Vad är EGENTLIGEN olika trimsteg 1, steg 2 steg 3 osv ??

MeepMeep Finraggare
5 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

Nej så kan man nog summera och det känns rätt vettigt faktiskt med en gemensam 1-2-3 stege att börja på - sen blir det jäkligt modellspecifikt och väldigt upp till var och en hur man vill ha det. Ta kamaxlar som ett exempel - flytta fram timingen utöver vad axeln är groundad till - och därmed påverka toppvrid? Eller vill du ha en can of whop ass vid 1000 varv?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
5 augusti 2013 · 839 Inlägg

kameramannen skrev:
Blir tokig på alla som tittar på bilen och frågar vilket steg det är. Det finns mig veterligen inga steg till min utan det är precis som beskrivs ovan helt upp till varje tuningfirma att göra vad de vill i de respektive stegen för att göra det enkelt för kunden att veta i vilken ordning man skall uppgradera.

Helt rätt.

Stegtrimning är fånigt och gammaldags.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Germax
5 augusti 2013 · 12 086 Inlägg

Jag tycker vi bestämmer precis som jag sa tidigare, att man inte kan bestämma steg. Det är ren logik. Stegen bestäms av den som säljer produkterna, och mig veterligen har inte ett andetag från ett trimföretag tagits i den här tråden.

Steg 1 är första steget.
Steg 2 är andra steget osv..
Där har vi formeln! big_smile

MeepMeep Finraggare
5 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

Och avslutas med det sista steget - det så kallade slutsteget.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
6 augusti 2013 · 839 Inlägg

Ska man sedan ändå gå vidare tar man trappsteget?

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang