:

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är säkrare på streetrace än på riktigt anordnade race.
Se bara racen på Kjula. Publiken står 20 meter ifrån banan och ju längre bort på sträckan det blir desto längre bort ifrån banan står publiken.
Streetrace, en vägkant ifrån bilarna står dom.

Hur kan streetrace vara så mycket säkrare då?

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Du är bara en av hur många? Alla andra som trycker plattan i mattan och kör 1 meter från publiken. Det är ju helt horribelt!

/Benny

Och du är expert på att alltid ge meningslösa inlägg i debatter som inte vet någonting om.
Det är horribelt!

HereComesTrouble Livsnjutare
23 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Streetfreak skrev:

HereComesTrouble skrev:

UhrJr skrev:
Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Oj vilken låg nivå på dina svar.....sad

Hört utrycket: "Prata med bönder på bönders vis"?

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
23 juli 2013 · 839 Inlägg

Det finns nu 3 saker den vanlige internetryttaren kan göra.
1. Han kan medge att han har fel.
2. Han kan lägga fram att hans åsikt skiljer sig från de andras och att det är helt okej.
3. Han kan måla in sig i ett hörn och sparka med armar och ben åt alla håll samtidigt som han gapar och skriker fula ord.

1an är väldigt ovanlig, både i verkligheten och på internet.
2an är mer vanlig i det verkliga livet, det är denna majoriteten använder.
3an är vanligast på internet. Den kan även ses hos alkoholpåverkade människor på fest. Slutar oftast i slagsmål.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang